Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatko huutiksessa mielummin EI-tehomyyjältä? Itseäni ärsyttää tehomyyjät.

Vierailija
13.09.2011 |

Siis ammatikseen myyvät trokarit. Kiertävät veroja.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon uusia esim. vaatteita myynnissä ja vielä joka koossa. Sinänsä tehomyyjä titteli ei häiritse jos myyjä myy rehellisesti omaa tarpeetonta tavaraa.

Vierailija
2/18 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulle on ihan sama, että keneltä ostan, mutta yleensä ostan sellaisilta ihmisiltä, joilta olen ostanut ennenkin ja he ovat kyllä yleensä tähtimyyjiä. Olen kyllä itsekin tehomyyjä, vaikken mikään trokari olekaan. Meillä vaan noita kamppeita jää ihan kauheaa vauhtia pieneksi. 100 kohdetta on ihan älyttömän äkkiä myyty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myynyt heidän pieniä vaatteitaan.

Minusta on tullut Tehomyyjä, koska olen myynyt viime marraskuun jälkeen yli 100 tuotetta.

Olen siis tehomyyjä.

Joudun MAKSAMAAN välityspalkkiota huutonetille.

Koko ajan ei voi vaihtaa tunnustaan. Eli siis sulkea tunnus, kun on 100 kohdetta täynnä ja avata taas uusi.

Eli en edes HALUAISI olla tehomyyjä!! Enkä todellakaan trokaa mitään! Ehkä tämä onkin Provo, vai onko jäänyt taas ohjeet lukematta?

Vierailija
4/18 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran suunnilleen saatte rahaa per kuukausi?

Itselläni on kämppä (kotimme) täynnä myyntiin menevää tavaraa mutta kun vain ei saa aikaiseksi :-(((

Jos ne tienaamanne summat edes jotenkin houkuttelisi...

Puhkun vielä etukäteen sitä, että huutiksessa myyminen on kyllä kokopäivätyötä jos kymmenenkin kohdetta.

Vierailija
5/18 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myynyt vuosien ajan omia kamoja ja nyt tuli ilmoitus et vielä 50 kauppaa ja minusta tulee tehomyyjä.En voi estää sitä mitenkään,en haluaisi koska joudun maksamaan osuuden huutikselle.Tuntuu naurettavalle kun meillä on myynnissä enimmäkseen vauvan perus vaatteita,dvd ja cd levyjä,astioita yms.Niitä kun on yksitellen tullut myytyä parin euron kappalehintaan niin nyt joudun siitä parista eurosta antamaan osuuden pois.Taidan lopettaa sit kun raja tulee vastaan.

Vierailija
6/18 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko tehomyyjä vai mikä. Monilla on paljon omia käytettyjä myynnissä.

Vierailija
7/18 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sadas kauppa tuli äsken täyteen ja vuodessa olen näköjään myynyt peräti 380 eurolla tavaraa. Jos jatkan samoin, maksan huutikselle vuodessa lähes 15 euroa "tehomyyjämaksua". En koe olevani trokari myydessäni vanhoja lastenvaatteita.

Vierailija
8/18 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotain 50c bpdya jne tulee tehomyyjäksi. Itse en myy huutiksen kautta enää mitään alle 15e, vienne taviskirpille.

Vierailija
9/18 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä verran suunnilleen saatte rahaa per kuukausi? Itselläni on kämppä (kotimme) täynnä myyntiin menevää tavaraa mutta kun vain ei saa aikaiseksi :-((( Jos ne tienaamanne summat edes jotenkin houkuttelisi... Puhkun vielä etukäteen sitä, että huutiksessa myyminen on kyllä kokopäivätyötä jos kymmenenkin kohdetta.

ja miten ehtii kuvata, kirjoittaa kohteet ja hoitaa vielä sen myynnin postituksineen jne.

Olen tehomyyjä eli myynyt lapsen vaatteita ja tavaroita (jokunen omakin vaate saattanut mennä myyntiin) marraskuun 2010 lopun jälkeen 151 kpl (ja huutonetin mukaan saanut niistä reilut 1300 € eli alle 9 euroa/kpl keskimäärin). En siis todellakaan ole trokari, mutta kyllä tuolla summalla tietty ostaa kivasti uudet haalarit niiden entisten tilalle ;)

Vierailija
10/18 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(anteeksi vain tehomyyjät). Itselläni ei ole kovin hyvää kokemusta siitä, että saisi ainakaan vaivaan nähden helposti huutiksessa myytyä tavaraa. Olen pääsääntöisesti saanut kohteita kaupaksi vain älyttömän alhaisella hinnalla, yhdistettynä erittäin tarkkaan tuotekuvaukseen.

Tietysti jos jo ostaisin tavaraa myyntiä silmällä pitäen, tilanne olisi erilainen. Ja sitten vielä välttäisin käyttämästä koko tuotetta. Mutta itse ainakin ostan tavaroita käyttöön, en myyntiin, joten käytetyt ovat usein käytettyjä. Joskus jää uusia tai uudenveroisia tuotteita myyntiin. Mutta kun on vaikka jotkut kaksi kertaa jalassa olleet merkkilenkkarit kuvannut yltä ja päältä, kirjannut tarkkaan kustannukset ja laittanut hinnaksi jonkun 3€ (plus otsikoinut tuotteen selvästi), eikä kahdeksankaan uusimiskerran jälkeen ole tullut huudon huutoa, niin sitä miettii, että kannattaako tämä ollenkaan.

