Koiraharrastaja, kumpaan kulutat enemmän rahaa, koiriisi vai lapsiisi?
Kommentit (7)
kulumaan niin paljon rahaa kuin lapsiin menee? Meillä menee n. 400 euroa kuussa hoitomaksuihin, sitten tulee koululaisten linkkiliput, harrastusmaksut, kaikki lasten vaatteet, harrastusvälineet jne ja ruuat, ruokaakin kuluu satoja euroja kuussa. Eli miten voi saada kulumaan esim 1500 euroa kuussa koiraan?
en oikein pidä itseäni koiraHARRASTAJANA. Minulla on koira, mutta se on perheenjäsen, en harrasta sitä...
Varmaan saisi menemään rahaa, jos harrastaisi koiran KANSSA agilitya tms.
Tiedän tyypin joka ostaa koirilleen kaikki vermeet viimeisen päälle uutena, mutta lapsen vaatteet hankitaan kirppikseltä tai otetaan lahjoituksena vastaan.
Koirille ostetaan papanoita mutta lapsi syö monena päivänä viikossa mummin sapuskoita (OK, ne on varmasti hyviä, parempia kuin papanat).
Koiria myös kuskataan eläinlääkärissä heti kun rakki vähänkin yskäisee, mutta lapsi saa rykiä limaa pellolle ihan rauhassa.
Eli mielestäni kyseinen äiti panostaa selvästi enemmän koiriensa hyvinvointiin. Lapsi voi myös hyvin, koska isovanhemmat asuvat lähistöllä. Asiat ovat periaatteessa ok, mutta jotenkin näin sivullisena ihmetyttää tuo koirien ylenpalttinen paapominen. Tosin kyllähän niillä pennuilla sitten tienaa paremmin kuin tyttären tulevalla avioliitolla :-)
Mutta koiraharrastukset ovat meidän yhteisiä. Lapsi lähtee niihin mielellään ja kas, kyllä äidin pitää hänen lelukoiralleenkin ostaa välillä jotain :)
Joku kirjoitti, että koira ei ole harrastus hänelle vaan perheenjäsen ja sen kanssa ei tehdä mitään, koira raukka :(
-kalliita harrastuksia
-merkkivaatteita
-ei käy yksityiskoulua
-ei käy kielikurssilla joka kesä
-ei ole omaa huonetta
jne. eli kyllä lapseen menee enemmän, vaikka koiraankin uppoaa ihan kiitettävästi. Onneksi mä maksan nämä kulut itse palkkatuloillani, ettei se ole kysyjältä pois :-)
Meneehän sitä rahaa; tarvikkeisiin (aika vähän), bensoihin, (aika paljon), kisamaksuihin ym.
Esikoislapsi on vasta toiveissa, tosin pikkuhiljaa alkaa usko loppumaan, että vauvaa ikinä saadaan. Lapselle ostetaan kaikki tarpeellinen, mutta yritetään kyllä pitää kulutus järkevänä ja satsata määrän sijasta laatuun. Varmasti kuitenkin lapseen menee enemmän rahaa kuin koiraan ;)
Lapsiini