Voisin jäädä kotiäidiksi vasta kun lapseni olisivat yli 4-vuotiaita.
Tykkään puuhastella isompien lasten kanssa, vauva-aikaa ja uhmisarkea en voi sietää ja inhoan sitä avuttomuutta mikä pienillä lapsilla on.
Vauvan kanssa en jaksaisi olla kotona kovin pitkään, isompien lasten kanssa aika menisi loistavasti, vaikka useamman vuoden.
Kommentit (3)
Minä jäin juuri äitiyslomalle, esikoinen 3 v. Vitsi että on ollut leppoisia ja hauskoja päiviä. Esikoisen kanssa olin 1,5 v. kotona mutta sen jälkeen mies jäi vielä hetkeksi. Elän siinä toivossa, että kakkosen vauva-aika on siinä mielessä helpompaa, että esikoisesta ja hänen 'harrastuksistaan' on myös minulle seuraa ja ajanvietettä, kun vauva syntyy....
tuo voisi olla suoraan mun näppikseltä!
Juuri eilen ihmettelin asiaa äänen ystävälleni. Olisi aivan ihanaa olla kotona noiden kohta 4- ja 2-vuotiaiden kanssa. En nauttinut paljonkaan vauva-ajasta ja vuoden kotonaolosta äitiyslomalla/hoitovapaalla. Tuolloin odotin takaisin töihin pääsyä viimeisinä vapaakuukausina kuin kuuta nousevaa ja töissä olikin kivaa aikansa. Mutta nyt nuo lapset ovat niin ihania ja niiden kanssa voisi touhuta vaikka mitä.
Tuon takia en haluu palata töihin ku täyttävät 3 v, sithän se alkaa olla hauskaakin:)