Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikka - vaihtaako vai ei?

Vierailija
20.09.2011 |

En tiedä, mitä pitäisi työpaikan kanssa tehdä. Olen ollut samassa paikassa yli 10 vuotta, kerran kylläkin sisäisesti vaihtanut hommia ihan toisenlaisiin, eli nykyisessä työssä olen ollut kohta 5 vuotta.

Nykyisen työn plussia:

- varma duuni (niin varma kuin nykypäivänä voi olla)

- kiva duuni, mukavia työtehtäviä

- tähän asti on saanut uusia haasteita tarvittaessa

- palkka ok

- muut edut hyvät

- matkustusta kohtuullisesti, pystyn itse päättämään, koska matkani teen (kun on lapsia ja miehellä vuorotyö, en pysty lähtemään koska vaan)

- erinomainen esimies ja hyvä työyhteisö

- työ on mielekästä ja se on helppo mieltää tärkeäksi

- lyhyt ja nopea työmatka

- perheen ja työn yhteensovittaminen helppoa, esim. lyhennetty työaika onnistuu

Nyt on kuitenkin alkanut tuntua siltä, että en oikein opi enää mitään uutta. Rutiinit puuduttaa (niin tietysti joka työssä). Kun olen vasta 35 ja ollut samassa paikassa yli 10 vuotta, en ole oikeastaan muualla ehtinyt olemaan. Tuntuu siltä, että pitäisi nähdä muutakin.

Ongelma on se, että noita plussia on tässä työssä ihan liikaa. Muissa töissä on helposti paljon matkustelua, perheen ja työn yhteensovittaminen hankalaa, jatkuvia yt-neuvotteluja, v-mäinen esimies jne. Ja nämä asiathan ei välttämättä selviä vielä haastattelussa.

Olisiko työpaikan vaihtaminen sulaa hulluutta, kun nykyinen on noin hyvä? Vai pelkäänkö vain muutosta? Mietityttää, että mitä jos vaihdan ja uusi firma aloittaa saman tien yt:t ja jään työttömäksi, silloin ketuttaisi kun on jättänyt kohtuullisen varman paikan vapaaehtoisesti.

Arjen pyörittämisen kannalta tuo työmatkakin on tosi tärkeä, ihan yhtä hyvän matkan päästä tuskin uutta työtä löytäisin.

Asia ponpahti taas esiin, kun nyt olis avoinna yksi kiinnostava paikka. Se homma siis kiinostaisi, mutta firma on sellaisella allalla, joka on varmasti aika suhdanne herkkä. Ja vaarana varmaan on, että toimintoja siirretään halpamaihin.

Mitä tekisit minuna?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

harkitsisin asiaa uudelleen.

Vierailija
2/2 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluutta olis vaihtaa!