Mielipiteitä tästä talosta?
Mikä hyvää, mikä huonoa. Mihin erityisesti kannattaisi kiinnittää huomiota?
http://www.nettiasunto.com/lempaala/44145
Kommentit (9)
Pohjapiirrosta ei ollut kuvissa, mutta tietty vanhan talon kanssa pitää olla tarkka kosteuksien kanssa. Kellariin tehdyt muutokset (onko esim. kellaritila muutettu muukai tilaksi miten, ja esim. salaojitus ja sen toimivuus). Rempan toteutuksesta selvittää, ettei ole vanhaa hengittävää taloa suljettu muovipussiksi. Mutta ihan kivan näköinenhän tuo, aluetta en tunne ja osaa sanoa miten kohdillaan hintapyyntö on.
- Keittiö liian tumma.
- Kodinhoitohuoe jotenkin ankea, kaipaa sisutuksellisia juttuja lisää.
- Makuuhuone yllättävän pieni noin isoon taloon.
- Pahin epäkohta: PIHA ON JÄRKYTTÄVÄ, tehkää nyt hyvät ihmiset sille jotain!
Onko tehty myyntiä varten vai itselle? Harkkotalo pohjana on hyvä, kivirakenne aina puuta kestävämpi. Maakaasulämmitystä en tunne, mitkä on kustannukset ja millaista on käyttää?
ja huomioisin, että pihan laittaminen maksaa.
Jos tykkää sisustuksesta, niin ihan nätti talo.
1960-luvulla rakennettu: itsellä ainakin hälytyskellot soi!! Kannattaa olla erittäin tarkkana vesieristeiden ja homevaurioiden vuoksi.
Pienet huoneet, piha hoitamaton ja sotkuinen. Remontit tehty ilmeisesti vain voittotarkoituksella myyntiä varten. Pohjapiirrosta en nähnyt, oliko se mukana kuvissa?
eikä nuo huoneet nyt niin mahdottoman matalat ole, ihan normaalit.
Mut koska rakennusvuosi on mikä on ja sitten on remontoitu myöhemmin, niin pyrkisin ottaamaan selvää, MITEN on remontoitu ja aluenperin rakennettu. Mä olen itse just remontoinut samanikäisen talon, joka oli ihan priima ja kuiva sokkelista kattoon, mutta näissähän on ongelmia noiden kellarien kosteuden takia ja myöskään lämmöneristys ei ole ihan nykystandardien mukaista - mikä on monessa suhteessa hyväkin, mutta kyllähän se lämpökamerakuvissa sitten näkyy kylmänsiltoina jne. Pitää siis miettiä, että näissä vanhoissa on aina kaikenlaista ja varautua tulemaan sitten toimeen sen kanssa.
Lisäksi mun mielestä tuo seutu on aina ollut vähän ankeaa teollisuualueen reunamaata, mutta sekin on makuasia ja monethan asuvat tuolla ihan tyytyväisinä ja kulkuyhteydet on hyvät.
Ihan ensimmäisenä kiinnittäisin huomiota tonttiin eli onko hyvällä paikalla. Talon saat vaikka rakennettua uudestaan mutta tontti on mitä on ja naapureiden kanssakin olisi hyvä tulla toimeen.
Unohtaisin pintamateriaalit. Tietysti hyvä jos niiden kanssa pystyy elämään mutta nekin on suht helppo uusia. Pintamateriaalien sijaan kiinnitän aina huomiota rakenteisiin, materiaaleihin (esim miten on estetty vesivahinkojen eteneminen rakenteisssa, tässä taisikin olla putket pinnassa eli huomaa nopeammin vesivahingon). Myös lämmitysmuoto on tärkeä.
Eniten kuitenkin miettisin onko varaa tuohon jos asuntolainan korot pomppaa reilusti, esim korko 10%. Se että onko tuo kallis vai edullinen, riippuu ap:n tuloista mutta liian tiukille ei kannata taloutta vetää.
Tosi kiva. Ja shoppailijan paratiisi Ideapark on lähellä :)
Kamalan matalat huoneet, en voisi ikinä asua tuossa talossa.