Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annelin fanitus on hulluinta mitä olen täältä ikinä lukenut!

Vierailija
18.09.2011 |

Ja se on kyllä paljon sanottu. Nimittäin hölmöydellä ei ole rajaa kun vauvapalstaa seuraa!

Anneli-fanit ovat ihan USKOMATTOMIA, siis äärimmäisen höpsöjä ja vähän hassahtaneen oloisia ihmisiä. Aika monet heistä ovat varmaan vieläpä lapsettomia. Ei nimittäin kovin moni äiti menisi murhaaja-raiskaajasyytöksistä todennäköisin syin pidätettyä äiti-ihmistä puolustamaan.

Minä olen äiti. Minä en usko lapsieni valehtelevan enkä sepittelevän juttuja. Minä en usko, että ketään ihmistä SUomessa pidätetään kevyin perustein. Minä en tuomitse ihmistä, joka ottaa orpolapset huostaansa. Minä en vähättele väkivaltaa ja raiskauksia kokeneiden lasten kertomuksia. Minä en kertakaikkiaan pysty ajattelemaan, että oikeuslaitos ja poliisi on väärässä ja murhasta ja raiskauksista syytettynä vangittu oikeassa.

On oikeastaan surullista, että Auerille riittää useitakin faneja, tälläkin palstalla. Itseasiassa huolestuttavan moni suomalainen puolustelee tuota naista eikä usko hänen syyllisyyteen.

Tulee päivä, että fanittajat joutuvat oikeasti kohtaamaan kauhean todellisuuden eli että äiti osallistuu lasten isän murhaan, antaa silpoa lapsensa raiskauksessa ja valehtelee kaiken julkisuudessa toiseksi. Auer on syyllinen. Kaikki muu puhe on turhaa mielensä rauhoittamista. Joskus vain vaikeatkin asiat on kohdattava. Vaikka ei uskoisikaan poliisiin, oikeuslaitokseen eikä siihen, että äiti voi olla julma. Julmempi kuin kukaan ulkopuolinen lapselleen olisi.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin olin varma että Anneli on syytön. Nyt en ole. Mutta en ole kyllä varma syyttömyydestäkään. Jotain outoa tossa kuitenkin on...

Minä olen muuten äiti. Aika moninkertainenkin. Ja uskon että lapseni satuilevat. Satuilevatkin, ovat kertoneet ihan uskomattomia juttuja niin meistä tarhassa ja koulussa kuin kotona tarhasta ja koulusta. Ja kuinka herkästi lapsen mielikuvitus lähteekään mukaan, kun sille antaa vain pienenpienenkin sysäyksen... Olen ihan varma, että jos tässä alkaisin syöttää lapsilleni jostain syystä vaikka pienillä vihjeillä sellaista saastaa, että mieheni/äitini/appiukkoni/joku muu läheinen olisi heille jotain tehnyt, he pikkuhiljaa ottaisivat sen asian omakseen ja alkaisivat uskoa siihen, sekä lisäksi keksisivät siihen hurjasti lihaa luiden päälle. Lapsia on helppo manipuloida. Se vain on niin.

Vierailija
2/25 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein esim. onnettomuuksissa muistavat tarkemmin kuin aikuinen.

Lasten todistususkottavuutta on paljon tutkittu, ja todettu että heillä on todellakin arvoa todistajina ja heitä voidaan nykyisin luotettavasti kuulla. Ennen asia koettiin "satuiluna" eikä kommenteille annettu paljon painoarvoa. Jopa isot jutut raukesivat kun lapsia ei uskottu.

Eli älkääpä vähätelkö lasten älykkyyttä, muistia ja havainnointikykyä. Minä arvostan lapsiani, he ovat todellakin teräviä havainnoitsijoita. Osaavat tulkita eleitäkin aivan oikein, samoin ihmisten tunteita ilman sanoja. Nämä siis tilanteita, joissa oikeasti esimerkiksi on ollut ahdistusta tai vastaavaa vaikka sanoja ei ole käytetty.

Ei siis vähätellä todellakaan lapsia!

Vierailija
4/25 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lapsille voi hyvinkin syöttää tarinaa vaihvihkaa, ja he alkavat uskoa siihen totena. Se on fakta. Jopa aikuiset saattavat alkaa uskoa todeksi jotain, jos se heille riittävän monesti totena kerrotaan, vaikka he eivät muistaisi sellaista tapahtuneen.

Nuo Auerin lapset ovat takuulla käyneet terapiaa näiden vuosien aikana. Kumma jos siellä ei ole näitä asioita esille tullut, vaan nyt yhtäkkiä, kun äiti yllättäen vapautetaankin syytteistä, tulee simsalabim yhtäkkiä ilmi ties vaikka ja mitä.

Vierailija
5/25 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että heitä on manipuloitu heti murhan jälkeisinä vuosina.

Vierailija
6/25 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auer lopetti lasten terapian heti alkuunsa, koska piti sitä hyödyttömänä.

