Maksaisitko perhepäivähoidosta 300 euroa?
Siis hoidon kokonaishinta olisi 750 euroa, mutta tukea tulisi kunnalta ja Kelasta sen verran, että jäisi maksettavaa 300 euroa?
Olen palaamassa työelämään ja punnitsen vaihtoehtoja päiväkodin ja perhepäivähoidon välillä. Päiväkoti on kunnan ja maksaisi 254 euroa kuussa. Perhepäivähoitaja on yksityinen, ihana ihminen, neljän lapsen äiti, mutta maksaisi 46 euroa kuussa enemmän.
Lapsi on 1,5v.
Kommentit (10)
kulukorvaukset vähennettäisiin maksusta (reilu 100 euroa). Tunnen hoitajan, on äärimmäisen harvoin sairaana. Tuskin koskaan. Tai ainakaan niin huonossa kunnossa, ettei voisi lapsia ottaa hoitoon (nuha ehkä pahinta..).
Hoitajan omat lapset jo koululaisia. Jos ovat sairaana, pysyvät omissa huoneissaan. Hoitopaikka siis sellainen, jossa perheen omat tilat erillään hoitotiloista.
ap
pk:sta ja riippuu siitä hoitajasta ja oikeasti tuosta varahoidosta. Jos sulla tai isällä on mahdollista olla pois töistä tarvittaessa (siis yli oman lapsen sairastelut) tai vaikka mummo voi tulla tarvittaessa paikkaamaan ja hoitaja on hyvä niin voisin maksaa. Se on aika pieni hinta hyvästä hoidosta ja siitä, että todennäköisesti sun lapsi on vähemmän kipeänä pienemmässä porukassa. Mulla on hyviä kokemuksia perhepäivähoidosta. Jos varahoidon järkkääminen on hankalaa ja lapsi on sosiaalinen ja reipas niin voisin viedä päiväkotiinkin. Mulla kuopus aloitti nyt pk:ssa 2v:nä ja olen ollut tosi tyytyväinen. Esikoista en olisi mitenkään voinut pk:hon laittaa ja keskimmäinen hyötyi, kun sai olla pienenä pph:lla. Nyt tykkää päiväkodista, mutta onkin jo iso ja vaikuttaa asiaan aika paljon.
Mutta jos sinä oikeasti uskot, että lapsi saa pph:lla hyvää hoitoa ja sinun on siten helpompi mennä töihin niin tuo 46e on siitä pieni hinta. Jos hoitajan lapset on jo koulussa niin helpottaa tuohon sairasteluasiaan.
maailman ihanimmasta perhepäivähoitajasta 200 eur per lapsi.
Eli 300 euroa on minusta aika paljon, mutta toisaalta itselle ainakin olis tärkeintä se, että hoitaja on hyvä.
ja se on enemmän kuin kunnallinen, myös lomien järjestelyssä on haasteensa, mutta koen, että kannattaa. Emme ole suurituloisia, mutta koko perheen elämää helpottaa jos lapsi on onnellinen ja tyytyväinen päivähoidossa.
jos tietäisin, että hoitaja luotettava ja hyvä ammatissaan. Lapsikin luultavasti sairastaa vähemmän kuin päiväkodissa. Päivähinta hoidolle n.14€...menee sitä turhempaankin...
Jos hoitaja on hyvä ja hoito laadukasta voisin maksaa vaikka 100 euroa enemmän.
yleensä yksityisten hoitajien on pakko olla hyviä, koska ei niillä muuten riittäisi asiakkaita
46 euroa enemmän. Mä en sinuna edes miettisi.
Meidän alueella kunnallisella vaihtuu hoitajat koko ajan, aina ikävät äidit valittaa kun on niin pitkä matka ja haluaa siirtoa, jotkut äidit pitävät ihan omat noutoajat, kun päiväkoti on jo kiinni, kun mun kampaaja-aika venyi jne jne.
Jos mulla olis tiedossa ihana ihminen, maksaisin hoidosta vaikka tonnin.
Mites jos hoitaja sairastuu tai hoitajan lapsi, kuka hoitaa?
Maksatko myös kesäloman ajalta?