Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka saada teinityttö pukeutumaan klassisesti tai edes normaalisti?

Vierailija
13.09.2011 |

Tyttärelläni on nyt aivan hirvittävä hippivaihe päällänsä: vanhoja haaleita neulesäkkejä ja paikattuja sammareita, tukka värjäämätön, harmaa, harjaamaton, meikitön, ei mitään koruja. Hän näyttää mielestäni epäsiistiltä ja huolittelemattomalta :( Kuinka häntä voisi kannustaa vähän edustavampiin vaatteisiin? En haluaisi lytätä, vaan juuri jotenkin kannustaa... Tuntuu vain vaikealta. Hän on mielestäni kaunis ja fiksu tyttö, ja tuntuukin että heittää potentiaalinsa hukkaan tällä säkkimuodillaan...

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä rajoituksina on ainoastaan sään ja tekemisen mukaiset, ei liian avonaiset vaatteet. Siis ei minihametta syyssateeseen (paitsi ulkohousujen alla) eikä avokkaita liikkatunnille. Muuten saa ihan itse valita värit ja tyylin.

Vierailija
22/65 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tietysti aina tukka värjättynä, hienolla kampauksella ja korut paikoillaan? Ja tyylikäs jakkupuku päällä?

Totta kai se teini tekee just päinvastoin kuin sinä, teinin tehtävä on kapinoida vanhempaansa vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaihe, mikä kuuluu yleisesti teini-ikäisille. En olisi huolissani :). Meillä on tuo sama vaihe eletty, ja hyviä nuoria aikuisia on :). Käyvät suuria asioita läpi, etkä helpota tilannetta yhtään, jos alat vaatteista jurputtamaan. Jos nyt ei aivan alasti kulje, niin anna tuo tila nuorellesi :).

Vierailija
24/65 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirppareita kolutaan ahkerasti ja asuna on yleensä jotain kummallisia rättejä monta päällekkäin, hiuksissa pari rastaa vai mitä lie takkuja ovatkin tai puuhelmiä punottuna joukkoon, ei meikkiä, kengät, jotka näyttävät lähinnä Peppi pitkätossun 100 vuotta vanhoilta kengiltä, jotka on löydetty ojasta.

Mutta tunnen luissani, että ohi se menee... ;)

Vierailija
25/65 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ihan kiitollinen jos se vaihtais nuo roiskeläppähameet ja mikroshortsit vaikka niihin sammareihin ja säkkiin.

Tosin iloikseni huomasin, että nyt ysin alettua, on vaatemakukin muuttunut, eli kaippa tuo oli joku vaihe vaikka vieläkin näkyy paljasta pintaa mielestäni ihan liikaa.

En nyt ihan hirveästi ole tuohon puuttunut kun olen vain ajatellut että kai se menee ohi. Samaa sanon sinulle. ja samaan hengenvetoon totean, että muisteleppas omaa vaatetusta teininä;)

Vierailija
26/65 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. mutta hänestä tulee jotenkin hyvin resuinen mielikuva, en haluaisi että hänen pukeutumisensa veisi häneltä mahdollisuuksia, joita hänellä muuten olisi. Tiedän, että tätä on hieman vaikea selittää...

ap

Vierailija
27/65 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat ihan omalta äidiltäni. Yritti tunkea minua haluamaansa, erittäin kapeaan naiseuteen. Noh, enpäs sitten aikuisena erityisemmin pidä äidistäni.

Vierailija
28/65 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko parempi todistus jos on jakkupuku päällä?

.. mutta hänestä tulee jotenkin hyvin resuinen mielikuva, en haluaisi että hänen pukeutumisensa veisi häneltä mahdollisuuksia, joita hänellä muuten olisi. Tiedän, että tätä on hieman vaikea selittää... ap

Vierailija
29/65 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. mutta hänestä tulee jotenkin hyvin resuinen mielikuva, en haluaisi että hänen pukeutumisensa veisi häneltä mahdollisuuksia, joita hänellä muuten olisi. Tiedän, että tätä on hieman vaikea selittää...

ap

Piste. Hänen täytyy löytää oma tiensä itse. Pukeutuminen ei vahingoita ketään, anna tyttäresi olla.

Vierailija
30/65 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. mutta hänestä tulee jotenkin hyvin resuinen mielikuva, en haluaisi että hänen pukeutumisensa veisi häneltä mahdollisuuksia, joita hänellä muuten olisi. Tiedän, että tätä on hieman vaikea selittää... ap

Luultavasti saa kaveripiirissä arvostusta kun uskaltaa olla persoonallinen ja se kasvattaa itsetuntoa. Ei hän mihinkään työhaastatteluun varmaankaan ole valmistautumassa? Kouluihinkin haetaan Suomessa papereiden ja pääsykokeiden perusteella. Lääkiksessä ja oikiksessakin opiskelee kaikenlaista resupekkaa :)

Vierailija
31/65 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Tuskin kuitenkaan työpaikoista on kyse?

Kouluihin ei katsota vaatetyyliä, eivätkä opettajat varmastikaan arvostele teinejä vaatteiden perusteella. Jos ajattelet poikaystäviä, olet väärillä jäljillä. Jos tyttö ei koe tarvetta miellyttää poikia, olisit onnellinen.

Vierailija
32/65 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä se ole estänyt mitään mahdollisuuksia. Tyttö on nyt korkeakoulussa opiskelemassa taidetta, pukeutuu erikoisesti mutta naisellisesti ja avomieskin pärjää, perusti juuri oman firman musiikin parissa.

