Asun kahden lapseni kanssa kolmiossa. Kuulen, että asumme liian isossa asunnossa. Mitä mieltä?
Olen siis yh, minulla 2 lasta, ero tuli miehen kanssa aikoinaan juuri tässä asunnossa ja jäin tähän lasten kanssa. Tuttavat ja sukulaiset puhuvat että kaksioon pitäisi muuttaa, vaikka nykyisessä asunnossa on minusta edullinen vuokra (650e, sis veden).
Mitä olette mieltä? Onko kolmio liian suuri meille kolmelle? Lapsille on siis oma huone ja minulla oma makuuhuone...
Kommentit (26)
Mä asun yksin ja on 4 h + k. Tykkään, että on tilaa, on erillinen työhuone, kunnolla tilaa kirjoille, voi kutsua ison joukon ystäviä ja vaikka yökyläänkin voi jäädä isompi joukko. Eikä tarvi aina kököttää siinä samassa huoneessa.
Kerran yksi uusi tuttava ihmetteli, että tarviinko yksin noin paljon tilaa. Totesin, että tarvitsen. Ja jos ja kun löytyy kumppani, on tilaa hänellekin.
Miten voi olla sukulaistesi tai tuttaviesi asia, millainen koti teillä on?!
Kyllä mä näkisin, että aika vaikeaa se on sitten jos jotakuta tapailee harrastaa sitä seksiä siinä olohuoneessa. Mites jos lapsen tarvii käydä yöllä vaikka vessassa, vai koputtaako se omaan oveensa ennen kuin astuu ulos? Ja yleensäkin kaikki vaatteiden vaihdot yms, jos kylppärikin on vielä pieni. Tietty jos oma lapsikin on poika, niin ehkä se vieras sitten voi heilua vapaasti munasillaan.
Mutta vaikkei niitä yövieraita ja uusia miehiä (ilmeisesti ap:n suku nyt ajattelee, että ap on vuosia yksin) olisikaan, jotenkin musta tuntuu että ei se lapsellekaan ehkä jossain vaiheessa ole kiva kun äiti nakuilee olkkarissa. Kyllä mä näkisin, että aika vaikeaa se on sitten jos jotakuta tapailee harrastaa sitä seksiä siinä olohuoneessa. Mites jos lapsen tarvii käydä yöllä vaikka vessassa, vai koputtaako se omaan oveensa ennen kuin astuu ulos? Ja yleensäkin kaikki vaatteiden vaihdot yms, jos kylppärikin on vielä pieni. Tietty jos oma lapsikin on poika, niin ehkä se vieras sitten voi heilua vapaasti munasillaan.
Mutta vaikkei niitä yövieraita ja uusia miehiä (ilmeisesti ap:n suku nyt ajattelee, että ap on vuosia yksin) olisikaan, jotenkin musta tuntuu että ei se lapsellekaan ehkä jossain vaiheessa ole kiva kun äiti nakuilee olkkarissa.
Kaksiossa teillä olisi kyllä jo ahdasta ilman niitä huonekalujakin, nyt on lasten lelut ja vuoteet omassa huoneessa ja kun ne kasvaa, ne haluaa omat huoneet ;) ;)
Asumistuki on ihan ok, sen ymmärtäisin, jos olisit sukulaisilta rahaa kinuamassa, kun olet köyhä yh, niin sitten he keksisivät keinoja joilla voisit säästää.
Säästämistä tietysti voisi olla muuttaa pienempään vuokra-asuntoon, mutta muuten kolmihenkiselle perheelle sopivan kokoinen ellei jopa pieni asunto mielestäni.
Ja yhteiskunnanko pitäisi maksaa ne sinun yövieraasi?
Minusta tuo huone per henkilö ohjeistus on hyvä ja kohtuullinen.