Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Insinöörimies pyykkää - ei vitsi :D

Vierailija
17.09.2011 |

Tulin illalla kotiin, päivän ollut hommissa muualla. Jätevesien kanssa oli eilen ja aamulla ongelmaa, joten pyykkiä oli kasa.

Mies oli tunkenut samaan pesukoneeseen sekä ohuen petarin (pesen koneessa, mutta yksinään), normikokoisen täkin ja pari vaatekappaletta. No, kas - kene ei ollut lingonnut moista pyykkimäärää.

Tämä järjenjättiläinen oli tunkenut ne kaikki kerralla kuivuriin!!! Vain insinöörimiehen logiikalla voidaan saada tullainen ratkaisu.

Luojan kiitos, mä osaan jo vähän tarkistella ton vaahteramäen eemelin hyväntahoisia puuhia. Älysin pysäyttää kuivurin ja tullata sen. Likomärät pyykit sylissä vettä loristen mä sit huikkasin miehelle että voisko se vähän valaista mua niiden taustoista...

ps. Meillä on miehellä ehdoton pyykinpesukielto. Ihan siksi että mun pää ja meidän perheen talous ei kestä niitä sen aiheuttamia vahinkoja. Mut se unohtaa aina välillä.

Mun rakas

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

, että on asioita joissa se todella sädehtii ja loistaa. Esim. autot tää mun neroni osaa kyllä laittaa ja huoltaa.

Mutta yleensäkään mikään lajittelu ei tältä kyseiseltä insinööriltä suju. Myös vaatteiden kaapittaminen on sille ihan liian haastava tehtävä.

Se on kehitysinsirööri työssään. Myös minä olen insinööri koulutukseltani, mutta löysin työtehtäväni muualta.

ap.

Vierailija
2/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni piti naama peruslukemilla minulle luennon, että hänelle ei ainakaan tulisi mieleen tunkea konetta täyteen, koska pyykinpesu koneessa perustuu siihen, että vaatteet hiertyvät toisiaan vasten... juuh... niin insinööri, niin insinööri... Ei niillä ole huumorintajua...

monessa asiassa. Kuvaus tuo hymyn hulille, se on niin arkea... Mutta pyykkäys; ei säkenöi mun miehellä - ei. :D

ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ihmetyttää isäni, joka on omalla alallaan arvostettu ja työ vaatii myös monenlaista soveltamista, ei pelkkää kirjaoppineisuutta. Monet ovat kehuneet esimerkiksi hänen koulutustaitojaan ja koulutuksissakin nimenomaan sitä teorian ja soveltamisen yhdistämistä. Käyttää nykyisin sujuvasti työssään mm. PowerPointia yms., joita siis eläkeiän kynnyksellä itse opetellut käyttämään.

Miten voikin olla niin vaikeaa oppia, kuinka pyykki lajitellaan tai kuinka digiboksia käytetään??

Vierailija
4/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

insinöörien huumorintajusta

kiitos ap! :)

Vierailija
5/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

, että on asioita joissa se todella sädehtii ja loistaa. Esim. autot tää mun neroni osaa kyllä laittaa ja huoltaa.

Mutta yleensäkään mikään lajittelu ei tältä kyseiseltä insinööriltä suju. Myös vaatteiden kaapittaminen on sille ihan liian haastava tehtävä.

Se on kehitysinsirööri työssään. Myös minä olen insinööri koulutukseltani, mutta löysin työtehtäväni muualta.

ap.

Eiku... Noh, sen erityisosaaminen on vähän toisaalla kuin autoissa, mutta muuten täsmää.

Se on varmaan tää kehitysinsinööriys jotenkin määräävä tekijä... :P

Vierailija
6/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun noin toimii, niin saa pyykinpesukiellon. Ou Jee, kukapa mies sitä pyykinpesua rakastaisi. Pahus kun homma ei toimi yleensä toisinpäin että mies langettaisi vaimolle pyykinpesukiellon.

Nuo ikävät rutiinihommat on oikeasti syvältä, jossei siihen keksi jotain omaa hohtoansa.

t: Insinöörinainen, joka aikoinaan aina sopivasti soitti miehelle että "unohdin" pyykin koneeseen, voisiko laittaa kuivamaan. Ja juu laiskuuttani tungen sekä koneen että kuivurin liian täyteen. Tiedän kyllä vaikutuksen, mutta kun pyykinpesu ei oikein huvita, enkä ymmärrä miksi minun pitää ne pyykit pestä.

Vierailija
7/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätti olla avulias, ja silittää vaatteet. Oli vielä ollut riitaa, ja toinen oli tehnyt sovittelevan eleen.

Kun tulin siis töistä tää oli hymy korvissa selittämässä, kuinka hän oli ottanut pyykit koneesta ( valkopyykki) ja vieläpä silittänyt kaikkien kauluspaidat ( mies+3 poikaa, viikonloppuna oli ollut häät). Alkoi siinä sitten vähän pohtia vielä, että kone ei kyllä ollut pessyt kovin hyvin...

Kysyin sitten, että oliko mies siis myös pessyt ne pyykit, koska mä olin aamulla vain laittanut ne koneeseen, tarkoituksena napsauttaa kone päälle kun tulen töistä.

No eipä ollut pessyt ei. Se sankari oli kaivanut kuivat ja likaiset pyykit koneesta, ripustanut suurimman osan ja sitten tosiaan vielä silittänyt muutaman likaisen paidan.

Monissa asioissa taitava, tässä täysi tumpelo. Myös meillä miehellä on pyykinpesukielto, ja ymmärtänette syyn.

Vierailija
8/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä osaan.

t: insinöörisnainen

Vierailija
9/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun insinöörimies taas syynää minua tarkemmin pesuohjelappuset ja lajittelee pyykit tarkasti ohjeiden mukaan, ostaa riittävästi erilaisia pesuaineita (valko-, kirjo-, musta-, villa- nyt ainakin tulee mieleen) ja menee sekaisin, jos samassa vaatteessa on valkoista ja voimakasta väriä :)

Soitti mulle kerran seurusteluaikana, että voiko hän käyttää ruuanlaitossa toisen merkkistä tomaattimurskaa, kun ohjeessa lukee 400 g Pirkka-tomaattimurskaa (tms.) :D

Vierailija
10/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Sulla on vaan harvinaisen tollo mies.

meillä on sekä insinöörimies, että insinöörinainen ja molemmat osaa sekä pestä pyykkiä, että kuivata ne kuivurilla.

Osaamme jopa käyttää astianpesukonetta:-O vaikka olemmekin insinöörejä!

Vierailija
11/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoidan meillä pyykinpesun, se on hiljaisella sopimuksella mieheltä kiellettyä.

Terv. insinöörinainen

Vierailija
12/12 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni piti naama peruslukemilla minulle luennon, että hänelle ei ainakaan tulisi mieleen tunkea konetta täyteen, koska pyykinpesu koneessa perustuu siihen, että vaatteet hiertyvät toisiaan vasten... juuh... niin insinööri, niin insinööri... Ei niillä ole huumorintajua...