Onko statuspäivityksen noteeraamatta jättäminen kiusaamista?
Kommentit (5)
Edes täydellinen ignooraaminen ei ole kiusaamista. Lisäksi se voi tapahtua automaattisesti, jolloin ei voi edes olettaa kommentteja tulevan.
Jotain rajaa nyt tuohon kiusatuksi itsensä tuntemiseenkin, tällainen pelleily vie huomion siltä oikealta kiusaamiselta!
Jos ottaa nettijutut noin vakavasti, niin kannattaa harkita pitäisikö pitää hiukan taukoa fb:sta...
itse en kommentoi yhtään mitään FB:ssä en edes synttäreitä. Olen FB:ssä parin yhteisön takia muuten en tykkää koko fb:stä.
Kyllä kiusaamista tapahtuu myös virtuaalisesti ja tytöt/naiset ovat usein taitavia jättämään jonkun joukon ulkopuolelle. Jos on vaikka viiden henkilön joukko, joka aina kommentoi innokkaasti toistensa asioita, ja yhden henkilön tärkeitäkään päivityksiä ei koskaan noteerata, niin se on kiusaamista. Jos muuten vaan on hiljaista niin se ei ole kiusaamista.
Ennemmin pitäisin kiusaamisena sellaista, että tykkää/kommentoi ihan kaikkea mitä fb:ssä tekee. Muutaman tällaisen tykkääjän olen piilottanut, tai siis laittanut niin ettei ne näe mun päivityksiä. Alkoi oikeasti häiritsemään kun joka kerta kun jotain fb:ssä tein, n. 10 sekunnin päästä oli eräänkin tietyn henkilön tykkäys.