Miksi naiset kieltävät miehiltään pyykinpesun, mutta ilomielin antavat miehen tiskata ja imuroida?
ettei vain olisi niin, että naiset kuorivat kermat päältä, ottavat itse ne mukavimmat kotityöt ja jättävät miehelle ne kurjimmat. Sitten ovat mukamas ahkeran oloisia kun pesevät pyykkiä koneella :)
Tunnustan.
Kommentit (27)
Miksei Mariskooleja saisi laittaa pesukoneeseen? Mä laitan enkä ole huomannut mitään vikaa...
Jos mies pesee tummia ja huomaa korissa yhden vaalean paidan, se nakkaa sen samaan koneeseen. Lopun arvaattekin... Siksi minä pesen pyykin, muita hommia mieskin osaa ;)
miehen on älyttömän vaikea oppia pyykinpesun salat. Milloin pestään väärässä lämpötilassa, milloin värit sikin sokin. Jos pesusta vielä hengissä selviää niin ripustuksen tuloksena on yleensä jotain ihmeellisiä ryppykasoja. Useampi todella pitkä suhde takana ja yksi ainoa sai hyvää jälkeä pyykkäyksestä. Toinen pesi kyllä kaiken omistamansa koska oli kaukosuhde, mutta tulos oli välillä aika hurja. Nykyisen annan joskus ripustaa, mutta saan sitten tosissaan pidätellä ettei tulisi sanomista.
kylläkait mariskoolit kestää konepesun?
Miksei Mariskooleja saisi laittaa pesukoneeseen? Mä laitan enkä ole huomannut mitään vikaa...
Mä olen ainakin käsityksessä, että värillisiä Mariskooleja ei ole tarkoitettu astianpesukoneeseen.
haastavampaa kuin esim imurointi...
imuroidessa ei tarvitse osata katsoa värejä lämpötiloja materiaaleja erilaisia pesuaineita..
puhumattakaan pyykkien kuivumaan ripustamisesta :)
eikä meillä mieheltä ole mitään kielletty, omia vaatteitaan peseekin usein. imuroimisesta saa enemmän sanomista (minä imuroin matot molemmin puolin:))
kylläkait mariskoolit kestää konepesun?
Ei ole suositeltavaa, TJEU:
http://www.iittala.fi/web/iittalaweb.nsf/fi/tuotteet_sisustaminen_maris…
Laitoin aina kaikki vaatteet samaan ja pesin miten pesin ja valkoiset vaatteet muuttui harmaiksi tms. Mies sanoi että hoitaa tästä lähtien pyykinpesun...
Älykäs ihminen, mutta pyykinpesu ei jostain syystä oikein onnistu. Hänen mielestään kaikki vaatteet pitää pestä vähintään 95-asteessa, eihän muuten voi puhdasta tulla :D
Muita hommia tekee erittäin kiitettävästi. Tiskauksen olen myös kyllä ominut itselleni, se on mielestäni mukavan rentouttavaa puuhaa :)
meillä mies tuntee tiskikoneen _AINA_ aivan liian täyteen, astiat päällekkäin niin että ne eivät mitenkään voi huuhtoutua. Sitten minä motkotan niistä likaisista kupeista.
En ole kieltänyt pyykinpesua, enkä mitään muutakaan. Pyykinpesussa täytyy sietää se, ettei mieheni noudata vaatteiden pesuohjeita kovin tunnollisesti. Pyykinpesuun kuuluu paljon muutakin kuin se koneen osuus: valikointi, täyttäminen, ripustaminen tai koneellinen kuivatus, viikkaus, kaappeihin vienti.
että pyykinpesutoimi on tehty väärin.
Vituttaa kun mies ei kykene arvioimaan pestävän pyykin määrää.
Vituttaa kun se ei osaa arvioida pesuaineen määrää.
Vituttaa kun se ei osaa valita muuta pesua kuin 60-asteen parin tunnnin jauhamisen.
Vituttaa, kun se pistää vaatteita pesukoneeseen ihan miten sattuu, jos nyt värisävyt natsaa, niin se ei osaa jaotella pyykättävää määrää kokonaisuudessaan sellaisiin pesukoneellisiin, jotta sais kaikki pestyä.
Vituttaa kun se laittaa ne kuivamaan niin ihmeellisillä mytyillä, että ahdistaa.
Vituttaa, kun se ei osaa laittaa niitä kuivauskaapissa järkevästi, vaan laitttaa pidempiä paitoja ylös, jossa lyhempi väli seuraaviin ripustusputkiin, ja lyhempiä paitoja alas, jossa olis tilaa pidemmille.
Kun se on ne pyykit laittanut kuivauskaappiin typerästi kuivumaan, siltä jää yli kolme sukkaa, yhdet kalsarit ja pyyheliina. Multa jää yli jokin selkeä yksittäinen artikkeli, jonka voin laittaa henkariin kuivumaan.
Vituttaa kun se ei osaa arvioida, mikä vaate olisi hyvä kuivattaa henkarissa ja mikä ei.
Vituttaa, jos se niputtaa pyykkiä, se kestää kauan ja näyttää onnettomalta äheltämiseltä, lisäksi jokainen paita on varmasti viikattu siten, että keskellä edessä, pystyssä on tiukka taitos.
Ei mulla kai muuta.
palstatyyliin että "se koira älähtää johon kalikka kalahtaa" tai "tais osua".... niin paljon on tullut vastauksia ;))
ap
JOTKIN Iittalan esineet on hyvä pestä käsin..
Niin siis mitkä?
että pyykinpesutoimi on tehty väärin.
Vituttaa kun mies ei kykene arvioimaan pestävän pyykin määrää.
Vituttaa kun se ei osaa arvioida pesuaineen määrää.
Vituttaa kun se ei osaa valita muuta pesua kuin 60-asteen parin tunnnin jauhamisen.
Vituttaa, kun se pistää vaatteita pesukoneeseen ihan miten sattuu, jos nyt värisävyt natsaa, niin se ei osaa jaotella pyykättävää määrää kokonaisuudessaan sellaisiin pesukoneellisiin, jotta sais kaikki pestyä.
Vituttaa kun se laittaa ne kuivamaan niin ihmeellisillä mytyillä, että ahdistaa.
Vituttaa, kun se ei osaa laittaa niitä kuivauskaapissa järkevästi, vaan laitttaa pidempiä paitoja ylös, jossa lyhempi väli seuraaviin ripustusputkiin, ja lyhempiä paitoja alas, jossa olis tilaa pidemmille.
Kun se on ne pyykit laittanut kuivauskaappiin typerästi kuivumaan, siltä jää yli kolme sukkaa, yhdet kalsarit ja pyyheliina. Multa jää yli jokin selkeä yksittäinen artikkeli, jonka voin laittaa henkariin kuivumaan.
Vituttaa kun se ei osaa arvioida, mikä vaate olisi hyvä kuivattaa henkarissa ja mikä ei.
Vituttaa, jos se niputtaa pyykkiä, se kestää kauan ja näyttää onnettomalta äheltämiseltä, lisäksi jokainen paita on varmasti viikattu siten, että keskellä edessä, pystyssä on tiukka taitos.
Ei mulla kai muuta.
No tuossa tulikin kaikki! Olen NIIIIN samoilla linjoilla kanssasi :)
- mies laittaa pyykkikoneen aina liian täyteen
- laittaa harmaita valkeiden sekaan
- pesee lakanat 30 asteessa
- laittaa liian paljon pesuainetta
- jättää märät pyykit liian pitkäksi aikaa koneeseen
Olen yrittänyt opettaa pyykinpesua hänelle jo 13 vuotta, mutta ei mene perille :D Muut kotityöt onnistuu ongelmitta.