Theraplay- terapia. Kokemuksia kenelläkään?
Hei,
Olisin kiinnostunut kuulemaan ko. terapiasta kokemuksia. Millaista oli? Auttoiko? Yms..?
Olemme ehkä osallistumassa kyseiseen terapiaan. Tässä en tarkemmin halua eritellä syitämme, olen vain kiinnostunut kuulemaan, jos jollain kokemuksia on.
Kommentit (3)
sehän on siis ns. leikki/vuorovaikutusterapiaa. Eli keskustelun sijaan leikitään vuorovaikutusta vahvistavia leikkejä.
Ja toimii hyvin. Olen itse ollut opiskelijana mukana vetämässä ryhmää ja silloin oli kyseessä kehitysvammaisia. Ihanasti rauhottuivat "villeimmätkin" tapaukset höyhenleikeistä ja turvallisuuden tunteesta. Pääkaupunkiseudulla on mielestäni hyvät ja ammattitaitoiset terapeutit... Lukekaapa kirja Theraplay -Vuorovaikutusterapian käsikirja ja pääsette hyvin perille toiminnasta!
aikuiset antaa sille mahdollisuuden. Täällä on aikaisemmin käyty aiheesta keskusteluja ja monta kertaa vanhemmat kuvittelee että lasten terapian pitää olla hirveän monimutkaista toimiakseen eikä nähdä sitä mihin tuolla terapialla pyritään. Muistan miten täälläkin joku äiti moitti että se on ihan tyhmää ja itsekin osaisin tuollaista köppäistä juuttu tehdä, ei siihen mitään terapeutteja tarvita eikä tuosta ole mitään apua jne. Kannattaa mennä avoimin mielin.1
Olen kuullut, että on erittäin toimiva terapia-muoto. Mutta mitä se pitää sisällään, en tiedä.