Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mikä tota lasta vaivaa kun pelkää kaikkea

Vierailija
16.09.2011 |

Huutaa ja panikoi esim. pelkän imurin näkemisestä (ei tarvitse edes laitteen olla päällä), siivosin ja keittiössä oli nostettu tuolit väärin päin pöydän päälle, vaihdettiin lakanoita, rapisevaa paperipussia lattialla jne jne jne. Mitään ei voi tehdä kun toinen alkaa huutaa hysteerisesti ja panikoi. Niin ja ikää löytyy lapsoselta tasan 1v.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vois olla..?

Vierailija
2/11 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paniikkia lietsomaan!

Meillä ujo lapsi, joka pelkää uusia asioita eikä ole mistään aistiyliherkkyydestä kyse. 1v pelkäsi muurahaisia, kärpäsiä, imuria, sähkövispilää...

Se menee ohi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollanen kausi oli 1,5 -vuotiaana, menee aikanaan ohi. Ole lapsen turvana kun tarttee. Ei se karaisemalla lähde ajan kanssa. :)

Vierailija
4/11 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äääh! alkaa kohta pää hajoamaan tohon koko aikaiseen itkuun ka vinkumiseen. Toivottavasti menee pian ohi!

-ap

Vierailija
5/11 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...alkoi aina itkeä hillittömästi jos isä aivasti. :) Silloin oli vajaa vuoden vanha.

Vierailija
6/11 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee se ohi, mut voi kestää, meillä ollu tällasta jo monta kuukautta, nyt alkaa pikkusen helpottaa. Mut jos toi sun asenne on tollanen että mitä sä kakara ny vingut siinä, niinku tekstistäs vähän näyttää, niin ei se lapsen oloa kyllä helpota. Mä en ainakaan koe lapseni hätää vinkumisena, vaan sitä lasta ihan oikeasti pelottaa!!! Koita ny pikkusen ymmärtää sitä lasta ja olla empaattinen, kausia tulee ja menee ei se aina oo niin simppeliä lapsen kanssa, mutta pitää vaan koittaa jaksaa. Vaikka mitä "jaksamista" tuossakaan loppujen lopuksi edes on, tätä vartenhan me äidit ollaan, lohdutetaan jos pelottaa.

Vierailija
7/11 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saunassaolokin alkoi jossain vaiheessa pelottamaan, samoin punkassakäynti, vaihdoin telkkarin vanhasta uuteen niin päivä meni ihan pilalle jne jne...

nyt kun 2v edelleen erittäin pelokas, eikä päästäisi silmistään mutta esim. imuroida jo voi ilman järjetöntä parkua, tosin istuu sohvalla tyynyjen takana ja silmä kovana vahtii että imuri pysyy kaukana.

saunaan en pääse vieläkään.

kertokaa mullekin onko tämä normaalia vai viestiikö jostain?

Vierailija
8/11 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saunassaolokin alkoi jossain vaiheessa pelottamaan, samoin punkassakäynti, vaihdoin telkkarin vanhasta uuteen niin päivä meni ihan pilalle jne jne...

nyt kun 2v edelleen erittäin pelokas, eikä päästäisi silmistään mutta esim. imuroida jo voi ilman järjetöntä parkua, tosin istuu sohvalla tyynyjen takana ja silmä kovana vahtii että imuri pysyy kaukana.

saunaan en pääse vieläkään.

kertokaa mullekin onko tämä normaalia vai viestiikö jostain?

Meillä myös tuollaista ja nyt kun ihan pian kolahtaa 3 vuotta mittariin niin nuo pelot ovat alkaneet hellittää. Meillä on pelätty mm. imuria, muurahaisia, kärpäsiä, jossain vaiheessa jopa tuulen mukana lentäviä roskia jne.

Vanhempani ovat sanoneet, että lapsi on ihan samanlainen kuin minä olin tuon ikäisenä. Pelkäsin kuulemma ihan järjettömiä juttuja kunnes ne pelot sitten yhtäkkiä hävisivät. Ja lapsi tosiaan on samanluonteinen kuin minä eli vähän arka, hitaasti lämpiävä ja herkkä. Mutta ihan normaali ihminen minustakin on tullut :)

Vierailija
9/11 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menee se ohi, mut voi kestää, meillä ollu tällasta jo monta kuukautta, nyt alkaa pikkusen helpottaa. Mut jos toi sun asenne on tollanen että mitä sä kakara ny vingut siinä, niinku tekstistäs vähän näyttää, niin ei se lapsen oloa kyllä helpota. Mä en ainakaan koe lapseni hätää vinkumisena, vaan sitä lasta ihan oikeasti pelottaa!!! Koita ny pikkusen ymmärtää sitä lasta ja olla empaattinen, kausia tulee ja menee ei se aina oo niin simppeliä lapsen kanssa, mutta pitää vaan koittaa jaksaa. Vaikka mitä "jaksamista" tuossakaan loppujen lopuksi edes on, tätä vartenhan me äidit ollaan, lohdutetaan jos pelottaa.

Tottakai otan syliin ja yritän selittää ettei ole hätää, ihan omassa päässäni sitten kipunoin ja vittuunnun, mutta en pura sitä lapseen :) Ja ihan oikeesti lapsen huuto on stressaavaa, varsinkin kun lapsen hoito on suurimmaksi osaksi yksin minun vastuullani.

Ja kyllä rakastan lastani, enkä antaisi pois mistään hinnasta. Mutta se nyt ei ollut tämän keskustelun pääasia.

-ap

Vierailija
10/11 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuopus pelkäsi mm. imuria, suihkua, liukuportaita...

Pelot helpottivat 5-vuoden iässä.

Nykyään uskaltaa liukuportaisiinkin.

Vierailija
11/11 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai otan syliin ja yritän selittää ettei ole hätää, ihan omassa päässäni sitten kipunoin ja vittuunnun, mutta en pura sitä lapseen :) Ja ihan oikeesti lapsen huuto on stressaavaa, varsinkin kun lapsen hoito on suurimmaksi osaksi yksin minun vastuullani.

Ja kyllä rakastan lastani, enkä antaisi pois mistään hinnasta. Mutta se nyt ei ollut tämän keskustelun pääasia.

-ap

Hieno juttu sitten :) Sai vaan eri kuvan aloituksesta, mutta ymmärrettävää että välillä hermostuu... :) Jaksamista sinne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi