Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskenmenon / lääkkeellisen tyhjennyksen kokeneet, auttakaa!

Vierailija
04.11.2005 |

Keskenmeno rv 10 alkoi viime maanantaina, alkio oli menehtynyt jo viikolla 6. Keskiviikkona oli lääkkeellinen tyhjennys, ja ultrassa todettiin sikiöpussin ym. tulleen jo ulos. Erittäin runsasta vuotoa oli ma, ti ja ke. Torstain ja perjantain aikana vuoto on hiipuna ja tuntuu, että prosessi on normaaleja kuukautisia kevyempi eli vuodan vähemmän. Nyt vuoto on jo kokonaan hiipumassa / loppumassa. Onko kukaan selvinnyt näin " helpolla" , koskapa lääkäri vakuutti vuodon olevan kuukautisia runsaampi ja kestävän ainakin kaksi viikkoa, mahdollisesti neljä. Vai onkohan keskenmeno keskeytymässä?

Ensi viikolla menen tarvittaessa polille uudelleen. Viikonlopun tueksi kaipaisin vertaistukea ja kokemuksia asiassa. Löytyisikö niitä? Kauanko teillä vuoto kaikkiaan kesti? Miten ja missä vaiheessa oirehti keskeytynyt keskenmeno?

Mieskin on reissussa ja olo on tosi yksinäinen...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet vain päässyt helpolla.

Vierailija
2/6 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat meni kesken noin viikolla 9, mutta havaittiin ultrassa viikoilla 11 ja 13. Kumpikaan ei oirehtinut mitenkään, vain raskauden oireet hävisivät ja toisella kerralla tiesin että oli mennyt kesken. Ekalla kerralla tieto tuli kuin " salama kirkkaalta taivaalta" alkuraskauden ultrassa.

Minulla molemmat kaavittiin, joten lääkkeellisestä tyhjennyksestä en osaa sanoa mitään.

Jaksamista ja voimia tulevaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tilanne jatkuu näin eli vuoto loppuu, tai jos tulee kipuja tms. Jos nyt soitan, käsketään vain odotella, koska nou-hätä. Ja toivon niiiin paljon, että olis mahdollista selvitä näin " helpolla" . Henkisesti on kyllä rankkaa, eikä edes vielä jaksa tai halua ajatella tapahtunutta. Ajattelen sitten kun saan siihen voimia ja lähellä on olkapää, jota vasten pillitellä.

Kiitos Sinulle, kun vastasit.

Vierailija
4/6 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sunnuntaina alkoi vuotamaan tuhrua, ma-ke seurattiin ultralla tilannetta ja to sain Cytotecit suun kautta keskeytynyttä keskenmenoa vauhdittamaan. Torstaina vuosin järkyttävästi, suurinosa raskausmateriaalista tuli ulos jo silloin. Perjantaina sain emättimeen pari tablettia varmistamaan keskenmeno ja vuosin sitten pikkuisen, noin normaalin kuukautisvuodon verran pari päivää. Sen jälkeen ei mitään ja viiden viikon kuluttua HCG-kontrollissa tulos oli alle 5.

Eli toisinaan keskenmenokin voi olla " helppo" ... pahoittelut sinulle ja perheellessi tilanteesta...

Vierailija
5/6 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani menetyksesi johdosta. Ja mikäli oikein muistan omaa vastaavaa tilannetta tammikuulta, elelet tässä vaiheessa vielä fyysisen toipumisen vaiheita. Minulla seuraavaa: viikkotilanteessa 13+ todettiin viikolla 7+ kuollut sikiö. Vuotoa ja mahakipua oli jo, mutta kuitenkin ns. keskeytynyt keskenmeno. Sain valita lääkehoidon ja kaavinnan välillä. Kuvittelin valinneeni helpomman, mutta taaksepäin ajatellen - no, enpä tiedä. Kipu minulla oli ainakin todella kova. Sain tästä kaksivaiheisesta lääkityksestä vain ensimmäisen osan eli lääkkeen suun kautta - ilmeisesti näin, koska km oli jo alkanut. Tämä lääkitys kuitenkin hoiti homman ja en tarvinnut alapäähän laitettavia lääkkeitä. Tilanne vain tarkistettiin ja todettiin kohdun tyhjentyneen. Lääkitys sai aikaan voimakkaat supistukset ja sitä myötä myös runsasta vuotoa. Vuotoa runsaampana minulla kesti n. 3 pv ajan, lopuksi ehkä muutama päivä niukkaa tuhrua. Kokonaisuudessaan kuitenkin huomattavasti enemmän kuin tavalliset kuukautiset, koska parina ekana päivänä vuotoa tuli ihan " lorisemalla" eli valumisen tunsi selvästi. Myös minulla vuoto ei onneksi jatkunut viikkoja, kuten voisi - ehkäpä tämä hyöty " kauheasta" vuotovuorokaudesta oli. Minulla oli aiemmin myös varhaisemman raskauden keskenmeno, joka ei tarvinnut sen kummempaa hoitoa, silloinkin vain tarvitsi todeta kohdun tyhjenneen kunnolla. Sinulla ei välttämättä ole mitään ongelmaa kyseessä, vaikka et enää vuodakaan, mutta kuulostele toki itseäsi. Ruumis näyttää toipuvan - pitänee iloita edes siitä - henkinen toipuminen onkin sitten ihan oma lukunsa. Voimia sinulle!

Vierailija
6/6 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että tämä olisi ns. tässä. Jos oudompia tuntemuksia ei tule, niin luotan siihen, että lääkitys ja luonto ovat hoitaneet homman.

Minulla on aiemmin ollut aivan alkuraskauden km ja silloinkin pääsin lyhyellä vuodolla. Kunhan kroppa selviää, alan parantelemaan henkistä puolta.

Toivon, että joskus voin ajatella tämän vaiheen olevan vain osa elämää, joka soljuu suuremman suunnitelman mukaan.

Kiitos myötäelämisestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän