G: Olet menossa kylään ja kaveri soittaa, voitko tuoda litran maitoa. Pyydätkö maksun maidosta?
Missä menee raja? Kuinka paljon voit tuoda ennen kuin pyydät siitä rahaa?
Jos kaveri pyytää ostamaan kahvin ja keksipaketin?
Jos kaveri pyytää ostamaan vaippoja, kun loppui?
Jos kaveri lähettää kauppalistan, jonka loppusumma on 25 euroa?
Kommentit (51)
eli jos pyydetään tuomaan maitoa, vien yleensä sitä punaista tai sitten 2 dl tetran. Jos halutaan keksejä, ostan marenkeja jne.
Jos tuot oikean tuotteen, maksan kyllä, mutta en todellakaan sellaista mitä en pyytänyt;)
pitäisin rajana jotain 8-9 euroa. En kuitenkaan pyytäisi noin 10 euron ostoksesta vielä rahaa erikseen.
eiväthän hekään tee minun puolestani eli hankkikoot itse milkkinsä.
Pienistä ostoksista en edes ottaisi rahaa vastaan,vaikka tarjottaisi.Pienen raja on ehkä 15-20 e.
että maksaa maidon. Sit on eri asia, viitinkö ottaa vastaan niitä maitokolikkoja, mut jos ei tarjoudu maksamaan, loukkaannun ja valitan selän takana kolmannelle kaverille. Enkä tuo enää.
... ja tokaistaan, että paljonko maksat tästä maidosta?
jos ei harrasta usein tuota. Mitään kauppalistaa en lähtisi omilla rahoillani ostamaan.
totean, että en ehdi, ostelepas itse maitosi. Ei se vaiva vaan se kaupassa jonotus.
En pyytäisi maksua tuojana, mutta itse pyytäjänä aina tietenkin maksan.
kahvipöydässä /ruokapöydässä? En ikinä pyytäisi maitolitran hintaa enkä minkään.
Lieneeko tyypillista suomalaisille. No olen toki itsekin mutta asun ulkomailla eika "meilla pain" mitenkaan kehtaisi yhdesta maitopurkista pyytaa rahaa, niin pikku jutusta. Muutenkin kun vien kylapaikkaan aina kekseja, kuivakakkua ja tyypillisesti jotain erikoiskahvia tai -teeta mennessani niin mita se maitopurkki nyt tuliaisten hintaan enaa vaikuttaa.
Toki sitten jos pitaisi oikein kunnolla kayda kaupassa niin tietenkin pyytaisin niista rahan mutta ei mulla niin torppoja kavereita edes ole etteivatko pyytamattakin tarjoaisi maksua omista ostoksistaan.
Ja ainahan kylään mennessä tuliaisia viedään, miksi se kahvi ja keksipaketti voisi sitten olla se tuliainen.
En pyytäisi rahaa siitä vaippapaketistakaan, jos olisi 50 euron luokkaa ostokset, niin saattaisin ihmetellä, jos ei rahaa tarjoaisi, mutta toisaalta jos rahatilanne on toisella heikompi kuin meillä, niin en kyllä puuttuisi.
vien tottakai jotain kahvipullaa mennessäni, aina. Ja jos tarvii maitoa niin en mä odota siitä korvausta. Vaikka tiedän että kaikki tuttuni sitä tarjoaisivat.
Voisi olla yli 50e, jos pitää ihan kauppa-asiat tehdä puolesta.
Mä vien aina kylään mennessä ainakin sen kahvipaketin ja oman maidon (käytän laktoositonta). Usein myös kaupan kautta mennessä kysyn onko mitään mitä voin tuoda. Vaippapaketista pyytäisin rahoja takaisin jos itsellä olisi rahasta tiukkaa. Samoin useamman kympin ruokaostoksista. Tyhjin käsin en kylään edes viitsisi mennä paitsi ehkä vanhemmilleni. Mä vien aina kylään mennessä ainakin sen kahvipaketin ja oman maidon (käytän laktoositonta). Usein myös kaupan kautta mennessä kysyn onko mitään mitä voin tuoda. Vaippapaketista pyytäisin rahoja takaisin jos itsellä olisi rahasta tiukkaa. Samoin useamman kympin ruokaostoksista. Tyhjin käsin en kylään edes viitsisi mennä paitsi ehkä vanhemmilleni.
pyytäisin rahat. Mutta maidosta tai kahvista+keksipaketista en.
raja on kyllä liukuva ja vaihteleva ja tapauskohtainen :)
Ehkä 30€ raja... riippuen miten hyviä kavereita oltaisiin.
Mä vien aina kylään mennessä ainakin sen kahvipaketin ja oman maidon (käytän laktoositonta). Usein myös kaupan kautta mennessä kysyn onko mitään mitä voin tuoda. Vaippapaketista pyytäisin rahoja takaisin jos itsellä olisi rahasta tiukkaa. Samoin useamman kympin ruokaostoksista. Tyhjin käsin en kylään edes viitsisi mennä paitsi ehkä vanhemmilleni. Mä vien aina kylään mennessä ainakin sen kahvipaketin ja oman maidon (käytän laktoositonta). Usein myös kaupan kautta mennessä kysyn onko mitään mitä voin tuoda. Vaippapaketista pyytäisin rahoja takaisin jos itsellä olisi rahasta tiukkaa. Samoin useamman kympin ruokaostoksista. Tyhjin käsin en kylään edes viitsisi mennä paitsi ehkä vanhemmilleni.
Ja tämä toimii toisin päin myös.
kahvia ja keksipakettia varmaan käyttäisimme molemmat.