Kuinka pahat traumat tulee 7kk ikäiselle imetyksen äkkilopetuksesta?
tiedossa olisi varmaan aika paljon tuskaista kovaa itkua. tissi on tuolle aika tärkeä, eikä ole pullosta ottanut vapaaehtoisesti tähänkään mennessä.
En jaksa enää tuota jatkuvaa puremista. Jo kolmesti vuorokauden sisällä vauva on purrut kovaa nännistä niin, että molemmissa nänneissä on nyt haavat ja hampaanjäljet ja ne on todella kipeät. Imetän yölläkin n. 5-6 kertaa joten rinnat on tosi kipeät kun vauva lähes koko ajan pureksii tai painaa hampaita kiinni nänneihin.
En jaksa enää, olen itkenyt kun on sattunut niin paljon ja koko perkeleen imetys alkaa olla ahdistavaa!!
Kommentit (10)
kun on sattunut niin kamalasti. Kerran vauva rupesi itkemään mutta puri jo seuraavalla imetyskerralla. Mun rinnat on ihan rikki, kuumottaa ja jo paidan kangas sattuu tisseihin. Tuntuu etten tosiaankaan pysty enää imettämään, ja ajatuskin imettämisestä lähinnä pelottaa.
kävi samoin. yritin kaikkeni, mutta vauva vaan puri. Ootko kokeillut rintakumia? Tosin meillä vauva puri sitäkin ja sekin sattui. Pakko oli lopettaa, kun veri lensi joka imetyksellä...
melko nopeesti. Yösyötöt olin jättäny pois 6,5 kk iässä. Viikko siinä meni, itkettiin yöllä ja tutilla rauhottelin,mutta viikossa loppu yösyönti. Taisin pulloo antaa sit "aamuyö"syönnille, kun ei meinannu olevinaan pärjätä ollenkaan ilman. Parissa päivässä sekin jäi pois. Sit lähin juhlimaan eka kertaa ja vauva jäi isin kanssa ollessaan 7,5 kk. En halunnu imettää,kun poltin sillä reissulla ja tupakissa on 3 vrk varoaika kaikista myrkyistä niin jätin sit kokonaan pois tissin, kun entinen tissitakiainen ei edes itkeny koko asian perään....Oli muuten äitille kova paikka, mä itkin viikon :D Että ehkä se ei siitä tramatisoidu. Ole huoleti. Pulloon en opettais jos nyt oisin näillä tiedoilla vaan suoraan nokkamukiin,ei nääs juo maitoo nokkamukista vaikka veden juo, pullo vaan kelpaa...
Purista sieraimet yhteen, kun rupeaa puremaan, niin suu ja hampaat aukeavat. Ja sanot tiukasti, että ei saa purra. Ei kannata lannistua.
Noinkohan tuossa enää vinkit toimii. Jos kerta karjuttukin jo on, niin napakka 'ei' ei ehkä riitä:) Toisekseen äiti on varmaan hermona siitä imetyksestä (olisin minäkin) ja sattumisesta niin vauva voi osin purra jo siksi, että äiti on outo. Tätä ei pidä lukea syytökseksi, se ei ole sitä. Minäkin olisin outo jos mulla olis tissit verillä ja olisi akuutti riski tulla taas syödyksi. Lopeta vaan hyvä ihminen. ja apteekista saa villarasvaa niiden tisseihin. Alkavat paranemaan aika pian.
Neljän vauvan kokemuksella vinkkasin ihan vain oman kokemukseni mukaan. Jokainen meillä on hetken aikaa yrittänyt purra, mutta kaikki ovat oppineet pian olemaan purematta. Johdonmukaisuus auttaa.
et itse itke kun tarjoat pulloa. Olet vaan vakuuttava niin lapsi ei ole moksiskaan. tai jos et pysty, anna jonkun muun tehdä se.
Kuulostaa kammottavalta. Mitä kaikkea kamalaa sitä voi eteen tullakaan kun lapsen saa...
se lapsi selviä. Tai sitten voit karjaista aina kun puraisee, siis niin, että lapsi vähän säikähtää. Vois oppia olemaan purematta. Mutta jos tissit on tossa kunnossa, niin et varmaankaan kestä enää imetystä yhtään. Kyllä se lapsi oppii. ja tuon ikäiselle voisit rueta opettamaan nokkamukia tai ihan tavallista mukia jo