Vierailija
33/65 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihanaa kun toinen on kiinnostunut muodista ja kaikesta kauniista.

Ja vaikka ei oliskaan niin kyllä itsestään täytyy pitää huolta, vähintään hiuksista ja ihosta.

Nykyään kun on jo 17-vuotias, niin vaihdellaan ja lainaillaan toisiltamme asusteita ja joitan vaatteita myös. Yhdessä käydään välillä shoppailemassa.

Vierailija
34/65 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pukeutuminen veisi 14-vuotiaalta jotain mahdollisuuksia? Mitä ihmettä?

Mutta paras ratkaisu on antaa hänen pukeutua kuten haluaa. Minulla oli samanlainen vaihe teininä ja luulen, että oikein toivoin äitini tai isäni puuttuvan ulkoasuuni jotenkin - silloin olisin "loukkaantuneena" vain lisännyt kierroksia ja vetäissyt esim. irokeesin ja päivitellyt kaverien kanssa miten vanhemmat voivat olla natseja. Äitini on kuitenkin aina ollut järkevä noissa asioissa eikä sanonut mitään, ja vaihe meni ohi. Nykyään (30-vuotiaana :) osaan pukeutua oikein siististi (tosin minusta hippityylissä sinänsä ei ole mitään vikaa myöskään).

ap

Vierailija
35/65 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti saa kaveripiirissä arvostusta kun uskaltaa olla persoonallinen ja se kasvattaa itsetuntoa. Ei hän mihinkään työhaastatteluun varmaankaan ole valmistautumassa? Kouluihinkin haetaan Suomessa papereiden ja pääsykokeiden perusteella. Lääkiksessä ja oikiksessakin opiskelee kaikenlaista resupekkaa :)

No tämän alueen lapset ovat kyllä aivan toisentyylisiä pukeutujia, joten en usko, että hänestä säkkipaidoilla sankaria tulee. Pelkään ennemminkin, että hän jää ulkopuoliseksi. Ja kyllähän missä vain voi opiskella, mutta tuskinpa kukaan rastapäistä, lörttöpaitaista juristia palkkaa. Tässä maailmassa ulkoinen habitus on tärkeää ja se on valitettavasti totuus, ei mikään minun keksintöni. Siksi olen hieman huolissani, vaikka voihan tämä tosiaan olla pelkkä vaihe...

ap

Vierailija
36/65 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ap tyttäresi vaatetyyli on epäsiisti siinä mielessä että vaatteet ovat rikkinäisiä tai nuhruisia niin löytyisikö joku vaatekauppa missä myytäisiin tytön tyylisiä vaatteita ihan uusina ja siisteinä? Tai jos teettäisitte ompelijalla mieluisista kankaista vähän siistimpiä versioita. Minä itse tajoitan teinien pukeutumista sen verran että roskisdyykkarin näköisenä ei saa kulkea, pojan kanssa tästä neuvoteltiin kun hänellä oli ikivanhat farkut joissa oli enenmmän reikää kuin kangasta niin että alushousutkin paistoivat niistä läpi ja tykkäsi pitää silminnähden likaisia ja tahraisia paitoja ja kenkiä..sama tyyli on ok mutta puhtaissa ja ehjiddä vaatteissa. Tytöllä taas ei ole lupa pitää minishortseja eikä minihametta, minusta ne eivät sovellu arkivaatteiksi varsinkaan nuorelle.

Vierailija
37/65 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tyttö EI ole 14-v., hän on jo vanhempi.

Vierailija
38/65 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kun on jo 17-vuotias, niin vaihdellaan ja lainaillaan toisiltamme asusteita ja joitan vaatteita myös. Yhdessä käydään välillä shoppailemassa.

Ei s-tana. Taas näitä "mä oon niinq ihan bestis mun tyttären kaa ja sen kaveritkin pitää mua ihan samanikäisenä".

Vierailija
39/65 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anna nyt nauttia mukavista vaatteista, joista pitää itse. Pikku hiljaa sopeutumispaineet muokkaavat, jos ovat muokatakseen.

Vierailija
40/65 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tämän alueen lapset ovat kyllä aivan toisentyylisiä pukeutujia, joten en usko, että hänestä säkkipaidoilla sankaria tulee. Pelkään ennemminkin, että hän jää ulkopuoliseksi. Ja kyllähän missä vain voi opiskella, mutta tuskinpa kukaan rastapäistä, lörttöpaitaista juristia palkkaa. Tässä maailmassa ulkoinen habitus on tärkeää ja se on valitettavasti totuus, ei mikään minun keksintöni. Siksi olen hieman huolissani, vaikka voihan tämä tosiaan olla pelkkä vaihe... ap

Se _on_ vaihe. Ainakin tällä haavaa. Hän tulee vaihtamaan tyyliään vielä moneen otteeseen. Saattaa tietysti myös päätyä takaisin hippityyliin, mutta ei sitä vielä tiedä. Minusta tuntuu, että nykyään se rastapäinen juristi olisi huippusuosittu, massasta erottuva, jos siis muuten myös osaisi asiansa.

Me keski-ikäiset ollaan vain niin...keski-ikäisiä. Samalla tavalla järkytimme vanhempiamme nuorina ja se on juuri koko homman tarkoitus :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä