Mikä siinä on niin vaikeaa viedä niitä kuriksia hoitoon/eskariin?
Eihän teidän tarvi niitä pukea ja pois hakiessa saa puhdasvaatteisen lapsen autoon kun riisuu kurikset.
En minäkään lapsilla kotona ollessa käytä kun on vaihtovaatetta ja veden pitävää mutta eskariin vein mukisematta
Kommentit (27)
Hajusta en tiedä, mutta se "kosteussuoja" on lievästi sanottuna turha käsite kun puhutaan leikki-ikäisestä joka säätää siellä ravassa onnellisena useamman tunnin päivässä. Varmaan juu ne vaatteet eivät ole ns. kosteita, mutta sitä likaa ja rapaa riittää senkin edestä ja harvasta "kosteussuojahaalarista" se todellinen kura lähtee tosta noin vaan suihkuttamalla... Ja juu, useampaa merkkiä ollaan kokeiltu mutta yhtään haalsria en ole vielä löytänyt josta ns. hardcore -kuluttajan polviin ja peffaan aikaansaamat rapahässäkät lähtisivät pikaisesti suihkuttamalla.
että ostan kosteussuojahaalareita, jolloin emme tarvitse kurahousuja. En siis osta sellaisia ollenkaan, ymmärrättekö, säästän kurahousujen verran rahaa kun haalari suojaa vedeltä itsessään.
Yksinkertaista. Suojahaalarit voi huuhdella suihkulla ennen riisumista. Uskon, että lapsille tulee sitäpaitsi kuuma, jos laittaa haalarin päälle vielä kurahousut, jos on ihan kunnon vedenpitävä haalari siellä alla.
Ymmärtäähän sen kurahousujen tarpeen, jos muut tamineet on jotain haurastunutta puuvillakangasta mutta tuntuu näiden juttujen perusteella että joillain hoitotädeillä on ihmeellinen päähänpinttymä kurahousuista. On vaikeaa oppia uusia tapoja kun on kerran totuttu johonkin.
että kyllä se päiväkotiaika sitten opettaa. Kuravaatteet suojaa kuralta. Katsos ei se taivaalta satava "puhdas" vesi mitään. Mutta sitten se kura, jossa ne päikkyläiset kahlaavat sen 2*2 tunnin ulkoilut. Ei lähde muuten suihkuttamalla ja alkaa pidemmän päälle haisemaan hemmetin pahalta. Siinähän pyykkäät koneessa joka ilta ja huomaat, että kosteussuojaa ei enää ole. Sitten sä hommaat ne kuravermeet.
Opit ehkä myös iloitsemaan siitä, että lasta hakiessasi sun ei tarvii riisua sitä +2 asteessa ja viimassa nakkisilleen, että voit ottaa sen autoon, vaan kuorit vaan ne kurikset päältä ja länttään muovikassiin ja huuhtelet/käytät koneen kautta ne.
vielä sellaiseen haalariin, joka pitäisi lapsen kuivana päiväkotiulkoilun kurassa kahlaamisen jälkeen. Tai vaihtoehtoisesti kestää sen, että se kerran pari päivässä uitetaan kurassa ja pestään joka ilta seuraavaksi päiväksi. Kertokaa nyt niitä merkkejä, joista ei kuravesi karkaa lahkeensuusta tai hihasta (tai kauluksesta).
Ja mistä haalarista kuivunut kura (aamu- ja iltapäiväulkoilun välillä niitä ei todellakaan pestä puhtaaksi) lähtee ilman pyykkikonetta, jos edes sillä.
Mä olen aina ihmetellyt näitä av:n mammoja, jotka ei ikinä käytä lapsilla kuriksia ja sit ne "vaan suihkuttelee" tai pyyhkäisee rätillä haalarin puhtaaksi.
Mikä superhaalari teillä on ja ulkoileeko teidän lapsen vain rattaissa/autossa?
vähintään 150e maksavat kuppikakkukosteussuojatut takit ja housut niin ei niitä kuriksilla peitetä
eikä rasittuneen av-mamman tarvi turhaa pyykätä. Kurikset pestään päiväkodissa. Ai kun kätevää.
on kolme lasta, 7, 5 ja 2v. Meillä ei ole kuriksia ja meillä ulkoillaan säällä kuin säällä ja rataskävelyä en laske ulkoiluksi. Vanhin on se tuntoyliherkkä ja sen tyyli pihalla on ollut pienempänä se, että ekaks mennään sinne maahan rähmälleen (lätäkköönkin) ja sitten hommiin. Se ei todellakaan ole ollut pystyssä pysyvää sorttia. Kosteussuojahaalareissa voi tämän tehdä, sadevaatteissa ei voi tai voi, mutta on likomärkä. Sitä vettä tulvii joka raosta. Ne kosteussuojahaalarin lahkeet kappas on paljon tiukemmin kiinni siinä kumpparissa gore-talvikengästä puhumattakaan kuin ne kuriksien lahkeet on. Jos on kurikset valuu vesi lahkeesta sisään, kosteussuojavaatteessa näin ei käy. Kotona meillä ei ole suihkua portailla, niinpä kaadan joka muksuun niskaan ämpärillä vettä ennen sisälle tuloa. Kyllä se kura märkänä lähtee ihan hyvin, kuivana ei tietenkään. Mutta ei se lähde kuivuttuaan niistä kuriksistakaan sen paremmin, yhtä ruskeita ovat polvista. Rapa-aikaan olen haalarit pessyt ehkä kerran viikossa jos sitäkään. Haalarit on olleet Jonathania, vanhaa Reimateciä ja takit ja housut Popia ja sitten Jonathanin housuja. Isommilla on siis kahdet housut ja yksi takki. Ulkoiltu on myös kahdesti päivässä kotona ja pk:ssa ja ihan hyvin on kuivia olleet iltapäivästä. Kun olen pihalla katsonut noita lapsia niin omani + muut kosteussuojavaate lapset touhuaa sadekelillä kaikenlaista ja viihtyvät pihalla pitkään. Sadevaatelapset on enemmän paikallaan ja vinkuvat aika lailla, että pitäisi päästä sisälle, koska 'ei täällä voi tehdä mitään', 'valuu vesi kaula-aukosta sisälle' vaikka on huppu päässä, 'ei tän hupun alta nää mitään', 'mulla on housut märät' jne.
Ja teille jotka sanotte, että gore tms vaatteissa tulee hiki, niin onko teillä goret itsellä vai onko lapsi aina hikinen. Meillä kun ei ole hikisiä olleet lapset enkä minä vaikka lapset aika kuumakalleja onkin. On niillä tietty hiki jos on lämmintä ja goret niskassa, mutta ei niitä meillä auringonpaisteessa pidetäkään paitsi jos kylmä auringosta huolimatta tietysti. Kyllä minusta goret hiostaa aika tavalla vähemmän kuin perinteiset sadevaatteet. Itse en ainakaan vaihtaisi takaisin.
Käytkö sitten päiväkodin jossain tiloissa huuhtelemassa tenavat ennen autoon laittoa vai miten saat ne kotiin ilman, että auto tarvii pestä?
Nykyisin pk on niin lähellä, että kuljetaan kävellen. Sitä ennen mulla oli kura-aikaan autossa jätesäkit, jotka laitoin penkin päälle. En siis sentään huputtanut niitä, mutta siihen päälle suojaksi. Enkä ole kyllä kertaakaan autoa pessyt, kun se on sisältä kurainen. ja todettakoon, että esikoinen oli yleensä aina todella kurainen, kun pk:n piha muuttui aika ajoin pelkäksi mutalilliksi. Nykyisessä pk:ssa on hiekkapiha, että lapset ei koskaan ole enää niin kuraisia kuin edellisen pk:n aikaan.
vähintään 150e maksavat kuppikakkukosteussuojatut takit ja housut niin ei niitä kuriksilla peitetä