Mun mieheni on negatiivinen ilonpilaaja
Ihan joka päivä kaikkea, eilen esim olimme ulkoilemassa koko perhe ja alkoi sataa. Lasten kanssa nauroimme kun viiletimme koko perhe kotiin, lapsista oli hauskaa kun tiet täytty lätäköistä ja kaikilla oli sentäs tuulivaatteet päällä. Mies oli samantien hirveä ärripurri, kiroili ja huokaili miten hirveää on, kotona painui pesuhuoneeseen jättäen minut riisumaan lapsia.
Kaupassa mietittiin juhlatarjottavaa ja sanoin että otetaan pöydälle nätti pien kukka (hintaa kokonaiset 2.50e..) niin mies huokailu rasaasti "hohhoh sentään, tarvita mitään turhuuksia" eikä suostunut että ostetaan kukkaa. Tottakai saan itsekin ostettua, mutta siis tuo miehen ankea asenne kaikkeen! Pilaa muittenkin elämän huokailuilla ja kiroiluilla. Kaiken näkee niin negatiivisena.
Kommentit (13)
Meillä joskus, mutta molemmat syyllistytään. Yleensä riittää ko toinen sanoo, että ootpa huonolla tuulella niin yritetään korjata asennetta. Pitäskö miestenne mennä vaikka lääkäriin? Jos niillä on joku oikeasti vikana?
lapset ei tee mitään oikein, kehitys on joko jäljessä tai sitte lapset on muuten vaan erikoisia tai liian meluisia. Ottaa niin aivoon kun voi suoltaa tätä shaibaa lasten kuullenkin. Kaikki on aina päin p*settä.
Mies ihan älyttömän negatiivinen, naama norsunelimellä ihan koko ajan, kaiken lisäksi vielä suuttuu/hermostuu herkästi pikkuasioista, kuten koiran innostuksesta, lapsen kitinästä, kaikesta. Ja suuttuneena paiskoo ovia ja tömistelee ja kaikkea tosi noloa ja lapsellista. En tiedä itsekään miten kestän tätä älytöntä käytöstä enää, ero on mielessä.
Hän harrastaa sanatonta viestintää ja tuo on asia jota en siedä yhtään. Erosin tuon takia.
Jos asioita ei voi sanoa suoraan, en suostu ymmärtämään.
Huokailijat pilaavat mailman.
Kyllä tossa menisi hermo aika äkkiä jos mikään ei olisi kivaa eikä kellään muullakaan saisi olla kivaa. Joku miestä selvästi vaivaa, eli olisiko lievää masennusta tai jotain. Keskustelkaan kunnolla asiasta, sillä ehkä mies ei tajua pilaavansa muittenkin ilon. Tai jos tajuaa ja tekee sitä silti, niin sitten on harkinnan paikka.
Oikeesti mua kyllästyttää niin, että mietin monesti miten paljon mukavampi elellä keskenään lasten kanssa. Työtä enemmän, mutta kukaan ei olisi tuomassa raskasta ilmapiiriä. Kyllähän mies hassuttelee ja leikittää lapsia yms. huumorinsa hänelläkin, mutta yleissuhtautuminen asioihin. Ja esim ostosreissut tai mitkä vaan aina kivempia ilman miestä, joka keksii ongelmaa joka asiasta.
Yhditin otsikkoon tavallaan kaksi asia: mieheni negatiivinen asenne elämässä yleensäkin ja sitten että pilaa meidän yhteisiä hetkiä kiukkuilulla ja muulla äkäilyllä.
Oma mieheni ei aina ole ollut tällainen ilonpilaaja ja voi olla että taustalla masennusta, mutta mitä sille sitten voi?
En voi parantaa miestäni, enkä odotella että hän tuosta tokenee sen varjolla että masennutaan kaikki.
Itse vielä kestän omasta puolestani, mutta en lasten. HE eivät ymmärrä mikä isää vaivaa ja saavat huonoja vaikutteita tämän käytöksestä.
Kyllä tossa menisi hermo aika äkkiä jos mikään ei olisi kivaa eikä kellään muullakaan saisi olla kivaa. Joku miestä selvästi vaivaa, eli olisiko lievää masennusta tai jotain. Keskustelkaan kunnolla asiasta, sillä ehkä mies ei tajua pilaavansa muittenkin ilon. Tai jos tajuaa ja tekee sitä silti, niin sitten on harkinnan paikka.
En jaksaisi tuollaista arjessa. Miehesi voisi todella mennä itseensä. Tuo syö voimia koko perheeltä. Entinen mieheni oli tuota tyyppiä, ei ollut koskaan tyytyväinen yhtään mihinkään. Ei ole ikävä tullut.
Ja miten kuvaat miestäsi kuulostaa myös karmivan tutulta. Etenkin se, että kiukutelkoon ja meuhkatkoon minulle, minä sentään yritän ymmärtää... lapset ei, eikä niiden tarvikaan.
Mies suuttuu aina, kun joku esine hajoaa. Uhoaa: ”Te korvaatte tän! Te hankitte tällasen tilalle omilla rahoillanne!” Huoh. Kaikki pikkuasiat ja -esineet on niin tärkeitä. Mihinkään ei tässä talossa sais koskea, mihinkään ei sais tulla jälkiä jne. Ihan hiilenä heti. Tosi kuormittava tunnelma. Toisintaa oman isänsä käyttäytymismallia, joka on hiljaisuus tai huuto. Kaikki normaali kommunikaatio on vierasta.
Naiset valittaa taasen sitten kavereilleen tai tässä tapauksessa internetissä. Ette ole sen kummempia itsekään.
Minulle riitti ja sanoin tänään miehelleni suoraan ettei kukaan jaksa tuollaista käytöstä.
Hän otti nokkiinsa ja lähti ovesta ulos.
Ihan hyvä että lähti. Nyt saadaan sairastaa ihan rauhassa kotona, ilman että joku lisää huonoa oloa valittamalla kaikesta.