Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle suositellaan iän perusteella lapsivesipunktiota?

Vierailija
21.08.2011 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki siis menevät yhdistelmäseulan (niskaturvotus + verinäytteet äidistä) kautta. Yhdistelmäseula ottaa huomioon äidin iän yhtenä kriteerinä. Siksipä kukaan ei enää julkisella puolella pääse automaattisesti iän perusteella istukka- tai lapsivesinäytteeseen.

Vierailija
2/8 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne riskit kasvaa koko ajan ja 40v:nä ottaisin todellakin. :O

Mutta ei sen ikäsenä muutenkaan enää uskaltaisi lapsia vääntää.. Otin jo sillon kun sain viimeiseni 30vuotiaana ei sekään mikään nuori neitonen enää lapsen saamiselle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun seerumiseula hälytti. Mutta koska oli vain 1/300 se riski , niin en ottanut. Olin 38v silloin, liki 39

Vierailija
4/8 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ikää 43v.

Vierailija
5/8 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasta kun riski on 1:250 tai suurempi. Eli 1:300 on ns normaali tulos, eikä sillä saa vielä kutsua ja mahdollisuutta jatkotutkimuksiin.

Vierailija
6/8 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain, kun tuttavani kertoi, että hänelle oli iän perusteella se tehty, mutta ehkei hän sitten selittänyt asiaa kovin tarkasti. Itse olen 35v. ja mietin kolmatta lasta ehkä joskus vielä.

Vierailija
7/8 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitettiin heti neuvolasta ja oli jo varasttu aika seuraavaksi aamuksi sikiötutkimusyksikköön. Siellä saimme enemmän tietoa hoitajalta, ja sitten oli lääkäriultra ja keskustelu lääkärin kanssa. Mulla on se paperi tallessa. Iän mukaan mun tilastollinen riskiarvo oli 1/190.

Vierailija
8/8 |
21.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään se riskiluvun raja on 1:250. Tämä on varma tieto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan