Onko joku sairastunut bedistä bulimiaan?
Kommentit (4)
ja olen pari kertaa koittanut oksentaa,onnistumatta koska se pelottaa liikaa..pelottaa etten paranisi koskaan,vaikka hakisin apua.mitä se puhuminen ja lääkkeiden syönti mitään auttaa?? Ap
pelottaa etten paranisi koskaan,vaikka hakisin apua.mitä se puhuminen ja lääkkeiden syönti mitään auttaa?? Ap
tekemättä itsellesi lisää tuhoa, niin hyvä juttu. Melko varmasti oksentaminen ei auttaisikaan mitään (eli estäisi lihomista tai ahmimista) vaan aiheuttaisi ihan suotta vielä lisää ja vakavampia elimistöllisiä ongelmia.
Oletko kokeillut terapiaa ja lääkitystä? Jos olet, niin kokeile eri terapeuttia ja erilaista lääkitystä! Jos et, niin mitä sulla on menetettävää? Se on henkimaailman hommia, miten ne lääkkeet voi auttaa niin paljon ja miten terapeutti saattaa saada jonkun lampun syttymään aivojen pimeimmässä sopukassa. Tosin itsellä kokemusta masennuksen hoidosta, ei syömishäiriöistä.
Onnea matkaan ap :) Ei se ota, jos ei annakaan!
ja olen pari kertaa koittanut oksentaa,onnistumatta koska se pelottaa liikaa..pelottaa etten paranisi koskaan,vaikka hakisin apua.mitä se puhuminen ja lääkkeiden syönti mitään auttaa?? Ap
Mulla tosin on tuo BED kohtalaisen hyvässä kuosissa, vaikka tosi paljon ylipainoa onkin tällä hetkellä. Tarkoitan hyvällä kuosilla sitä, että olen onnellinen ja syöminen ei ole elämässä kovin korkealla sijalla.
Mä oksensin aikanaan muutaman kerran, mutta se ei selvästikään ollut mun juttuni. Mä inhoan oksentamista, ja mulla on lisäksi sen verran sisua, että mun mielestäni on jotenkin luuserimaista se oksentaminen. Siis jos kerran olen syönyt, niin sitten kannan seuraukset, enkä yrjöile.
itse kyllä pidän tuota oksentamista pahempana juttuna kuin vain syömistä.
mutta tällä palstalla? En tiedä.
Mekanismiltaan ovat sellaisia sairauksia, että uskoisin, että BED:stä on helppo siirtyä bulimiaan, ihan vaan minimoidakseen tuhoa, jota BED yleensä aiheuttaa, noin painon kertymisen suhteen.
Yleisestikin syömishäiriöt seuraavat (oman kokemuspohjan mukaan ainakin) kohtuullisen usein toisiaan, eli on olemassa paljonkin ihmisiä, jotka vaihtaa häiriötä kuolemaan saakka. Anoreksian parantaminen pakkosyöttämisellä voi laukaista bulimian ja jos sairastunutta kytätään tarkkaan, niin kai se BED siellä helposti alkaa näkyä kuvioissa, jollei ole mahdollista oksentaa. Siitä sitten uuteen kierrokseen.
Surullista.