Onko kirkkoon kuluminen sinulle itsestäänselvyys?
Kommentit (11)
Olen käynyt pitkän (10 vuotta) ja perusteellisen harkinnan asian tiimoilta ja LIITTYNYT kirkkoon sen jälkeen. :)
eikä mikään saisi minua liittymään.
koska kirkko on läpimätä. Olen uskossa, uskon Jeesuksen kuolleen syntieni takia, uskon Jumalan luoneen maailman, uskon taivaaseen. Uskon Raamatun auktoriteettiin.
Kirkko nöyristelee kansan edessä. Ei ota kantaa mihinkään ja mielipiteet vaihtuu toisiksi kuin viiri tuulessa. Täysin epäuskottava laitos.
Liityin toiseen kirkkokuntaan, johon liitin myös kolme lastani. Kirkkoon minut saisi takaisin vain sillä, että siellä olisi uskovia pappeja ja siellä luettaisiin saarnat Raamatusta eikä MeNaisista.
koska kirkko on läpimätä. Olen uskossa, uskon Jeesuksen kuolleen syntieni takia, uskon Jumalan luoneen maailman, uskon taivaaseen. Uskon Raamatun auktoriteettiin.
Kirkko nöyristelee kansan edessä. Ei ota kantaa mihinkään ja mielipiteet vaihtuu toisiksi kuin viiri tuulessa. Täysin epäuskottava laitos.
Liityin toiseen kirkkokuntaan, johon liitin myös kolme lastani. Kirkkoon minut saisi takaisin vain sillä, että siellä olisi uskovia pappeja ja siellä luettaisiin saarnat Raamatusta eikä MeNaisista.
Kuuluin aikaisemmin Vapaakirkkoon, mutta vaihdoin luterilaiseen, koska täällä on paljon enemmän tilaa hengittää. Arvostan sitä, että luterilaisuudessa luotetaan ihmisen omaan harkintakykyyn. Fundamentalistinen usko tarjoaa vain valmiiksi pureskeltuja totuuksia eikä salli oman järjen käyttöä.
Raamatun lukeminen on toki ok, mutta joissakin tilanteissa vaikkapa se MeNaiset voi koskettaa tosielämää paljon enemmän. Onneksi ei enää tarvitse olla fundamentalistiuskovainen!
vaikken mitenkään uskonnollinen varsinaisesti olekaan. Periluterilaisen kasvatuksen saanut, kuten lapsenikin :)
Tai olin minä lapsena kyllä pyhäkoulussa (halusin itse mennä!), mutta lapseni ei ole ollut.
Oppeihin en ole uskonut vuosikymmeniin ja sitten kun tulivat nämä naispappeja vastaan kämyävät pappiporukat, joiden kirkon johto antaa vapaasti huseerata, olikin todella vaivatonta erota. Olen edelleen hyvin tyytyväinen päätökseeni.
olen eronnut kirkosta koska en usko Jumalaan. LAsta ei liitetty kirkkoon, mutta jos hän sitten isompana haluaa liittyä niin en pistä vastaan.
Erosin kirkosta kun tulin aikuisiällä uskoon Jeesukseen. Kirkko mielistelee maailmaa eikä pysy enää Raamatun totuudessa. Lapsia ei ole liitetty mihinkään.
t. vapaa kristitty
vaikken mitenkään uskonnollinen varsinaisesti olekaan. Periluterilaisen kasvatuksen saanut, kuten lapsenikin :)
Tai olin minä lapsena kyllä pyhäkoulussa (halusin itse mennä!), mutta lapseni ei ole ollut.