Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset kieltävät miehiltään pyykinpesun, mutta ilomielin antavat miehen tiskata ja imuroida?

Vierailija
17.09.2011 |

ettei vain olisi niin, että naiset kuorivat kermat päältä, ottavat itse ne mukavimmat kotityöt ja jättävät miehelle ne kurjimmat. Sitten ovat mukamas ahkeran oloisia kun pesevät pyykkiä koneella :)

Tunnustan.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mies ei osaa pestä vaatteita oikein ja pilaa sitten ne. Mm. yksi kallis villaneule pilalla, kun mies laittoi tavallisen pyykin sekaan eikä pessut villapesuaineella villaohjelmalla. Samon pari silkkipaitaa. Näitä mokia on viimeisen vuoden aikana noin 600 euron vaatteista, joten katsottiin parhaaksi, että minä pesen pyykin (eli laitan koneeseen) ja mies tekee sitten muuta.

Sanottakoon vielä, että myös oman virkapukunsa housutkin sössi piloille, joten mies ei luota edes itse pyykinpesutaitoonsa.

Meillä ei ole pienessä asunnossa millään tilaa millekään ihanalle pyykkikaapille, jossa olisi koreja eri värisille, materiaalisille jne. vaatteille. Kaikki on siis samassa laarissa, joten näppituntumaa käyttää ja pesumerkintöjä lukea.

Vierailija
22/27 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ihan ihmeissään kun lajittelen pyykin sen edessä, ei kuulemma osaisi itse. Muutamat vaaleat pikkuhousut se on onnistunut siniseksi värjäämään jo, joten en uskalla suht vähävaraisena mutta silti vaatteitani rakastavana ihmisenä antaa sille tuota pyykkihommaa enää. Omat mustat pyykkinsä saattaa joskus pyöräyttää koneessa.

Imurointi taas on miehen heiniä usein, koska se jaksaa paremmin nostella painavia esineitä. Minä teen sitten viikolla semmoisia mini-imurointeja ettei pölyt pyöri.

Tiskaaminen menee meillä puoliksi, usein tiskaan mieluusti itse koska mies on rikkonut jo kolme lautasta. Ja myöskin lautasten molemminpuolinen pesu ei tahdo muistua mieleen, monesti lautaset on alapuolelta rasvassa vielä miehen tiskauksen jälkeen. :/ :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ikinä kuullut ihmishahmosta, jolta pyykinpesu olisi kielletty.

Ei kertakaikkiaan kestä hermot eikä riitä tilit siihen että mies pesisi pyykit. Omia vaatteitaan saa pestä, mutta muihin se ei saa koskea.

Sitä ei ihan heti uskokaan, kuinka monta tapaa pyykinpesun epäonnistumiseen voi löytää. Meillä tapahtunutta.

- Vaaleiden pyykkien seassa jotain väriä päästävää -> sinistä, vaaleanpunaista tai harmaata pyykkiä.

- Liian korkea pesulämpötila -> vanuttunutta villaa, kitsahtaneita vaatteita.

- Kuivurriin sinne sopimatonta -> pilatut ulkovaatteet, sulanutta muovia, kutistuneita vaatteita.

- vetoketjut auki, koneessa soraa, papereita, kiviä ja muttereita.

ei saa mies pestä, ei :D

Vierailija
24/27 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole ikinä kuullut ihmishahmosta, jolta pyykinpesu olisi kielletty.

Vierailija
25/27 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä syy on se, että pyykinpesussa voi saada tuhoa aikaan, jos ei osaa lajitella oikein väreittäin/lämpötiloittain. Mies ei osaa. Sen vuoksi pyykinpesu on mun heiniä.

Tiskaus/imurointi on aika vaikea sössiä. Paitsi kyllä meillä välillä väännetään kättä Mariskooleista. Mies tunkisi ne vaan tiskikoneeseen, jos en menisi väliin :D

Vierailija
26/27 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan siksi ettei mies osaa lajitella värien ja matskujen mukaan, vaikka olen yrittänyt vihjata. Pari mun paitaa on jo pessyt pilalle. Se riittää.

Vierailija
27/27 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pyykin seassa on minun (ja lastenkin) omia rakkaita, tärkeitä, kalliita jne. vaatteitani, enkä tahdo että mies niitä pilaa. Tiskit sen sijaan ovat yhteisiä ja helposti korvattavissa jos jotain menee pilalle/hajoaa. Sama juttu villakoirien kanssa, ja imuriin menneet tavaratkin saa suht helposti kaivettua takaisin.