Uskon, että uskon tyrkyttäminen
vain työntää ihmisiä kauemmaksi uskosta.
Itse kyllä uskon, mutta en tuputa sitä kellekään. Vaikka lähetys- ja kastekäsky onkin.
Kommentit (12)
Minkä hyvänsä asian pakkotuputus eitoimi, vaan saa ihmisen inhoamaan vieläkin enemmän sitä juttua.
Lapsellekin saa syömishäiriön, jos jatkuvasti jankuttaa syömisestä ja pakottaa hänet syömään ruokaa vaikkei olisi nälkä. So simple.
vaikka monilta tulee aina kuraa niskaan, löytyy edes yksi joita asia kiinnostaa. Se kannustaa jatkamaan.
ja jollei kiinnosta, miksi edes avata koko ketju?
vaikka monilta tulee aina kuraa niskaan, löytyy edes yksi joita asia kiinnostaa. Se kannustaa jatkamaan. ja jollei kiinnosta, miksi edes avata koko ketju?
vaikka monilta tulee aina kuraa niskaan, löytyy edes yksi joita asia kiinnostaa. Se kannustaa jatkamaan.
ja jollei kiinnosta, miksi edes avata koko ketju?
Kyllä ne ihmiset joita kiinnostaa, osaavat hakeutua toisille palstoille. Tvasti sinäkin jos haluat käännyttää ja jauhaa jeesuksesta.
ja jokaisella on oikeus tulla uskoon tai olla tulematta!Meillä on ihana Jeesus,joka kolkuttaa ovella,mutta läpi ei rynni!Sinulla on vapaus!Elämä uskovana on seikkailu!
ja jokaisella on oikeus tulla uskoon tai olla tulematta!Meillä on ihana Jeesus,joka kolkuttaa ovella,mutta läpi ei rynni!Sinulla on vapaus!Elämä uskovana on seikkailu!
"Kertomisella ja tyrkyttämisellä on eroa
Vierailija - 18.09.11 11:59 (ID 13431106)
"
näin.
mut ottanu myöhemmin opikseni. Jouduin kerran itse tuputtamisen kohteeksi ja se oli tosi vastenmielistä, loukkaavaa, alentavaa ja suorastaan traumatisoivaa.. Ymmärsin, et oon ite varmaan toiminu samalla tavalla.
Kannattaa todella miettiä omaa tyyliään kertoa uskon asioista ja sitä, et ARVOSTAAKO todella ihmisiä vai pitääkö heitä vaan esineellisesti evankeliointinsa kohteena.
jos mä kerron sulle, että Jeesus pelastaa, kumpaako se sulle on?
Jos tuolla tavalla suoraan sen pösäytät (etenkin keskustelun avauksena), niin tuputtamista. Ethän edes vaivaudu sanomaan että uskot että Jeesus pelastaa, vaan sanot sen faktamaisesti, tyyliin "lähikauppa menee tänään kiinni yhdeksältä".
jos mä kerron sulle, että Jeesus pelastaa, kumpaako se sulle on?
siitä kai on kyse. Et onko siinä oikeesti rakkautta ja arvostusta, sääliä ja armoa. Totuudellisuutta unohtamatta.
Olen tavannut todella omahyväisiä, halveksivia, tuomitsevia, kovia uskovia. Ja ollu ite samanlainen!