Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka hyvin teidän 3 vuotiaat osaavat syödä itse?

Vierailija
13.09.2011 |

Sujuuko esim. lusikalla jugurtin syöminen?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika täyttää reilun kuukauden kuluttua kolme.

Vierailija
2/15 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tartte missään avustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olihan täälä topikki missä toisten 2-vuotiaat osasi syödä jo haarukalla ja veitsellä =D

Vierailija
4/15 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaasta, koska esikoiseni on nyt 2 vuotta 2 kk, mutta kyllä puurot ja jugurtit menee omalla lusikalla. Samoin keitot, jotka on mielestäni vielä "litkumpia" kuin esim. jugurtti.

Nyt viikonloppuna lapsi sohi ruokaa veitsellä ja haarukalla, koska oli huomannut "isojen tyttöjen" tekevän niin. Ei tietenkään onnistu se veitsellä leikkaaminen, mutta saahan sitä harjoitella.

Vierailija
5/15 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin jo alle kaksi vuotias (1v10kk) syö jugurttia purkista lusikalla itse.

Vierailija
6/15 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö lautasen nopeastikin ihan tyhjäksi ja aivan itse, jos vaan on hänen mielestään hyvää ruokaa. Jugurtin syönti lusikalla kyllä onnistuu. Jos annetaan puuroa aamu- tai iltapalaksi, se pitää syöttää, koska ei muuten syö.

Vierailija
7/15 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteellisen siististi itse, myös jugurtit.

Suhteellisen siistillä tarkoitan sitä että joskus on maitolasi kaatunut, ja tietysti sitä ruokaa on joskus ollut rinnoillakin.

Meillä lapset alkaneet jo 1v. täytettyään syödä pääasiallisesti itse. Itse tekemällä oppii. Samoin juoneet oikeasta pienestä juomalasista jo 1v.

Vierailija
8/15 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmat lapset ovat syöneet joten kuten itse jo 1-vuotiaana, ja nyt 3,5-vuotiaana ja 1,5-vuotiaana sotkevat yhtä paljon. Eli esikoinen on sottapytty ja suurpiirteinen, pylly pyörii tuolissa ja ruokaa roiskuu epähuomiossa. Kuopus taas keskittyy puuhaan paremmin ja sotkee ikäisekseen todella vähän. Haarukalla ja lusikalla syöminen käy hyvin, keitot ja jogurtit ym. Melkein väittäisin, että vähemmän saa siivota ruokailun jälkeen tuon kuopuksen jäljiltä :)

Vierailija
9/15 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sotkuista on syöminen.

Vierailija
10/15 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syö kaiken itse lusikalla tai haarukalla. Spagetin ja kokolihan yms. pilkon. Näin ollut jo aika pitkään. Käyttää tosin edelleen aina ruokalappua ihan varmuuden vuoksi.

Vierailija
11/15 |
30.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sujunut jo pitkään hyvin. Veitsellä ei vielä osaa leikata, mutta opettelee leivän voitelemista. Todella omatoiminen!

Vierailija
12/15 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa siistimmin kuin tuolla viisivuotiaalla. Veistä ei osaa (halua) käyttää, mutta pilkottu ruoka, jugurtti, viili, keitto jne. menee lusikalla tai haarukalla hyvin.

Vierailija
13/15 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö täysin itse. Ainoastaan täyslihan leikkaamisessa tai pienimisessä voi tarvita apua. Osaa avata pillimehut, kaataa maidon lasiin.

Jukurtin osasi syödä noin 1-vuotiaana.

Vierailija
14/15 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vielä kunnolla osaa kuoria perunaa, ei ollenkaan omenaa tai appelsiinia, ei käytä veistä juuri lainkaan ja kaataa maitoa itse lasiin purkista, mutta pitää vahtia, kun usein menee liian paljon. Näitä taitoja tosin ei 3v tarvitse osatakaan. Enää ei likaannu pöytä/lattia, mutta naama ja kädet saattavat sotkeutua.

Vierailija
15/15 |
31.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa jos haluaa :-), valilla siististi vailla sotkuisesti, valilla pitaa syottaa (illalla yleensa). Mutta ei osaa esim. levittaa voita leivalle, koska meilla ei yleensa syoda voita... pitaiskohan laittaa ruokapoytaan leipaa ja voita ihan oppimisen vuoksi, huoh, eipa ole tullut mieleen :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi