Teinipoikien vanhemmat! Siis voiko syödä noin paljon???
Olen yh ja yleensä syödään aina yhdessä jutustellen. Tänään oli sitten tilanne, että ehdin töiden jälkeen tekemään ruoan kotiin, mutta mun piti vielä lähteä käymään pikaiseen töissä. Laitoin sitten pojalle viestin, kun hällä oli korisharkat heti koulun jälkeen, että ruoka on valmiina hellalla.
Tuun kotiin ja aivan kauhea nälkä. Ruoasta ei tietoakaan, joten kysyin pojalta laittoiko jääkaappiin loput. No ei ollut laittanut, kun oli syönyt kaiken, kun oli luullut, että minäkin olen jo syönyt.
Ruoka oli siis 400g jauhelihasta tehty tomaattinen kastike ja hölskypotut ja porkkanat. Pieni kipene oli perunoita ja porkkanoita jäljellä! Onko tollainen syöminen normaalia? 400g lihaa, purkki tomaattimurskaa, ainakin 5 perunaa ja muuan porkkana. Poika on kyllä pitkä ja hoikka...
Meen konkurssiin :D
Kommentit (36)
Kyllä minä ainakin kerkeän tekemään joka päivä ruuan vaikka olenkin töissä joka päivä 5:30-15:30.
Jamiksi ei voisi syödä eihän tuo ole määrä eikä mikään.
Tähän mennessä olen katsellut kahden veljen, kolmen oman teinipojan ja kahden poikapuolen syömistä ja se on juuri tuota rataa: ensin ottaa muu perhe ruokaa, sitten syö teinipoika kattilat tyhjiksi.
Arvaapa huvikseen paljonko menee sapuskaa, kun kaikki 5 teinipoikaa ovat syömässä ja hyvässä lykyssä 2-3 kaveriakin. Se lasketaan KILOISSA eikä kappalemäärissä :P
Seitsemän pojan äitee
Kannattaa pistää maininta, että jätä äidille vähän. syö leipää lisäksi. Mutta se oikea ruoka on kyllä halvempaa ko leipä. Eli tee vaan sitä ruokaa reilummin :)
meillä sitten epänormaali 15v poika :(
Yleensä teen pojalle 400g jauhelihasta spagettikastikkeen ja se riittää hänelle 3-4 päiväksi.
Tosin syö sen kanssa salaattiakin reilusti.
On hoikka mutta pitkä poika.
on kuorittuja kokonaisia perunoita, jotka keitetään ylikypsiksi. Sitten vaan voinokare ja hölskytä kansi päällä rikki ne potut. Meillä oli seassa tänään porkkanaa, kivoja sattumia poijan mielestä.
ap
kiitos. Kuulostaa siis, että on ihan normaalia. Kun syömme yhdessä niinkuin yleensä, niin ei kyllä syö niin paljoa. Se mua tässä hämmentääkin.
ap
Laskekaa huviksenne paljonko proteiinia tulee tuosta 400g jauhelihasta ja tajutkaa sen myötä, että munuaiset sanoo pian "poks" jossei ala ruokavaliosta karsimaan ahmimista aiheuttavia hiilareita...
Laskekaa huviksenne paljonko proteiinia tulee tuosta 400g jauhelihasta ja tajutkaa sen myötä, että munuaiset sanoo pian "poks" jossei ala ruokavaliosta karsimaan ahmimista aiheuttavia hiilareita...
kerroppa tää juttu???
ap
kuinka monesta grammasta/ painokilo/ vuorokausi kasvuikäisen pojan munuaiset sanovat poks.
7 pojan äitee uteliaana
lapsi kyseessä. Kun minulla (olen nainen) oli kasvupyrähdys, oli todella nälkä koko ajan. Saatoin keittää 8 hengen riisiannoksen ja syödä yksin koko kattilallisen. Enkä silti lihonut yhtään. Nälkä tasaantui, kun kasvu tasaantui!
minun seurassani erehtyy puhumaan jostain vitun hiilareista niin tartun kurkkuun ja heitän ulos.
On sen verran ärsyttävä sana.
Ja nyt kun luuli että olet jo syönyt, ja ruokaa oli riittävästi jäljellä, söi mahansa täyteen.
koristreenit, joiden jälkeen ei ollu ottanu välipalaa ja herkkuruokaa!
Ja tosiaan luullut että oot jo syönyt niin vetäs sitte niin paljon että naparutisee :)
Se ei tohon jauheliha määrään sitte kuole.
Syövät kaikki tuohon malliin, siis kuusi perunaa per nenä menee ihan kepeästi ruuan kanssa. Kukaan heistä ei ole edes ylipainoinen. Itse teen niin että keitän monesti munia ruuan kanssa lisäkkeeksi tai teen pastasalaattia yms. lisäksi niin saavat vatsansa täyteen ilman että täytyy sitä jauhelihakastiketta tehdä aivan tolkuttomasti. Kilo jauhelihaa täytyy kyllä ainakin kerrallaan laittaa. Kanafileitä menee 3-4per nenä jne.yy kyllä ainakin kerrallaan laittaa. Kanafileitä menee 3-4per nenä jne.
Syövät kaikki tuohon malliin, siis kuusi perunaa per nenä menee ihan kepeästi ruuan kanssa. Kukaan heistä ei ole edes ylipainoinen. Itse teen niin että keitän monesti munia ruuan kanssa lisäkkeeksi tai teen pastasalaattia yms. lisäksi niin saavat vatsansa täyteen ilman että täytyy sitä jauhelihakastiketta tehdä aivan tolkuttomasti. Kilo jauhelihaa täytyy kyllä ainakin kerrallaan laittaa. Kanafileitä menee 3-4per nenä jne.yy kyllä ainakin kerrallaan laittaa. Kanafileitä menee 3-4per nenä jne.
mut jos kilon laitat, niin eihän se ole kuin 250g per naama, ihan eri asia kuin 400g per naama!
t. kolmen pojan äiti