Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun toisen sana on painavampi

Vierailija
13.09.2011 |

Kertokaa, millaista se on, jos nainen tai mies, mutta vain toinen, on se joka päättää perheen asioista. Miten arki toimii sellaisessa parisuhteessa jossa, toisella on enemmän päätösvaltaa kuin toisella?

Te joilla on tasa-arvoinen parisuhde ja päätätte kaikesta yhdessä ja teette aina kompromisseja tai teidän ei edes tarvi tehdä kompromisseja koska olette aina samaa mieltä - ei tarvi vastata.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempieni puolesta.

Arki sujuu niinkuin päättävä osapuoli haluaa ja toivoo. Toinen on koko ajan naama nurjallaan, motkottaa ja leikkii marttyyria.

Ei näytä kovin hyvin sujuvan.

Vierailija
2/9 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi vaikea kuvitella sellaista suhdetta (itselleni siis, varmasti monilla tämä on ihan toimiva ratkaisu!), jossa kaikista perheen asioista pitäisi tehdä kompromisseja ja jatkuvasti keskustella ja sopia ihan joka asiasta. Meillä yksiselitteisesti minä pyöritän perheen arkea ja kannan vastuun lasten asioista, joten minä myös teen päätökset arviolta 80-90% itse.

En nyt tiedä miten voisin tarkemmin vastata sinulle, mutta kysy lisää jos jokin mietityttää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ihan niinkään mene, että jatkuvasti neuvottelua ja kompromisseja.

Itse kun on kumppaninsa valinnut, kannattaa ottaa sellainen,jonka kanssa on muutenkin samanlaiset elämänarvot ja helppo olla samaa mieltä.

Ei kuitenkaan kaikessa, ja silloin asian päättää se, jonka "toimialaan" asia kuuluu. Lapsen kouluasiat pääsääntöisesti mulle, harrastukset ja mm. autot ja aseet miehelle, kotiasiat kuten ruuat, vaatteet ja sellaiset minulle.

Vierailija
4/9 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

arkeen liittyvästä, miehellä ei ole niille niin väliä. MUTTA mies omistaa meillä meidän velattoman okt:n, paremman auton ja puolet huonommasta. Mökkitontin meni ostamaan keskustelematta mun kanssa siitä kunnolla ja taas kerran vain hänen nimi papereissa. Mä olen kotiäiti, joten mulla ei ole tuloja ja avioliitossa ollaan ilman avioehtoa, joten kaikkihan menee puoliksi, mutta silti vituttaa aika rankasti.

Vierailija
5/9 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liitossani jouduin kokemaan tuommoisen mallin.

Onneksi huomasin melko nopeasti ettei se sovi minulla ja ymmärsin häipyä suhteesta.

Mies oli aivan ihmeissään. Hänen mielestään meillä oli kaikki niin hyvin.

Tietenkin hän oli tyytyväinen kun kaikki tehtiin hänen toiveidensa mukaan.

Vierailija
6/9 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sen aina tarvi mennä niin että toinen "ottaa vallan"

Vierailija
7/9 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljolti siitä, onko toinen "valistunut itsevaltias" vai pelkästään itsevaltias.

Kyllä se kompromissienkin teko on usein rasittavaa ja sitten jossain tulee se raja vastaan, missä puoliso sitten ihmettelee, että etkö nyt tuota pikkuasiaa yksin osannut päättää.

Vierailija
8/9 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

autot ja aseet miehelle

Joko teillä on joku mafiaperhe tai sitten miehen ei kovin paljon vastuuta tarvitse kantaa.

Vierailija
9/9 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

autot ja aseet miehelle

Joko teillä on joku mafiaperhe tai sitten miehen ei kovin paljon vastuuta tarvitse kantaa.

Mies on ammatikseen autonasentaja ja siksi hänellä on niiden suhteen enemmän sekä asiantuntemusta että sananvaltaa.

Minä taas ratkaisen enemmän omaan ammattini ja koulutukseni perusteella muissa jutuissa.

Sinulla jäi huomaamatta miehen päätösvaltaan kuuluvista asioista harrastukset, joihin kuuluu sekä metsästys (aseet) että urheilu.

Jos se vähääkään mieltäsi lämmittää, minulla on omiakin aseita, mutta mies on saanut antaa asiantuntevan lausuntonsa, mitä aseita kannattaa ottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan