Kehtaisitko hakea samaan firmaan toista paikkaa vaikka olet raskaana?
On ainut työntekijä siinä hommassa. Jää siis pois muutaman kuukauden kuluttua. Onko liian noloa hakea siirtoa. Pitäiskö raskaudesta kertoa siirtohaku vaiheessa (n. 15vkolla silloin).
Miten ite tekisit?
Kommentit (3)
en tosin hakuvaiheessa ja 1. haastattelussa tiennyt olevani raskaana, mutta ennen 2. haastattelua tiesin, enkä kertonut. Raskausviikkoja oli tuolloin jotain 6-7 ja työn aloitus oli siitä muutaman viikon päästä.
Sain paikan, mutta kyllä mä siitä myöhemmin sain kuulla erinäistä kuittia, kun en kertonut. Miksi olisin? Huonolla tsäkällä ei olisi ollut vauvaa eikä työpaikkaa.
Olen samaa postia hoitamassa edelleen, nyt on 3 lasta pyöräytetty ja jokaiseen äitiyslomaan on tuuraaja löytynyt.
Hae vaan, älä kerro. Sun etua ei aja kukaan muu kuin sinä itse.
Itse kehtasin ja sain hakemani paikan saman ison kansainvälisen firman sisällä, hakuprosessi kesti 2kk:tta. Nyt jo 4 kuukautta raskaana, ja vaihdan uusiin tehtaviin vasta 6 vkon päästä kun nykyinen pomo ei halunnut päästää aiemmin. Kerroin valintavaiheen lopussa raskaudesta, ei vaikuttanut päätökseen.
Itselläni myös vähän vastaava tilanne, että tulen olemaan alkuun ainut työntekijä (uusi tiimi uudessa osastossa).
Antaa palaa vaan...
mitään vaan vasta 2 kk ennen äitiysvapaan alkamista. Siispä paperit sisään ja suu suppuun. Niin ne muutkin tekee.