Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa lapset voi jättää keskenään yön yli?

Vierailija
18.09.2011 |

Olen yh, tukiverkostoa ei juuri ole. Lasten isä ei tapaa lapsiaan. Teen vuorotyötä, "pakollisia" yövuoroja on kolmesta neljään kuukaudessa. Olen tuolloin pois kotoa klo 13-08.30

Tähän saakka olen saanut lapsen vahdin tuoksi yöksi, mutta nyt se ei enää onnistu lapsenvahdin sairastumisen takia. Ja ei ole tietoa koska tervehtyy niin, että on kykenevä lapsia taas katsomaan, jos koskaan. :(

Epätoivoisena mietin tässä, voiko lapsia jättää keskenään? Ei varmaankaan.. :( Lapset on iältään 8,10,13 ja 15. En vaan tiedä mitä mä teen. Pomolta ei sympatiaa heru, yövuorot on tehtävä. Ja tuo "diili" kolmesta tai neljästä yössä kuukaudessa on paras mitä saan, muissa työpaikoissa niitä ois varmasti enemmän :(

Mitä mä teen?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet noin kauan pois kotoa? Ei kenenkään yövuoro voi kestää noin kauaa. Ensin yrittäisin vaihtaa vuoroja työkavereiden kanssa ja jos se ei onnistu niin kyllä varmaankin jättäisin jo tuonikäiset yksin. Tuo nuorin on kyllä kieltämättä hiukan arveluttavan pieni mutta onhan siellä isommat turvana. Oletko kysynyt kahdelta isommalta miltä heistä tuntuisi jäädä sisarusten kanssa keskenään?

Tai sitten yrität saada jostain hoitajan, joku varamummo tai vastaava tai joku tukiperhettä vastaava toiminto. Ei pitäisi olla liian paha homma, koska eiväthän tuonikäiset varsinaista hoitamista enää tarvitse, isommat osaavat katsoa pienimmille ruuatkin.

Vierailija
2/16 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan se lainvastaista jättää tuon ikäiset keskenään noin pitkäksi aikaa, vaikka ehkä pärjäisivätkin? Voin varmaan vaihtaa yhden tai kaksi yövuoroa pois, mutta en enempää kun pomo älähtää varmaan jo tuostakin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ainakin 14-vuotiaana jo ollut hoitamassa yön yli vieraita lapsia jotka olivat iältään 3-10vuotiaiata.

Vierailija
4/16 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ainakin 14-vuotiaana jo ollut hoitamassa yön yli vieraita lapsia jotka olivat iältään 3-10vuotiaiata.

Ja ihan virallisen tahon kautta noita keikkoja tein.

Vierailija
5/16 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ihan äärimmäisessä hätätapauksessa saikkua? en jättäisi noin pieniä yöksi yksin. yöllä on pelottavaa.

Vierailija
6/16 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut 11-vuotiaana kaverin kanssa kahdestaan öitä. Ei sitä silloin kukaan kummallisena pitänyt. Ei pelottanut, oli vain hauskaa. Tiedettiin, mitä ei saa tehdä.

15-vuotiaana olen jo huolehtinut sekä omista pikkusisaruksistani että serkuistani. Ei ollut mitään ongelmaa olla vastuussa heistä yön yli.

Itse siis jättäisin yön yli.

Vierailija
7/16 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla neljä, siinä on omat hyvät ja huonot puolet. ainakin jotenkin pitää harjotella/totuttaa. itse en vieläkään ole ihan täysin sinut sen asian kanssa, mutta ymmärrän, että kotihan on se turvallisin paikka. meillä on hyvä nukkumaan ja itse kokee, että pärjää. voi soittaa jos herää, ei ole koskaan soittanut. aamulla herätessä vanhempi jo kotona.

minä totuttaisin, ja juttelisin kahden vanhemman kanssa, että hanskaavatko he. todennäköisesti joo! l

Vierailija
8/16 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voitko luottaa että isommat lapset "hoitavat" nuoremmat ja ovat esim ne illat sitten KOTONA? katsovat että illalla on kaikki kunnossa jne. voisit vaikka luvata isommille(salaa) jotain kivaa äidin auttamisesta. jos lapset "kunnollisia ja luotettavia" niin ei tuossa varmasti mitään ongelmaa ole!ja soitto kotiin illalla riittäisi minun mielestäni. olisin itse tuon ikäisenä voinut hoitaa paljon nuorempiakin!

Vierailija
9/16 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ihan äärimmäisessä hätätapauksessa saikkua? en jättäisi noin pieniä yöksi yksin. yöllä on pelottavaa.

kyllähän tuo vanhempi osaa ne pienemmät katsoa!! (eihän sitä tarvi ku kattoa että syövät ja pysyvät kotona illan), ja kun niitä on niin monta kotona -ei taatusti pelota etenkin kun vanhin jo noin iso.

Vierailija
10/16 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täältä sais luotettavan lastenhoitajan,opiskelee alaa.

Vierailija
11/16 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nu nuoremmat hoitoon. Riippuu tietysti täysin siitä millaisia nämä vanhemmat ovat luonteeltaan. Nämä 25v kun haluaat kaikkea mahdollista kokeilla.

Vierailija
12/16 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 v, 14 v ja 16 v.

Kaupan seinälle ilmoitus, joku opiskelija tulee varmasti.

Vierailija
13/16 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin isot jättäisin keskenään, koska heitä on monta. en kehtaisi edes lapsenvahtia pyytää noin isoile, vaikka olisi tervekin.

vanhinhan on jo lähes aikuinen.

Vierailija
14/16 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuonikäisiä. Kysy neuvolasta, minulle sanottiin, että 10-vuotias ja 7-vuotias voivat olla pari tuntia kahdestaan klo 17-19.

Vierailija
15/16 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako pian 8-vuotiaan jättää yöksi yksin kotiin?

Vierailija
16/16 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääs minkä ikäisen saatte vielä yöksi tarhaan... Laki ei periaatteessa sano mitään jos jätät 7v yöksi yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan