Kierron pituus lyhentynyt?
Osaisikohan joku sanoa tähän jotain järkevää...
Synnytin esikoiseni 7 kk sitten. Kuukautiset minulla alkoivat melkeinpä heti (lääketieteellisistä syistä en voi imettää) ja ovat nyt tulleet 5 kertaa jälkivuodon loppumisen jälkeen. Kierron pituus on ollut minulle tyypillinen 31-32 päivää.
Tässä kuussa epäilin, että voisin olla raskaana ja tein testin kp 22. Tein testin siksi niin aikaisin, että sen pystyi ohjeen mukaan tekemään 10 vrk epäillyn hedelmöittymisen jälkeen ja ovistuntemuksia minulla oli jo kp 10 tienoilla. Tulos oli nega, ja niin pitikin, sillä olimme käyttäneet ehkäisyä. Raskausoireiden tuntu vain oli niin voimakas, että tein testin varmuuden vuoksi.
No mutta, ongelmani nyt on, että tänään minulla alkoivat kuukautiset ja kierron pituus jäi näin 25 päivään.
Onko jotain syytä, miksi kiertoni olisi lyhentynyt jopa viikolla vai olinko kuitenkin raskaana ja sain keskenmenon? Mietityttää ja ihmetyttää. Ymmärrän toki, että raskaus voi muuttaa kierron pituutta joksikin aikaa, mutta jo 5 kuukautiset ovat tulleet normaalisti, vieläkö se voi vaikuttaa?
Tietoa tai pohdintoja otetaan kiitollisena vastaan :)
Kommentit (3)
normaalia, että kierron pituus vaihtelee jopa viikolla.
Menkat alkoi vauvan ollessa puolivuotias. Alkuun oli säännölliset 28 päivää. ja nyt kolme viime kertaa 24- 26 päivää. ihmetellyt itsekin, mistä johtuu.
kuukautiset vasta myöhemmin, mutta kyllä ne alkuun oli epäsäännölliset, ennenkuin noin vuoden päästä vakiintuivat taas. Uskon, että menkat ne vaan hyppelee ja kyllä ne siitä sitten taas vakiintuu. Tuskin olit raskaana.