Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko seksi syntiä?

Vierailija
12.09.2011 |

Kristillisen opin mukaan?

Olen ollut kauan selibaatissa, eikä ole halujakaan, mutta netissä on ollut joitakin juttuja siitä, että ihminen tarvitsee seksiä tai tulee oireita!!

Mitä mieltä, varsinkin uskossa olevat?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanon, että avioliiton ulkopuolella on.

Mutta se on mun mielipide. :)

Vierailija
2/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että kaikki on syntiä!! 

Vierailija
4/26 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali elämä ei ole syntiä.

Vierailija
5/26 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ei ole syntiä tasa-arvoisten ihmisten välillä vapaaehtoisesti harrastettaessa.

Vierailija
6/26 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatusta saa kuvan että seksuaalisuus on jokaisen ihmisen perustarve MUTTA kuitenkaan seksiä ei saisi harrastaa sinkut! Eikö he ole ihmisiä ja onko heiltä otettu seksintarve pois kokonaan?:O! Säälin heitä jotka eivät pääse naimisiin ja joutuvat elämään puutteessa koko elämänsä!

Vierailija
7/26 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistetaan kuitenkin, että Jeesus kannusti terveen järjen ja omantunnon käyttöön uskonnollisten käskyjen sokean noudattamisen sijasta.

Vierailija
8/26 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se seksi on Raamatun mukaan sallittua vain keskenään naimisissa olevalle naiselle ja miehelle. Ei kahdelle miehelle, ei kahdelle naiselle, ei yksin harrastettuna, ei sinkuille, ei puutteessa eläville. 

Vierailija
9/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

köh köh eikös suukkariseksi ollut kiellettyä tai rangaistavaa 70 luvulla samooin homous. ennen hyvään aikaan lakimme perustuivat pitkälti/yksinomaan raamattuun mutta nyt maallistuttuamme (me =yhtesikunta) ei mikään seksin muoto ole luokiteltu ihmisen edessä synniksi mutta jumalan edessä on edelleen ja hänellehän elämämme kuuluu hänen kuviaan olemme omassa kropassaan ja hänelle vastaamme teoistaan oli se elämä sitten kuin kiva tahansa elää hekumoiden.

Vierailija
10/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosittelen sinulle foorumia Huitsinnevadassa.

Vierailija
11/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selibaattihan se nimetään Raamatussa synniksi, avioliitossa. 

Vierailija
12/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi on erittäin suotavaa avioliitossa ja se on Jumalan lahja, josta saa nauttia, mutta avioliiton ulkopuolella se on syntiä kaikissa muodoissaan.

Vierailija
13/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdistaa kaikki käskyt ja säännöt jossa manipuloidaan ihmisen omaa ajatusta... Miks se on niin syntiä harrastaa ennen avioliittoa seksiä?! En ymmärrä! Sitten mennään kiireellä naimisiin ja kamppailaan oman seksuaalisuuden kanssa ku yhtäkkiä kaikki entinen synti onkin sallittua ja seksiä pitäis harrastaa.... Monimutkaisia noi asiat

Vierailija
14/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tarkoita, että oma seksuaalisuus tai ajatusmaailma olisi jotenkin sekaisin, jos pitää arvonaan seksuaalisuuden toteuttamista vain avioliitossa.

Aika moni eroon johtanut liittokin olisi jäänyt solmimatta, jos olisi pitäydytty seksistä ainakin ensimmäisten kuukausien ajan tutustumisvaiheessa.

Vierailija
15/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireellä menevät naimisiin lähinnä vain uskovaiset nuoret, mutta niihin taisitkin viitata. Ja seksi on syntiä lähinnä siksi, että useimmissa/monissa kulttureissa halutaan rajoittaa tyttöjen ja naisten sukupuolisuhteita. Pääasiassa miehet siis haluavat rajoittaa, vaikka epäilemättä joku vetää hermeen nenään tästä väitteestä.

Mutta kyllä nekin kipuilevat, joita ei ole koskaan rajoitettu eikä manipuloitu. Sellaisia ihmiset ovat. Tällä palstalla usein kuulee väitettävän, että pitää harrastaa seksiä usean kanssa ennen avioliittoa, että tietää kuka on paras - ihan kuin kukaan näistä kokeilijoista ei koskaan eroaisi siksi, että seksielämä ei lopulta ole sitä mitä pitäisi.

Vierailija
16/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

* siis herneen, ei hermeen :)

-11

Vierailija
17/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. siksi olen tehnyt sitä vain kaksi kertaa, joista lapset

Vierailija
18/26 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tule oireita, älä ainakaan sitä pelkää :D

Minä olen uskovainen ja pidän avioliiton ulkopuolista seksiä syntinä.

Vierailija
19/26 |
12.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainaki kuljen kotona alsti munat paljana

Vierailija
20/26 |
12.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se synti! Siis jos olet naimisissa, ei se mitää syntii oo mut silloi pitää olla yhdyntä taisiis sillee et tekee lapsen ettei muuten tyydytä itseään seksillä ;DD ja ei mitää kummempaa ja ilman kondomia tai muuta ehkäisyy..