Vierailija
7/25 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän syy mahtoi olla, että lasten terapia piti lopettaa? Luulisi että äitikin haluaisi että lapset saisivat käydä terapiassa, olihan heidän isänsä varsin raa´alla ja väkivaltaisella tavalla juuri murhattu.

Vierailija
8/25 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tehdään paljon pahoja virheitä!

Esim. minun exäni tappoi kuristamalla yhden naisen ja sitä ennen raiskasi sen. Naisen poikaystävä löysi ruumiin ja yritti elvyttää. Kun poliisit tulivat paikalle poikaystävä joutui rautoihin taposta, jota ei ollut tehnyt. Hän istui linnassa monta vuotta. Että näin se toimii.

Se että auer on pidätetty ja syytetty, ei kerro totuutta.

Vierailija
9/25 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään hölmöä ei ole perustella Auerin syyllisyys hänen ilmeillään tai eleillään? Ei ole yhtään hölmöä kuvitella olevansa hovioikeuden tuomareita viisaampi? On hölmöä vaatia että syyttäjän ja poliisin on osoitettava syyllisyys ihan kunnollisilla todisteilla?

Ennemmin olen hölmö kuin että osallistun noitavainoon. En fanita ketään, toivon vaan että poliisi ja tuomioistuin hoitaa homman asiallisesti ja oikeudenmukaisesti. Tämä on myös niiden lasten etu, kertovatpa he sitten satuja tai totta.

Vierailija
10/25 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei voida tuomita jos ei ole tarpeeksi todistusaineistoa. Olen pahoillani jos tämä sinua järkyttää AP mutta itse ainakin elän PALJON mielummin oikeusvaltiossa jossa 1 murhaaja 20:stä jää tuomitsematta kuin että 1 viaton 20 oikean rikollisen mukana tuomitaan heppoisten näyttöjen perusteella murhasta.

Mitä muihin epäilyihin tulee suhtaudun niihin varauksella koska niin epäuskottavilta kuulostavat eikä sovi ollenkaan koko juttuun. Eli voi olla että nämä raiskaus väitteet ovat pahoin traumatisoitujen lasten mielikuvituksen tuotetta. Pitää muistaa mitä hekin ovat joutuneet kokemaan koko tämän farssin aikana, joka tuhosi tämän perheen täysin.

Vierailija
11/25 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hovioikeus tosiaan vapautti Auerin, mutta asian käsittely jatkunee. Nyt tulleita uusia epäilyjä ei voi kumota jonkun aikaisemman oikeuskäsittelyn pohjalta. Nythän Auer on vangittu epäiltynä hyväksikäytöistä. Ihan yhtä outoa on julistaa Auer viattomaksi ja lapset manipuloiduiksi valehtelijoiksi. Varsinais-Suomen käräjäoikeus on ainakin tällä hetkellä kallistunut siihen suuntaan, että jotain selviteltävää on.

Huonoa onnea täysin viattomalla naisparalla on ollut sen jälkeenkin, kun kotiin tullut tunkeutuja tappoi aviomiehen. Omat lapset osaavat nimetä taksiyrittäjän tekijäksi kuviteltuihin hyväksikäyttöihin. Jostain ihmeen syystä mies on vielä vangittu aikaisemmin kuin Auer.

Vierailija
12/25 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai luulekko että tuossa yksi otsikko anaali fistaus tarkoittaa annelin fanitus?

Vierailija
13/25 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin olin varma että Anneli on syytön. Nyt en ole. Mutta en ole kyllä varma syyttömyydestäkään. Jotain outoa tossa kuitenkin on...

Minä olen muuten äiti. Aika moninkertainenkin. Ja uskon että lapseni satuilevat. Satuilevatkin, ovat kertoneet ihan uskomattomia juttuja niin meistä tarhassa ja koulussa kuin kotona tarhasta ja koulusta. Ja kuinka herkästi lapsen mielikuvitus lähteekään mukaan, kun sille antaa vain pienenpienenkin sysäyksen... Olen ihan varma, että jos tässä alkaisin syöttää lapsilleni jostain syystä vaikka pienillä vihjeillä sellaista saastaa, että mieheni/äitini/appiukkoni/joku muu läheinen olisi heille jotain tehnyt, he pikkuhiljaa ottaisivat sen asian omakseen ja alkaisivat uskoa siihen, sekä lisäksi keksisivät siihen hurjasti lihaa luiden päälle. Lapsia on helppo manipuloida. Se vain on niin.

Vierailija
14/25 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän syy mahtoi olla, että lasten terapia piti lopettaa? Luulisi että äitikin haluaisi että lapset saisivat käydä terapiassa, olihan heidän isänsä varsin raa´alla ja väkivaltaisella tavalla juuri murhattu.

Olet yh, sun pitäisi maksaa neljän lapsen terapian omavastuus, kuskata jokainen neljästä lapsesta terapiaan kerran viikossa tai miten se nyt sitten onkin. Kyllä mä luulen että siinä aika helposti lopettaa terapian jossain vaiheessa "hyödyttömänä". Lisäksi osa noista lapsista ei välttämättä sitä terapiaan varmaankaan oikeasti edes tarvinnut. Se ihan pienin esim. ja nelivuotiaankin kanssa on niin ja näin. Lukemattomia nelivuotiaita menettää isänsä, eikä silti käy terapiassa. Nelivuotiaat ei ymmärrä asioita samalla lailla kuin vanhemmat, että mistä koko jutussa oli kyse.

Ja en ole mikään Anneli-fani. Minusta hän on ärsyttävän oloinen ihminen ja mulla on epäilykseni että kyllä sinä iltana varmaan puukko heilui perhepiirissä ja molemmin puolin. Mutta minusta tässä jutussa on nyt jotain mätää, ja haluan kuitenkin että Anneli tuomitaan oikeusvaltion periaatteita noudattaen.

Vierailija
15/25 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Anneli olisi vanhimman tytön kanssa rakentanut yöllä kilpeä veriroiskeita varten ja että äit ja 9 vee tytär olisivat nauhoittaneet perheenisän kuolinkorinoita on ihan höpöä ja suorastaan absurdia. Tuollaiset kilven teot ovat suoraan pleikkaa pelaavan pikkupojan mielikuvituksesta.

Joku nämäkin höpötyksen on sinne syytelistaan laittanut, uskomatonta kyllä :(. Kun noi on täyttä mielikuvituksen tuotetta, pikkusen menee usko loppuihinkin puheisiin. Ja minusta on kauheaa, jos Anneli tuomitaan lasten keksimien juttujen perusteella. Ja se on nimenomaan kauheaa niille lapsille.

Vierailija
16/25 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sellaista ei ole tapahtunut? Eihän seksiasiat kuulu pienen lapsen maailmaan millään lailla. Miten voisi keksiä jotakin, jota ei ole itselle olemassakaan?

Vierailija
17/25 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se tarkoita sitä että fanittaisin sitä. Ja todellakin lapset voi keksiä vaikka mitä höpöpöpöä, tai sitten puhua totta.. Mutta kaikkien näiden vuosien jälkeen, en uskos (kaikkia) juttuja. Varmaan jotain perää, mutta osa kuulostaa niin mielikuvituksen tuotteelta.

Vierailija
18/25 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sellaista ei ole tapahtunut? Eihän seksiasiat kuulu pienen lapsen maailmaan millään lailla. Miten voisi keksiä jotakin, jota ei ole itselle olemassakaan?

Miten lapsi osaisi kertoa tapahtumista jotka pahimmillaan täyttävät törkeän raiskauksen tunnusmerkit, jos lapsuus on ollut normaali?

Vierailija
19/25 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksiä. Seksi, hyväksikäyttöasiat ja pedofilia ovat tämän päivän kaikille tuttuja muoti-ilmiöitä, ja lapsetkin ovat niistä tietoisia vaikkeivät ymmärrä, mitä ne tarkoittavat. Oikean pedofilian ja hyväksikäytön lisäksi maailma on täynnä näihin aihepiireihin liittyvää ylimääräistä hysteriaa ja hössötystä, mikä kai johtuu siitä, että asioista kirjoitetaan ja puhutaan enemmän, mikä taas on hyvä asia siksi, että ne todelliset ongelmat tulevat esiin.

Mutta samaan aikaan sivuvaikutukset ilmenevät niin, että monet tarhaikäiset voivat sanoa "senkin pedofiili", niin kuin he ovat jo vuosikymmeniä sanoneet "senkin homo" tai "vitun homo", koska ovat kuulleet näistä asioista muualta.

Jos huonosti käy, niin joskus tällaisista puheista voi saada alkunsa ajojahti, joka alkaa paisua ja elää aivan omaa elämäänsä, irrallaan alkukontekstista. Media riehuu asian ympärillä, ja koska on netti keskustelupalstoineen ja sanomalehtien verkkoversioineen, saadaan aikaan kunnon noitavaino, jossa kukaan ei enää tiedä, mistä kaikki lähti liikkeelle.

Ei taida liittyä tähän tapaukseen, mutta tällaisia mietteitä tulee mieleen kun juttuja lueskelee.

Vierailija
20/25 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en myöskään kiihkoile ja tuomitse.

Tässä oudossa jutussa on hyvin vähän faktoja. Ainoa fakta on se, että Annelin mies murhattiin ja että hovioikeus vapautti Annelin syytteistä. Nähtäväksi jää riittääkö syyttäjän uudet todisteet Korkeimmalle oikeudelle, jotta Anneli tuomittaisiin murhasta.

Mitä tulee tähän pedofiilijuttuun, niin toivottavaa olisi, että poliisilla olisi jotain muuta todistetta kuin lasten kertomukset. Koko juttu haisee, sillä jos kerran pedofiliaa on harrastettu murhan jälkeen, niin on kumma ettei kukaan (edes peitepoliisi Seppo) ole huomannut...