Neljäs lapsi vai ei? Soutamista ja huopaamista.
Meillä on nyt 10v, 8v ja 6v lapset. Olen itse 30v. Saimme lapset nuorena ja opiskelin nuorimman jälkeen. Jään vuoden päästä valmistuttuani joka tapauksessa "kotiin", tuli meille neljäs tai ei. Alan freelanceriksi ja teen työni pääasiassa kotona omalla koneella. Ja työni voin tehdä vaikka keskellä yötä, vauva ei hidastaisi eikä edistäisi työntekoa.
Huonot puolet: joutuisin tämän viimeisen vuoden opiskelemaan raskaana. Vointi voi olla mitä tahansa. Valmistuminen pahimmassa tapauksessa viivästyisi, enkä olisikaan valmis ennen vauvan syntymää.
Isommat lapset ovat jo isoja ja kuopus voisi jäädä ikuiseksi vauvaksi ja yksinäiseksi.
Mies on jo totutellut ajatukseen, että perheemme olisi jo kasassa, eikä välttämättä enää innostuisi vauva-arjesta.
Hyvät puolet: Olemme haaveilleet neljännestä lapsesta aina. Kolmannen jälkeen sain keskenmenon, eikä sen jälkeen enää yritetty, kun pääsin opiskelemaan. Nyt olisi tilaisuus ja mahdollisuus, eikä ikäkään vielä paina.
Ei jäisi ikuisesti kalvamaan mieltä, ettei yritetty saada neljättä.
Mielipiteitä?
Kommentit (2)
Tunteella (jolla minä aina menen, en voi mitään muutakaan) anna palaa vaan.
(itse haluaisin kolmannen, mies haraa vastaan)
Lykkäisin asiaa siihen, kunnes olisin saattanut opinnot kunnialla loppuun, koska todellakin. Ikä ei vielä paina.
Valmistumisen loppumetreillä voisi jo lopettaa ehkäisyn ja alkaa yrityksen toden teolla. Samalla jäisi aikaa pehmitellä miestä lämpenemään uudelleen ajatukseen siitä haaveillusta neljästä.