Lisäksi nykyään epäilyttää paljon uusia myyvän kohdalla sekin, onko hän niitä, jotka hamstraa aleista ja yrittää myydä kalliilla, ilman aikomustakaan käyttää koko tuotetta. Ja onko hän niitä, joilla on omia nikkejä noin 5 ja sitten hän yrittää kiriä hintaa ylöspäin hampaat irvessä, kun joku hölmö erehtyy huutamaan. Ja kun huuto on päättynyt ja menee pari tuntia, kohde on uudelleen myynnissä kera evästyksen "voi kun ei halunnutkaan lunastaa".

Eli siis tässä syitä, miksi karttelen paljon myyviä. Ihan tavalliselle, ei trokaushenkiselle joka kolmas päivä toteutunut kauppa kuulostaa vain aika paljolta. Itsekin myyn huutiksessa silloin tällöin, mutta yleensä jos laitan myyntiin 10 kohdetta (kauhea duuni kuvaamisessa ja kuvien laittamisessa), saan niistä ehkä puolet myytyä.

Vierailija
11/18 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis tässä syitä, miksi karttelen paljon myyviä. Ihan tavalliselle, ei trokaushenkiselle joka kolmas päivä toteutunut kauppa kuulostaa vain aika paljolta. Itsekin myyn huutiksessa silloin tällöin, mutta yleensä jos laitan myyntiin 10 kohdetta (kauhea duuni kuvaamisessa ja kuvien laittamisessa), saan niistä ehkä puolet myytyä.

tuo on oma häpeäsi ettei kauppa käy :D

Itsellä tehomyyjänä (hui!) kyllä menee lähes kaikki kaupan. Ja myyn pääsääntöisesti vain lapseni vaatteita, siistiä käytettyä, vähän käytettyä uudenveroista tai sitten vahingossa käyttämättä jääneitä. Eli ei bisnes- vaan kierrätysmielessä. Ostan myös Huutiksesta isoimman osan lastenvaatteista. Ja mielelläni myös maksan tuon pienen provikan, ennemmin kuin kirpparille ison ja roudailen vaatteita sinne ees taas.

Vierailija
12/18 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ammatikseen myyvät trokarit. Kiertävät veroja.

Vai etkö muuten vain tajua mikä ero on tehomyyjällä ja "ammattilaistrokarilla"?

Vierailija
13/18 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun laitan kohteita myyntiin, niin hyvinkin 500 e kuussa tulee tilille. Yleensä minulla jotain 200-300 kohdetta kerralla myynnissä. Eikä ole kokopäivätyötä, sillä sekä minä että mies käydään jo kokopäivätyössä, harrastetaan ja opiskellaan, joten kohtuuttomasti ei voi huutis viedäkään aikaa. En tiedä, että pääseekö huutiksessa minkälaisille tuntipalkoille, mutta minusta kierrätys on tärkeää ja mielelläni otan myös meidän hyväkuntoisista vaatteista pois ne ropot, mitkä niistä irti saa.

Vierailija
14/18 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

höh, mikäs siinä tittelissä niin saa ärsyyntymään? itse myyn uusia juttuja ja todellakin maksan verot. se huutiksen perimä provikkahan on tosi mini, jos ajattelee että hankkisi itselleen jälleenmyyjiä tai vaikka tilat tai nettikaupan. Kuukaudessa myyntiä noin 400-900€. kaikki ostajat ovat olleet tosi tyytyväisiä. en osaa itse ajatella että jättäisin ostamatta tuon tehomyyjä -maininnan perusteella, enemmän silmäilen palautteita.

Vierailija
15/18 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siellä menee aina 90% lasten tavaroista. Vaikka ei olekaan Me&I ja Småfolk -kampetta suurin osa. No joo.

Anyways, itselläni menee ihan liian kauan ensin vaatteiden kuvaamisessa jossain huolellisesti valaistussa huoneessa, sitten kuvien siirtämisessä koneelle, niiden lataamisessa verkkoon ja sieltä sitten siirtämisessä huutiskohteeseen. Menee helposti tunti jos toinenkin, ihan liikaa aikaa meidän perheen ajasta, että sitä viitsisi jatkuvasti tehdä. Maksujen vahtiminen on oma hommansa sekin.

Vierailija
16/18 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en välitä siitä.

Sen sijaan kyllä ennen huutamista tsekkaan toisen palautteet ja myynnissä olevat muut kohteet, ja jos niissä on uutta tavaraa, joka on selkeästi jostain trokattua, eikä myyjä ilmoita mitään y-tunnuksesta tai alv:n maksamisesta, niin sitten jätän väliin.

Vierailija
17/18 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen tehomyyjä. Samaan aikaan kaveri on myynyt 55 tuotetta ja rahaa tullut hiukan yli 2000 e. Tosin eipä nuo minun myyntini hurjasti huutista ylläpitävän tahon tilipussia lihota, mutta omalla tavallaan lystiä maksaa muutama sentti siitä, että muut saavat myydä ilmaiseksi.

Vierailija
18/18 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tehomyyjältä ostava. Mutta yhtälailla tehomyyjänä oleminen saa karkoittaa kuin vetää puoleensa. Nykyään annan niin usein kuin mahdollista hyvän kiertää tuttavapiirissä. Eli parhaat kuteet ja tavarat parhaimpien kavereiden lapsille. Ja toisinpäin :)

Usein myyntipäätöstä tehdessäni selaan suljetuista kohteista toteutuneet ja toteutumattomat kaupat. Siinä sitä perspektiiviä myös muiden myyjien autuuteen.

Mutta ehkä meillä ei sitten loppujen lopuksi niin kamalasti osteta, kun ei olisi mistä myydä usealla satasella kuussa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän