Mistä suomessa yleisestä tai perinteisestä ruuasta ET tykkää?
Minulle ei maistu
-hernekeitto (tai ylipäänsä kypsennetyt herneet)
-kesäkeitto
-lanttu- tai porkkanalaatikko
-kaalikääryleet, -keitto tai -laatikko
-rosolli
-lipeäkala
-mämmi
-kaurapuuro
Kommentit (23)
Oikeita pula-ajan ruokia, jotka ovat kuin kertaalleen syötyjä ja ylös oksennettuja.
Kanaviillokki
Läskisoosi tai muu sianlihakastike
Joulukinkku
Poronkäristys
lenkkimakkarasta en erityisemmin välitä.
Noi mainitut on mun mielestä kyllä ihan hyvää ruokaa varsinkin itse tehtynä.
Pinaattikeitto, kesäkeitto, nakit, makkarat, imelletty perunalaatikko, lipeäkala, tilliliha...
En ainakaan pidä lihamakaronilaatikosta, joulukinkusta tai, kesäkeitosta.
Karjalanpaisti on sikapahaa Itse asiassa vaan jämälihoja. Yök.
Meillä syödään sitten ihan erilaista karjalanpaistia. Meillä karjalanpaisti on juhlaruoka, joka tehdään parhaista lihoista.
mämmistä, kesäkeitosta, klimppisopasta, lipeäkalasta. Sen sijaan pidän äärimmäisen paljon sianlihasta eri muodoissaan ja lenkkimakkarasta. Suomimakkaraa menee usein kilo yhdellä syömisellä.
kesäkeitto täälläkin inhokki ja lipeäkala ja sitten maksalalaatikko yh :(
olen todella moniruokainen ja kulinaristi, mutta näitä en voi sietää: tilliliha, palapaisti, verilätyt..
Itse en valmistaisi/osataisi, mutta jos tarjotaan ottaisin:
kesäkeitto, maksamakkara, lipeäkala, teolliset einekset (erityisesti B-luokan makkarat). En siis tarkota pientilojen "eineksiä" (makkarat ym)
nimi kuulostaa siltä etten pidä :)
sen lisäksi joululaatikot,veriletut,kesäkeitto,melkein kaikki puurot, onhan noita.
kesäkeitto
lanttu- ja porkkanalaatikot
veriletut ja muut veriruuat
sienet
uudet perunat
kaura- ja ohrapuuro
kypsennetyt herneet sellaisinaan (hernekeitto on hyvää silti)
hernekeitto
kesäkeitto
maksalaatikko
kaalikääryleet, -keitto tai -laatikko
rosolli
lipeäkala
mämmi
kanaviillokki
patapaisti
joulukinkku (kamalin)
mikään sianlihakastike tms.
silli
kaikki kylmät ruoat, joissa on kalaa tai kanaa
tonnikalasalaatti (no ei taida olle enää perinneruoka)
kalakukko
makkarakastike
siskonmakkarasoppa
ja lukuisia lisää...
kaalikeitto
lanttulaatikko
lipeäkala
katkaravut, homejuusto ja vuohenjuusto missä tahasa ruoassa ja ainakin joku näistä kuuluu nykyisin suurimpaan osaan ravintola-annoksista, en käsitä miksi!
Rosolli ja kaikki muut punajuurta sisältävät salaatit
silakat missä tahansa muodossa, vaikka muita kaloja syön
purkkiherkkusienet missä tahansa ruokalajissa, nämäkin ovat jotain uutta perinneruokaa, hirveitä!
Ja vielä niistä tosi perinteisistä jäi pois valkokastike, en voi jostain syystä sietää ollenkaan!
Jälkiruoista kaikki riisi-hedelmä-kerma -sörsselit, puistattaa jo pelkkä ajatus!
mutta erityisesti en välitä sellaisesta broilerikastikkeesta, jossa paistettuihin broilerisuikaleisiin sotketaan joku maustettu kerma/tuorejuusto tms. ja syödään riisin kanssa. Ilmeisen yleinen mättö ainakin lapsiperheissä.
mutta rössypotut/veripalttu ei maistu. tai syön mä sitäkin jos on pakko, mutta ei ole kouluvuosien jälkeen ollut :)
Minä olen vissiin vähän väsynyt, kun tavasin tuota otsikkoa monta kertaa ja ihmettelin, miksi ET:n pitäisi tykätä mistään suomalaisesta ruoasta, kun se on vain elokuva-hahmo...
Mämmistäkään en tykkää, ihan liian makeaa.
Enkä yleensäkään mistään, mikä on makeaa,
tai olemukseltaan limaista. Vellit on kumpaakin, ne on vielä kamalampia kuin puurot.
Kaikkea muuta suomalaisista ns. perinteisistä ruuista syön, mutta en noita.