Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mies vaatii kotiäitiä tekemään myös kotitöitä, mies myös maksaa siitä naiselle.

Vierailija
19.09.2011 |

Joko maksamalla koko perheen kaikki kulut, joitain lapsilisällä katettavia lapsiin liittyviä hankintoja lukuunottamatta.

Muussa tapauksessa naisen kontolla eivät ole kaikki kotiin liittyvät työt.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämpimän ruuan tekeminen, lapsille. Lisäksi kodin siisteyden ylläpito, keräämällä lelut pois leikkien jälkeen ja ruuanlaiton jälkien siivoaminen.

Jos mies haluaa itselleen lämpimän ruuan töiden jälkeen, tulee hänen maksaa siitä koituvasta työstä erikseen kotona olevalle vaimolleen.

Vierailija
2/23 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koko perhe puhaltaa yhteen hiileen, on sitten kyse rahasta tai työnteosta. Eli kaikki on yhteistä, ja molemmat tekevät mitä pystyvät.

Tuo ongelma nousee eteen vain niillä, jotka tosissaan laskevat joka pennin, esim nainen elättää itse itsensä kotona ollessaan. Joka minusta on kyllä ihan pimeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, oikein modernia. Ja sit vielä ihmetellään, miksi naisia ei ole pörssiyhtiöiden toimareina.

Vierailija
4/23 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hän ole millään tavalla velvollinen miehelle kokkaamaan, ei pesemään miehen pyykkiä eikä muutenkaan helpottamaan miehensä elämää.

Jos on taloudellisesti erilliset elämät, ei yhteiselämään tarvitse panostaa muutenkaan.

Vierailija
5/23 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

asioita, jos ei mies mitenkään osallistu kustannuksiin? Onhan se lapsi puoleksi sen miehen? Olisi todella absurdia, jos mies saisi lapsen, mutta mies ei taloudellisesti mitenkään osallistuisi lapsen hoitoon.

Eikä se niin ole, että akka makaa kotona ja mies kustantaa, vaan niin, että nainen jos nainen tekee yhteisen perheen eteen, niin mieskin voisi siihen jotenkin osallistua.

Vierailija
6/23 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teistä on parisuhdetta?

Miten käsität parisuhteessa yhteenhiileen puhaltamisen?

Onko teillä omat tilit? Yhteinen?

Jos mies jää työttömäksi tai koti-isäksi niin silloinhan perhe elää naisen palkkatuloilla?

Kotiäitinä, tulosi maksaa yhteiskunta. Eikä se ole kuin siitä että et ole ansaitsemassa yhteiskunnalle tuloja vaan siitä että saat olla kotona. Missään ei ohjeisteta mitä kenenkin kotona tapahtuu.

Minusta parisuhteeseen kuuluu omatoimisuus ja tekeminen. Jos on kotona niin tekee enempi kotitöitä ja tämän jälkeen töistä tulevan kanssa on aikaa olla kaksin tai perheenä, mitä nyt keksitte.

Mutta jos sinusta on järkevää mesota että sinulle pitää miehen maksaa niin eikö niin tapahdu ihan automaattina koska saat palkkatyön tilalla tukea?

Onko sinusta järkevää kasata työssäkäyvän harteille myös kotityöt? Olet kokopäivän kotona lapsien kanssa sotkemassa ja työssäkäyvä siivoaa?

Niin eroaisin sinusta.

Vierailija
7/23 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain alle 400 euroa? Sinusta on ihan ok, että toinen puoliso tienaa 6000 euroa, ja toinen 400, kun hoitaa yhteistä lasta, ja sen lapsen isän ei tarvitse mitenkään osallistua.

Ja vaikka äitiysraha onkin isompi, niin ei se ole lähelläkään sitä summaa, jonka äiti saisi, jos isä ei olisi jälkikasvua halunnut. Miksi miehen elintasossa ei lapsen tulo saisi näkyä, jos se näkyy dramaattisesti naisen tulotasossa (ja tutkitusti näkyy koko naisen loppuelämän).

Vierailija
8/23 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioliitossa kotiorjana, avioliiton tulee näkyä myös minun elämässäni, mielellään taloudellisessa mielessä.

Vierailija
9/23 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä perheen rahat ovat yhteisiä riippumatta kuka tienaa. samoin kotityöt ovat yhteisiä.yhdessähän se perhekin tekee ratkaisut työstä ja lasten hoidosta.

Vierailija
10/23 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestä perheen rahat ovat yhteisiä riippumatta kuka tienaa. samoin kotityöt ovat yhteisiä.yhdessähän se perhekin tekee ratkaisut työstä ja lasten hoidosta.

Viimeistään silloin kun on lapsia. En ymmärrä naisia, jotka suostuvat muunlaisiin järjestelyihin.

Vierailija
11/23 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siestisi oli minulle niin kehoitan että opettelisit tektinymmärrystä!

Jos ihminen ei ole töissä vaan saa kotihoidontua niin miten se taas liittyy siihen ettei isä auta perheessä?

Se kotona olevahan on kotona juurikin kotona että on lapsella hyvä, siisti paikka kasvaa ja kehittyä, ei siihen liity vaan se että laittaa paskasen kämpän keskellä laastarin lapsen polveen!!!

Lapsen hoitamiseen kuuluu koti joka on turvallinen ja viihtyisä.

Oletteko te ollut koskaan itse työelämässä?

Tarttee silloinkin koti siivota.

Miksi viikonloppuna tai kesälomalla tai hoitovapaalla arjen normaalit askareet muuttuu työksi?

9

Vierailija
12/23 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siestisi oli minulle niin kehoitan että opettelisit tektinymmärrystä!

Jos ihminen ei ole töissä vaan saa kotihoidontua niin miten se taas liittyy siihen ettei isä auta perheessä?

Se kotona olevahan on kotona juurikin kotona että on lapsella hyvä, siisti paikka kasvaa ja kehittyä, ei siihen liity vaan se että laittaa paskasen kämpän keskellä laastarin lapsen polveen!!!

Lapsen hoitamiseen kuuluu koti joka on turvallinen ja viihtyisä.

Oletteko te ollut koskaan itse työelämässä?

Tarttee silloinkin koti siivota.

Miksi viikonloppuna tai kesälomalla tai hoitovapaalla arjen normaalit askareet muuttuu työksi?

9

Ja työelämässä olen ollut myös, monia vuosia, akateemisella alalla, sen lisäksi, että olen neljä lasta synnyttänyt. Mutta meillä mies ei ajattele, että kotihoidontuki on sitten yhteiskunnan tapa elättää minut, vaan osallistuu myös perheen yhteisiin kustannuksiin, myös minun, ja meillä on yhteinen talous. Kotihoidontukihan riippuu myös työssäkäyvän tuloista, joten kyllä yhteiskuntakin olettaa työssäkäyvän perhettään elättävän.

Ja ihan oikeasti, miksi miehen taloudessa lapsen tulo ei saa näkyä, kun lapsen tulo kuitenkin romahduttaa naisen tulot?

10

Vierailija
13/23 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miehen puolelta, jos odottaa jtkn muuta. Nykyään naiset ovat koulutetumpia ja pakollinen 3 vuoden tauko kotihengettärenä tekee hallaa ihan tarpeeksi jo ilman orjaleikkejä. Omaa ja lasten oksaa ( tulevaisuutta) sahaa sillä, että leikkii pikkurouvaa, vaikka kykyjä olisi muuhunkin. Tuota "loisimista miehen rahoilla" käyttävät vain kaikki aseena teitä vastaan joskus, jos ei nyt niin tulevaisuudessa. Kipeää tekee laittaa lapsi päiväkotiin ja mennä töihin, mutta jos oletuksena on sekä miehen, lasten ja vaimon hyvinvointi nyt ja eteenpäin, en muuta suosittelisi. Ei ne kotityöt sillä vähene tai lisäänny, että lemppaatte ukon/otatte uuden.

Vierailija
14/23 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme tällä hetkellä ulkomailla, eikä minulla ole työlupaa. Mies kyllä maksaa kaikki kulut.

Viimeistään silloin kun on lapsia. En ymmärrä naisia, jotka suostuvat muunlaisiin järjestelyihin.

Vierailija
15/23 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö tuo ole sitten kotihuoraamista??

Vierailija
16/23 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/23 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen enemmän taloudellisesti, toinen enemmän kotona ja lapsen kanssa ollen. Seksi ei tähän kuvioon kuulu mitenkään.

Vierailija
18/23 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotiäitinä (lue hoitovapaalla) teen lähes kaikki kotityöt eli teen ruuat, siivoan ja hoidan lapset. Kotiäitiyteni on mahdollista, koska mies tienaa rahat joilla tässä eletään.

Jos ja kun olen töissä täytyy miehenkin osallistua enemmän kotitöihin.

Vierailija
19/23 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja maksamaan kotona ollessaan puolet kaikesta ja sen lisäksi kotiäidin pitäisi kaikki kotityöt tehdä, suosittelen eroamista.

Vierailija
20/23 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten sanoin: opettele ymmärtämään tekstiä.

Mieheni on ollut työttömänä ja silloin minä olen maksanut perheen hankinnat. Joten painu jonkun toisen suuhun laittamaan sanoja! En ole sanonut ettei mies maksa elämistä: pointtihan on PARIsuhde,ei se ole sitä jos toinen tippuu palkkatuloilta muttei myöskään kotonaan tee arkiaskareita. Ei lapsen saaminen vammauta naisia kotitehtäväkyvyttömiksi.

Jos joku saa yhteiskunnantukia niin ei se tarkoita ettei arkisia asioita voi hoitaa koska saa rahaa vaan lapsen hoitamisesta.

Itse olen NYT kotihoidontuella ja perheelle tulee rahaa miehen palkasta sekä tukeni. Valinta jäädä hoitamaan lapsia kotiin on minun.

Teen kotitöitä huomaamattakin, tässä on 9 h aikaa päivässä enempi aikaa olla kotona niin illalla on aikaa perheelle.

Kukaan ei tainnut vastata siihen miksi vaikka vuorotteluvapaalla oleva ei siivoaisi, koska siitä ei makseta erikseen.

Se on etuoikeus että yhteiskunta pitää huolta omistaan. Verovaroista naiset hassaa kotona ollessaan muilta. Ikävää ainoastaan että työttömät saa enempi rahaa kuin kotiäidit mutta toisaalta miksi kannustaa ihmisiä olemaan entisestään taakaksi yhteiskunnan rahoille?

9

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan