Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten voisin kertoa lapseni taustasta paljastamatta?

Vierailija
20.09.2011 |

Sain lapsen naimisissa oleva miehen kanssa, hänellä on vaimo ja lapsia. Hän on monien tuttavieni tuttu, enkä ole julkisesti paljastanut tilannetta. Minusta ei ehkä moni kuvittelisi, että pystyn tällaiseen.

Nyt en kehtaa kertoa kenellekään lapseni isää. Moni esimerkiksi kysyy, että oletteko eronneet lapsen isän kanssa. Tai kysyvät missä hän asuu tai kuinka usein tapaa lasta.

Puistossakin on joku joskus kysynyt yksinhuoltajuuten taustoja, että miksi mies ei pidä yhteyttä lapseensa.

Mitä sanoisin, kun en halua, että kaikki tietävät, että olin perheellisen miehen kanssa.

Mitä te vastaavassa tilanteessa olevat olette sanoneet kysyjille?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Emme ole lepsen isän kanssa tekemisissä".

Vierailija
2/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin olen sanonut, ettei ola tekemisissä, mutta usein se herättää lisäkysymyksiä. Automaattisesti oletetaan miehen olevan sitten joku narkkari tai vastaava. En haluaisi että lapsi leimautuu jonkun syrjäyrtyneen lapseksi.

Tai sitten mua katsellaan pitkään, että olen joku huora, joka ei tiedä kenen lapsen on saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"jaa-a, kun tietäisin itsekin. Ei sitä vaan kiinnosta." Ja näin saan kysyjän sympatiat puolelleni.

Vierailija
4/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua katsellaan pitkään, että olen joku huora, joka ei tiedä kenen lapsen on saanut.

olla huora, joka kyllä tietää kenen lapsen on saanut. Siis varatun miehen.

Vierailija
5/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeilijöille on vaikea tunnustaa itselleen, että elämä voi yllättää. Eroaikeissa oleva mies vaikkapa aloittaa uuden suhteen, eikä sitten haluakaan erota...

Sinuna ap sanoisin vain tiukasti, että et ole tekemisissä lapsen isän kanssa ja jos joku kyselee lisää, sanot, että "isässä ei ole sinänsä vikaa, mutta en halua jutella tästä aiheesta enempää".

Anna ihmisten ihmetellä, ei sinun silti tarvitse kenellekään tilittää asiasta enempää kuin haluat. Ymmärrän oikein hyvin, että et avaudu aiheesta, koska se olisi kiusallista sinulle, lapsellesi ja lapsen isälle.

Vierailija
6/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on kaksi lasta, eikä kukaan ole mitään udellut, että kuka on isä tms...

Vierailija
7/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaikeissa oleva mies vaikkapa aloittaa uuden suhteen, eikä sitten haluakaan erota...

eroaikeissa oleva mies aloittaa uuden suhteen. Sitä vaan, että kannattaisko sen uuden suhteen toisenkin osapuolen hetken aikaa odottaa ja antaa suhteen vaikka syntyä ihan kunnollisissa olosuhteissa, pitääkö se lapsi ihan välittömästi pykätä, kun mies ilmoittaa mahdollisista eroaikeistaan... Mikä sekin on tässä tapauksessa ihan spekulointia, ei ap sanonut, että mies on edes ollut eroamassa.

Vierailija
8/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroaikeissa oleva mies vaikkapa aloittaa uuden suhteen, eikä sitten haluakaan erota...

eroaikeissa oleva mies aloittaa uuden suhteen. Sitä vaan, että kannattaisko sen uuden suhteen toisenkin osapuolen hetken aikaa odottaa ja antaa suhteen vaikka syntyä ihan kunnollisissa olosuhteissa, pitääkö se lapsi ihan välittömästi pykätä, kun mies ilmoittaa mahdollisista eroaikeistaan... Mikä sekin on tässä tapauksessa ihan spekulointia, ei ap sanonut, että mies on edes ollut eroamassa.

että ap on huora.

Tiesit varmaan, että eroprosessi on pitkä. Kuinka monta vuotta pitäisi jaksaa odotella, että voi olla varma, ettei mies palaa exänsä luo?

Ja kerrohan, mikä on 100% varma ehkäisymenetelmä? Kun jopa sterilisaatio saattaa pettää, niin pitää hyväksyä sekin, että joskus voi käydä vahinko.

En halua erityisesti ap:tä puolustella, kävi vain ärsyttämään sinun mustavalkoinen ajatusmaailma, jossa otat oikeudeksesi ventovieraita ihmisiä huoritella ilman, että yhtikäs mitään tiedät hänen elämästään.

Vierailija
9/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta voi myös aina sanoa, että mitäs se sulle kuuluu...

Vierailija
10/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole vastaavassa tilanteessa, mutta ei sun tarvi sanoa mitään. Tai sanot vaikka vaan, että lapsen isä ei halunnut lasta. piste.

Vierailija
11/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap on huora.

Tiesit varmaan, että eroprosessi on pitkä. Kuinka monta vuotta pitäisi jaksaa odotella, että voi olla varma, ettei mies palaa exänsä luo?

Ja kerrohan, mikä on 100% varma ehkäisymenetelmä? Kun jopa sterilisaatio saattaa pettää, niin pitää hyväksyä sekin, että joskus voi käydä vahinko.

En halua erityisesti ap:tä puolustella, kävi vain ärsyttämään sinun mustavalkoinen ajatusmaailma, jossa otat oikeudeksesi ventovieraita ihmisiä huoritella ilman, että yhtikäs mitään tiedät hänen elämästään.

Ei mies ollut eroamassa. Kyseessä oli ihan vaan syrjähyppy hänelle. Ei käytetty ehkäisyä. Ei siitä sen enempää.

Huora en silti ole, koska en ota maksua. Ja joka toinen parisuhteessa petää, mulel nyt vaan kävi näin. Sama voisi käydä kenelle tahansa.

tervisin ap.

Vierailija
12/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en ole lapsen isän kanssa enää tekemisissä.

Vierailija
13/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka toinen parisuhteessa petää, mulel nyt vaan kävi näin. Sama voisi käydä kenelle tahansa. tervisin ap.

Ei mulle vaan kävisi, vaikka joka toinen pettäisikin. Eipä vaan pettäisi mun kanssa, mä kun satun jopa arvostamaan itseäni. :)

Vierailija
14/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa yhteen. Vanha suola janotti. Pidin huolta siitä, että lapsi sai isän ainakin paperilla.

En salaile isää mitenkään, vaikka mies itse yrittääkin pitää matalaa profiilia. Miehellä on nuorempi ja vanhempi lapsi vaimonsa kanssa myös. Toinen ennen meidän suhdetta ja toinen jälkeen.

Voinhan kertoa tämän kaiken, että ei tässä mitään salattavaa ole onneksi meillä. Mies vain on nolo, mutta vaimo on ihan mukava ja samoin lapseni sisaruspuolet.

Vierailija
15/15 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja että toivot, että asia saadaan vielä selvitettyä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän