310 000 euron asuntolaina. 10 vuotta maksuaikaa.
Kommentit (23)
Paitsi kun korot nousee,niin voin sanoa että olette kusessa...oletteko TODELLA hyvätuloisia...muuten käy huonosti!
Hui, kuinka myöhään. Me ollaan velattomia 35-vuotiaina, vaikka onkin ok-talo espoossa.
jos elämä menis niinku suunnittelee..
Meillä 165 k€ lainaa
laina aikaa jäljellä 24 vuotta.
Omaisuutta vaan on kertynyt 200k€
Lainan korot on ~2%
pääomantuotto ~10%
Miksi maksaisimme lainaa pois ?
kun pystytte maksamaan noin ison lainan nopeasti pois.
Entäs jos jäätte työttömiksi, tulee avioero, sairastuminen, toisen kuolema? KUKA teidän lainat sitten maksaa? Tuon hintaluokan asuntoa ei ihan äkkiä saa myytyäkään.
kuukaudessa? 3500e?
Ihan kiva. Nelikymppisinä ollaan velattomia.
Entäs jos jäätte työttömiksi, tulee avioero, sairastuminen, toisen kuolema? KUKA teidän lainat sitten maksaa? Tuon hintaluokan asuntoa ei ihan äkkiä saa myytyäkään.
...pitää muistaa että täällä palstalla kirjottaa koko Suomi...ja hintaerot on HUIMAT!
MIKSI teillä on noin iso laina? Entäs jos jäätte työttömiksi, tulee avioero, sairastuminen, toisen kuolema? KUKA teidän lainat sitten maksaa? Tuon hintaluokan asuntoa ei ihan äkkiä saa myytyäkään.
ööö, jos vaikka haluaa muunlaisen pirtin kuin 46 m2 peräkylän huoltoaseman yläkerrasta.
Tietääkseni lainoissa on usein (aina) vakuutus toisen kuoleman varalle ja sairastuminen kuuluu elämään joten ehkä sitä EI TARVITSE pähkäillä asuntoa ostaessa. :D
Lisäksi olen kuullut, että moisia 300000€ taloja myydään ihan oikeassakin elämässä.
korkoineen ja marginaaleineen. Laina lyhenee vuodessa tätä vauhtia melkein 25 000 euroa vuodessa.
Olen opiskelija ja vain mies on töissä, joten tulotaso nousee, kun menen töihin.
Aika paljon pitäisi tapahtua, että joutuisimme pulaan. Ensinnäkin voimme ihan hyvin pidentää laina-aikaa, jos tulee ongelmia. Kun menen töihin, voimme maksaa nopeammin lainaa pois.
Vaikka korot pompsahtaisivat huomenna 6%, tarkoittaisi se tällä lainamäärällä alle 500 euroa lisää.
Asunto, jonka ostimme, on aivan tavallinen helsinkiläinen rivitaloasunto.
ap
Laina lyhenee vuodessa tätä vauhtia melkein 25 000 euroa vuodessa.
Olen opiskelija ja vain mies on töissä, joten tulotaso nousee, kun menen töihin.
ap
Siis opiskelijana lyhennät 1500 e kuussa? En usko.
on pullat teillä uunissa kun tuohon on varaa!
apSiis opiskelijana lyhennät 1500 e kuussa? En usko.
yhdessä yhteisenä taloutena. Ei meillä ole minun rahoja ja miehen rahoja. Me yhdessä lyhennämme, vaikkakin konkreettisesti se raha nyt sattuu tulemaan miehen palkkatyöstä. Tai voidaan myös ajatella, että 268 euron netto-opintotuellani sitä myös lyhennetään..
ap
yhdessä yhteisenä taloutena. Ei meillä ole minun rahoja ja miehen rahoja. Me yhdessä lyhennämme, vaikkakin konkreettisesti se raha nyt sattuu tulemaan miehen palkkatyöstä. Tai voidaan myös ajatella, että 268 euron netto-opintotuellani sitä myös lyhennetään..
ap
Kun miehesi kyllästyy sinuun ja päättää panna homman puoliksi, niin sinulle jää velasta puolet ja tuloista nolla, kun taloutenne on kerran yhteinen.
ap
Kun miehesi kyllästyy sinuun ja päättää panna homman puoliksi, niin sinulle jää velasta puolet ja tuloista nolla, kun taloutenne on kerran yhteinen.
pelätä sitä, että mies jättää. Toivottavasti sinäkin löydät joskus sellaisen miehen, johon pystyt luottamaan.
ap
pelätä sitä, että mies jättää. Toivottavasti sinäkin löydät joskus sellaisen miehen, johon pystyt luottamaan.
ap
...mutta olen toistaiseksi ihan tyytyväinen elämään vaimon kanssa.
pelätä sitä, että mies jättää. Toivottavasti sinäkin löydät joskus sellaisen miehen, johon pystyt luottamaan.ap
...mutta olen toistaiseksi ihan tyytyväinen elämään vaimon kanssa.
itseeni. Hassua kyllä, petti ja jätti. Eli elämässä loppujen lopuksi ei voi luottaa kuin itseensä ja kuolemaan.
Mutta ei se mitään, vaikka käteen jää tällä hetkellä nettona 1700. Tästä menee 750 euroa asuntolainaan ja 2oo neliön asunto 10 ha tontilla on maksettu 10 vuoden kuluttua :)
Enemmän rahaa olisi kyllä tarpeen ihan kulutukseen. Tarvisin vaatteita itselleni. Sellaiseen ei oikein jää rahaa kaiken muun jälkeen.
pankki tienaa hyvin.