Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exä vaatii

Vierailija
14.09.2011 |

lapsen tiliin myös itselleen käyttöoikeutta, vaikka tiliin oikeus on vain minulla ja näin on ollut jo silloin kun tili perustettiin. Mitä mä nyt teen?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske häntä avaamaan lapsellenne toinen tili, johon hänellä on käyttöoikeus.

Vierailija
2/24 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaa tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä siihen että onko tuo edes laillista?

Vierailija
4/24 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä rahoja siellä tilillä pidetään. En kuitenkaan usko, että juuri missään tapauksessa exälläsi pitäisi olla käyttöoikeus siihen tiliin. Onko hän etä- vai lähivanhempi?

5

Vierailija
5/24 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyytää sitä käyttöoikeutta. Sano sille exälle ettet aio asiaa mitenkään edistää, tili on siinä ja siinä pankissa, soittakoon sinne.

Vierailija
6/24 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäinen lapsi?

Onko riski että nostaisi tilin tyhjäksi?

Vierailija
7/24 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei kumpikaan vanhemmista saa käyttää lapsen rahoja ihan miten sattuu. selvitä tilin käyttöoikeus. on rikos ottaa lapsen tililtä rahaa ilman järkevää selitystä.

Vierailija
8/24 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille exälle ettet aio asiaa mitenkään edistää, tili on siinä ja siinä pankissa, soittakoon sinne.

Ei kai kukaan voi saada käyttöoikeutta tiliin siten, että soittaa pankkiin ja sanoo että haluaa sen. Kai siihen nyt tarvitaan tilin käyttöoikeuden haltijan suostumus.

Vierailija
9/24 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

exä tarvitsisi käyttöoikeutta, ellei aikoisi nostaa tililtä rahaa?

Vierailija
10/24 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni lain mukaan menee silleen että yhteishuoltajuudessa tiliin on molemmilla vanhemmilla käyttöoikeus.. tiliä ei pitäisi pystyä edes perustamaan ilman toisen vanhemman suostumusta.

Tosin olen törmännyt omalla kohdallani siihen että exä teki lapsille omat tilit ilman minun suostumusta ja pankki teki ne vaikka näin ei saisi tehdä, toki minulla ei ollut asiaa vastaan mitään mutta näin se on.. minun perustaessa lapsille tilin omaan pankkiini, pankkiin piti saada myös exän kirjallinen suostumus.

Mutta lähinnä mä keskustelisin exän kanssa että miksi tarvii käyttöoikeuden. voittehan tehdä myös tiliin käyttöoikeudet jossa rahan tililtä nostaminen vaatii molemman vanhemman allekirjoitukset.. hyvä esim. lapsen säästötilissä

Vierailija
11/24 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex voi vaatia, mutta ei sitä käyttöoikeutta tule saamaan ellet sitä myönnä. Ja kuulostaa vähän siltä, ettei edes kannata myöntää käyttöoikeutta. Mieluummin jättää se tosiaan tekemättä, niin ei tarvitse sitten oikeusteitse rahoja vaatia takaisin.

Vierailija
12/24 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ex yritti saada käyttöoikeuden minun nettipankkitunnuksieni alla oleviin lasten tileihin, joilla on lähinnä minun sukuni lapsille antamia rahalahjoja. Enpä suostunut.

Vierailija
13/24 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna siinä muodossa että 'molemmat vanhemmat yhdessä'. Näin kumpikaan ei pysty käyttämään lapsen rahoja ilman toisen lupaa.

Käsittääkseni lapselle ei voi avata tiliä, jos molemmilta vanhemmalta ei ole lupaa, siis yhteishuoltajuus tapauksissa.

Vierailija
14/24 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pyytää kyllä saa, eihän sitä kukaan pankki tietenkään anna. Miksi ihmeessä kuluttaa aikaa ja energiaa koko asian vatvomiseen.

Vierailija
15/24 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli ennen kuin erottiin tapahtunut kuvio tämä tilin avaaminen.ap

Vierailija
16/24 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten se oikeus pitää olla isälläkin tiliin.

Tuskin hän ottaa tililtä rahaa. Ellet sinä ota myös joihinkin naisten menoihin.

T: EX

Vierailija
17/24 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN TODELLAKAAN ALA KUSTANTAMAAN MITÄÄN NAISTEN ILTOJA.

KYLLÄHÄN SEN TIETÄÄ MIHIN NE ELATUSMAKSUT MENEE. HARVOIN LAPSI SAA EDES MITÄÄN. ÄITI TOKI TUHLAA KAIKEN ITSEENSÄ.

Vierailija
18/24 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN TODELLAKAAN ALA KUSTANTAMAAN MITÄÄN NAISTEN ILTOJA.

KYLLÄHÄN SEN TIETÄÄ MIHIN NE ELATUSMAKSUT MENEE. HARVOIN LAPSI SAA EDES MITÄÄN. ÄITI TOKI TUHLAA KAIKEN ITSEENSÄ.

mutta lähivanhemmalla ei ole velvollisuutta tehdä selkoa siitä miten elatusmaksun käyttää ;)

Vierailija
19/24 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilla huoltajilla on oikeus saada tiedot lapsen varoista, koska he yhdessä lapsen asioita hoitavat. Se kenen nettipankissa tiedot näkyvät on sitten pankin ja huoltajien asia. Lapsen elatusmaksuja ei kai lapsen tilille kannata maksella, ne kun eivät ole lapsen varoja vaan varoja hänen elämiseensä. Lapsen omia varoja taas ei saa käyttää eltukseen, koska elatusvelvollisuus on huoltajilla. Lapsen varat on myös pidettävä erillää perheen ja huoltajien muista varoista.

Eli: käyttöoikeutta tuskin tarvii antaa, mutta tiedot varoista kyllä. Jos jompikumpi epäilee varoja käytettävän väärin voi pyytää maistraattia merkitsemään omaisuudenhoitoasian holhousasioiden rekisteriin, jolloin maistraatti valvoo asiaa.

T. Vuositilejä rustaava

Vierailija
20/24 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilla huoltajilla on oikeus saada tiedot lapsen varoista, koska he yhdessä lapsen asioita hoitavat. Se kenen nettipankissa tiedot näkyvät on sitten pankin ja huoltajien asia. Lapsen elatusmaksuja ei kai lapsen tilille kannata maksella, ne kun eivät ole lapsen varoja vaan varoja hänen elämiseensä. Lapsen omia varoja taas ei saa käyttää eltukseen, koska elatusvelvollisuus on huoltajilla. Lapsen varat on myös pidettävä erillää perheen ja huoltajien muista varoista.

Eli: käyttöoikeutta tuskin tarvii antaa, mutta tiedot varoista kyllä. Jos jompikumpi epäilee varoja käytettävän väärin voi pyytää maistraattia merkitsemään omaisuudenhoitoasian holhousasioiden rekisteriin, jolloin maistraatti valvoo asiaa.

T. Vuositilejä rustaava

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi