Montako grammaa on 1 pss kuivahiivaa Suomessa?
Koitan leipoa leipää ja reseptissä sanotaan 1 pss kuivahiivaa. Asun ulkomailla ja täällä hiivaa myydään sekä 7 g että 11 g pusseissa. Miten Suomessa? Kumpaahan tossa tarkoitetaan, vaiko vielä ihan jotain muuta määrää?
Kommentit (10)
olla noita isompia, samoin pirkka. Lidl taas myy niitä pienempiä.
Itse asuin USA:ssa ja siellä ainakin hiiva oli jotenkin eri vahvuista. Eli vaikka laittoin oikean määrän, niin aina tuli ihan kamalan makuista. Meni kauan ennen kuin huomasin tuon vahvuuseron. Sitten käytyinkin suomalaista kuivahiivaa, niin johan onnistui.
Hollannissa olen. No, kokeilen sitten ihan näppituntumalla! Jospa vaikka laitan tuon 7 ja 11 keskiarvon sitten, eli 9 g. Ehkä se ei ole ihan niin gramman päälle... :-)
Ja USA:n asujalle: kyllä on niin että suomalaisreseptit ei täälläkään aina oikein taivu paikallisiin raaka-aineisiin. Jauhoissakin on paljon eroa. Vaan ei ne mun leipomukset Suomessakaan asuessa aina onnistunut... :-D
on 11 grammaisia pusseja.
Annostus:
-sämpylätaikina: 0,5l nestettä, 1 pussi kuivahiivaa
-pullataikina: 0,5l maitoa, 2pussia kuivahivaa
Yksi pussi(11g) vastaa noin 30g tuorehiivaa
'Montako grammaa on 1 pystyviiva huumetta?'
Että jopas on keskustelunaiheet... :D
'Montako grammaa on 1 pystyviiva huumetta?'
Että jopas on keskustelunaiheet... :D
Siitähän me tässä oikeasti keskusteltiinkin, käytettiin vaan koodikieltä. ;-D
t. AP
Itse tutustuisin paikallisiin vastaaviin leivontaresepteihin ja esim. kuivahiivassa ilmoitettuun suositukseen.
Lidlin kuivahiiva on paljon huonompaa, eikä se todellakaan vastaa 25g tuorehiivaa.Sopii vain pitää varalta kaapissa, jos on tuorehiiva loppunut. Tuorehiiva tulee paljon halvemmaksiksin.
Paljonko amerikkalainen erosi vahvuudessa eli oliko se vahempaa?
Ei se ole yhtään grammaa, korkeintaan puoli grammaa.
t. AP