G: Kuinka monta lasta halusit ennen esikoista?
Onko tavoite täytetty/vajaa/mieli muuttunut esikoisen saatuasi?
Ennen esikoista halusin 5 lasta, nyt 3 ja vielä ne 2 on miehenkin toiveissa.
Kommentit (36)
Yksi on ja yhteen jää. Näin on ihan hyvä.
Heidät myös sain.
10v myöhemmin "teimme" vielä 2 lasta.
nyt on kaksi lasta ja varmaan tässä vuoden lopulla aloitetaan taas yritys.
koskaan miettinyt.
Nyt 4 lasta ja yhtä vielä tekisi mieli. Mut taitaa jäädä tähän.
Miehelle olis riittänyt 2, mutta mies sitli tehnyt päätöksen kolmannen ja neljännen "hankkimisesta":)
mies 3. Nyt meillä on kaksi "kovalla työllä" saatua lasta ja kolmas ollut "tilauksessa" jo pari vuotta vielä ei ole kuulunut.
määrää en ole koskaan miettinyt, mutta useampi kuitenkin on ollut toiveissa. Nyt yksi uusperhekuvion kautta ja yksi biologinen, ja lisää toki haluaisin mutta olen tosi kiitollinen näistä. Mitenkään itsestäänselvää ei lisälapsien saaminen tai edes yrittäminen ole. Nautin jokaisesta päivästä lasten kanssa, mutta olo on vähän haikea että jos tämä pienin onkin viimeinen jonka kasvua saa seurata..
Neljä halusin, ja neljäs on tuloillaan :) Sitten piuhat solmuun.
halusin ainakin neljä. Mies halus kolme. Kompromissina päädyttiin neljään.
Eihän toi ole kompromissi! Siis se olisi jos mies olisi halunnut kaksi ja sinä neljä, ja olisitte päätynyt kolmeen. =) Toihan meni niinkuin sinä halusit.
AP:n kysymykseen:
En halunnut yhtään.
Nyt on yksi ja olen välillä tähän tyytyväinen. Välillä iskee joku mielenhäiriö ja ajattelen että toinen olisi kiva.
Ehdoton maksimi olisi nyt kolme, mutta jos vielä yrittämään aletaan niin luulen että jäädään kahteen.
Pelkään kyllä kaksosraskauden mahdollisuutta, meillä on niitä(meitä) suvussa miltei jokaisessa sukupolvessa.
Ainoan raskausaika oli perkeleestä, samoin synnytys ja vauva-aika ja nuokin ovat laittaneet epäilemään että haluanko kokea niitä enää uudestaan. (ja mun tuurilla nuo kaikki olisivat yhtä infernaalisia seuraavalla kerrallakin)
Kahdesta haaveilin, puoliso yhdestä. Päätimme, että kaksi saa tulla jos lapsia meille suodaan. Kaksi olemme saaneet ja enemmästä emme haaveile.
minä olisin halunnut 5 miehelle olisi riittänyt yksi. Kompromissin tuloksena lapsia nyt kolme ja tähän taitaa jäädä. Tällä hetkellä itsekin olen tähän tyytyväinen, mutta mietityttää miten sitten myöhemmin. Ollaan kuitenkin vielä 10 vuoden päästä alle nelikymppisiä eli en ehkä vielä tahtoisi, että mies katkoo piuhat niinkuin on suunnitellut.
Sitten löytyi sopiva kumppani ja toivoin kolmea lasta. Meillä on kaksi enkä enempää toivo, vaikeiden synnytyksien jälkeen.
Hyvä näin. Olen saanut paljon enemmän kuin monet.
Ja voipi olla että yhteen jääkin. Tai korkeintaan yksi vielä! :)