Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapseni ei ole virikelapsi,

Vierailija
17.09.2011 |

vaikka onkin päiväkodissa 3-4 päivää/vko, ja itse olen vauvan kanssa kotona.

3-vuotiaani viihtyy päiväkodissa hyvin kivojen aikuisten hoidossa ja kaverien seurassa ja itse nautin helposta vauva-arjesta. Ensisijainen syy hoidossa käyntiin on siis äidin mukavuudenhalu, ei lapsen virikkeiden saanti. Tosin pk:ssa tehdään paljon kivoja juttuja, joita ei itse tulisi järjestettyä.

En koe, että lapsi tästä järjestelystä millään tapaa kärsisi, joten hyvällä omalla tunnolla olen.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..on sitten historiaa vuoden 2013 alusta alkaen, jolloin viriketenavat eivät saa enää paikkaa päiväkodista kuin sossutädin lausunnolla. Kait nämä lusmumammat sen sitten hankkivat.

Vierailija
22/35 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niitä????????????????????? Mua ei huvita maksaa verorahoillani tenavasi hoitamista, kun syynä on mamman laisuus.

Hanki ehkäisy välittömästi tai jätä kuksimiset sikseen. Ei ne sun jälkeläiset äidistä päätellem tule mitään ruudinkeksijöitä olemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 3-vuotias on myös hoidossa 3 päivää, vaikka olen vauvan kanssa kotona seuraavista syistä: 1. 3-vuotias viihtyy siellä 2. Se on minulle mukavaa, kun saa ns. omaa aikaa puistossa kökkimisen sijasta. 3. Kerhomatka olisi huomattavasti hankalampi meille ja on kivempi kun lapsi on yhtäjatkoisesti sen 6-7 tuntia Ja koska tämä on täysin laillista, en koe pienintäkään syyllisyyttä, en niin pienintäkään. Minun puolestani subjektiivisen päivähoito-oikeuden saa vapaasti poistaa. Sitten vain täytyy järkätä sitä virikettä itse - that's it. Mutta niin kauan kuin oikeus on, niin minä sitä hyödynnän kitkeristä ämmistä huolimatta.

Ihan älytön argumentti: "jäät paitsi lapsesi arjesta". Sillä perusteellahan omien lasten kanssa pitäisi olla 24/7 seuraavat 20 vuotta (niin kuin jotkut helikopterivanhemmat tekeekin).

Vierailija
24/35 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niitä????????????????????? Mua ei huvita maksaa verorahoillani tenavasi hoitamista, kun syynä on mamman laisuus. Hanki ehkäisy välittömästi tai jätä kuksimiset sikseen. Ei ne sun jälkeläiset äidistä päätellem tule mitään ruudinkeksijöitä olemaan.

muotoiltu mielipide...

Vierailija
25/35 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niitä????????????????????? Mua ei huvita maksaa verorahoillani tenavasi hoitamista, kun syynä on mamman laisuus. Hanki ehkäisy välittömästi tai jätä kuksimiset sikseen. Ei ne sun jälkeläiset äidistä päätellem tule mitään ruudinkeksijöitä olemaan.

muotoiltu mielipide...

Hieman arveluttaa, mikä mahtaa olla tämän kirjoittajan oman älyn ja sivistyksen taso...

No, ehkäisy on kunnossa. Kaksi lasta on meille oikein passeli määrä. Itselläni on vielä ura-ambitioita, joten pian loppuu tämä kotona loisiminen ja ovat sitten molemmat lapset ihan luvan kanssa ei-virikehoidossa.

Ap

Vierailija
26/35 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kanna huonoa omatuntoa siitä, miten haaskaat yhteiskunnan varoja näinä vaikeina taloudellisina aikoina? Tai siitä, että viet hoitopaikan sitä oikeasti tarvitsevalta?

Vierailija
27/35 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työtön, joka haluaa säilyttää lapsen hoitopaikan, jos saakin työtä? Ja mitenkäs saan työtä, jos ei ole hoitopaikkaa lapselle? Koetteko tämänkin virikehoidoksi vai pitäisikö luopua päivähoitopaikasta?

Vierailija
28/35 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin lapseni on päiväkodissa virikehoidossa, eikä mulla ole edes vauvaa kotona. Mielestäni tämä on ihan hyvä järjestely. Haluatko kuulla lisää?

Vierailija
29/35 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisit päässyt vieläkin helpommalla.

Vierailija
30/35 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset kanna huonoa omatuntoa siitä, miten haaskaat yhteiskunnan varoja näinä vaikeina taloudellisina aikoina? Tai siitä, että viet hoitopaikan sitä oikeasti tarvitsevalta?

joten en koe haaskaavani yhteiskunnan varoja, vaan käyttäväni palveluja, joista olen itse maksanut ja maksan.

Ap

Vierailija
31/35 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnalle noin 1000€/kk. Aikamoista tuhlausta, vaikka kuinka väittäisit sen sinun maksamilla verorahoilla maksettavan.

Kerhotoiminta olisi todella paljon halvempi vaihtoehto.

Vierailija
32/35 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kuskaan lasta kaatosateessa hoitoon kävellen. Naapurissamme on päiväkoti, mutta se on täynnä. Jos kaikkien lapsien vanhemmat olisivat töissä käyviä, niin se ei harmittaisi, mutta kun ryhmissä kolmas osa on näiden paskan tärkeiden kotiäitien virike pentuja. (tai sitten naapuristossamme kaikki äidit ovat masentuneita tai muuten "sairaita".

Seuraavaksi lähin päiväkoti on onneksi reilun parin kilometrin päässä.....

joten en koe haaskaavani yhteiskunnan varoja, vaan käyttäväni palveluja, joista olen itse maksanut ja maksan.

Ap

[/quote]

Vierailija
33/35 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minusta on mukavaa että vanhemmat pitävät päivähoitoa niin laadullisena ja turvallisena. Ja tärkeintä että lapsi viihtyy siellä. Ja ehkä sinäkin jaksat ja voit paremmin.

Vierailija
34/35 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt olisit viisas niin nauttisit molempien lastesi lapsuudesta täysillä.

en ymmärrä äitejä jotka ovat laiskoja järjestämään 3vuotiailleen laadukasta arkea kavereineen ilman päiväkotia.

sä ap jäät monesta ihanasta asiasta ulkopuoliseksi, mutta en sua sääli vaan lastasi joka jää tasapainoisen arjen ulkopuolelle omassa kodissaan.

Vierailija
35/35 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt olisit viisas niin nauttisit molempien lastesi lapsuudesta täysillä.

en ymmärrä äitejä jotka ovat laiskoja järjestämään 3vuotiailleen laadukasta arkea kavereineen ilman päiväkotia.

sä ap jäät monesta ihanasta asiasta ulkopuoliseksi, mutta en sua sääli vaan lastasi joka jää tasapainoisen arjen ulkopuolelle omassa kodissaan.

Kyllähän minä aika paljon ehdin tuon 3 v:n kanssa puuhatakin, kun on kuitenkin 1-2 kokonaista arkipäivää/vko kotona ja hoitopäivätkin päättyvät n. klo 15.30. Ja viikonloput sitten ollaan koko perheen kesken. Lapsi ei jää kotiarjesta paitsi, vaan päin vastoin saa nauttia siitä jaksavamman äidin kanssa, kun välillä otan iisimmin vain vauvan kanssa.

Ap