Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko järkeä opiskella 40+ -ikäisenä lähihoitajasta sh:ksi?

Vierailija
11.09.2011 |

Jos taloudellisesti ei olisi merkitystä, mutta onko siitä jotain hyötyä sitten, jos valmistuu noin 45-vuotiaana? Palkataanko sen ikäisiä sairaanhoitajiksi, jos juuri valmistunut.

Vanhassa työpaikassa ei ole mahdollisuutta pysyä siis.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle vielä 20 vuotta.

Vierailija
2/15 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotta työvuosia edessä, eli kannattaa jos haluat kerran opiskella :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh: lla paljon laajemmat mahdollisuudet tehdä erilaisa töitä, moniin paikkoihin ei lähihoitajia palkata.

Työllistyminen riippu varmaan siitä missä päin asut. Ainakin pk-seudulla riittää töitä kaikille iästä riippumatta.

Vierailija
4/15 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap.

Vierailija
5/15 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajaa arvostetaan enemmän. Työtehtävät eivät välttämättä oleellisesti muutu ja palkassa on vain pieni ero.

Vierailija
6/15 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

munkin kurssilla oli useampia ikäisiäsi ja vanhempiakin, joten siitä vaan

Vierailija
7/15 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos aiot pysyä perushoidossa jollain vuodeosastolla niin ei kannata.

Vierailija
8/15 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sairaanhoitajalla laajemmat työmahdollisuudet? On tietenkin paikkoja, joissa täytyy olla sairaanhoitaja, mutta on myös paljon työpaikkoja, joissa täytyy olla lähihoitaja jollain tietyllä suuntautumisella. Sairaanhoitaja ei voi työskennellä lähihoitajan toimessa muuta kuin sijaisena. Riippuu siis ihan siitä mitä ap haluat jatkossa tehdä.

Vierailija
9/15 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveita on, niihin ei vuodeosastotyöskentely kuulu.

Taidan hakea ja kokeilla onneani. Arvostus ja haasteet kutsuvat:)

ap.

Vierailija
10/15 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen koulussa tavannut jopa lähelle 50 olevia, jotka joko jatkavat lh:sta eteenpäin tai ihan alanvaihto. Olen kuullut ettei kaikki lh:t juuri sen takia välitä opiskella sh:ksi, koska vastuu kasvaa paljon, mutta palkka eroaa vain parilla sadalla. Omassa harjoittelupaikassa olen huomannut eron ainoastaan i.v.-lääkityksissä. Muuten työtehtävät ovat samat.

Vierailija
11/15 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskanmarjat ei muka sh voi saada lh:n vakipaikkaa!! Hahahaaa!! Eiköhän se ole just TOISINPÄIN. Miksei työnantaja haluaisi paremmin koulutetun henkilön lh:n työtä tekemään, jos kerran palkka-asia on hänelle ok.

Näin sanotaan LÄHES kaikissa lähihoitajia hakevissa työpaikkailmoituksissa:

Kelpoisuusehto: Tehtävään soveltuva sosiaali- ja terveysalan perustutkinto tai vastaava aikaisempi tutkinto tai muu vastaava tutkinto.

Onko sairaanhoitajalla laajemmat työmahdollisuudet? On tietenkin paikkoja, joissa täytyy olla sairaanhoitaja, mutta on myös paljon työpaikkoja, joissa täytyy olla lähihoitaja jollain tietyllä suuntautumisella. Sairaanhoitaja ei voi työskennellä lähihoitajan toimessa muuta kuin sijaisena. Riippuu siis ihan siitä mitä ap haluat jatkossa tehdä.

Vierailija
12/15 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eläkeikään kun kuitenkin on piitkä aika. Ja säilyyhän sulla se vanhakin koulutus taustalla, jos sh:n töitä ei heti irtoakaan.

Lisäksi eläkkeelle jäätyä pääset sijaistamaan tosi monipuolisesti, jos sitä haluat.

Vierailija
13/15 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos toimi on lähihoitajan toimi, siinä ei voi sairaanhoitaja työskennellä. Ellei sitten sitä tointa suostuta muuttamaan joksikin sellaiseksi, joka ei ole nimikesuojattu.

Vierailija
14/15 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö yksikään lh ymmärrä, että sh on tietotaidoiltaan aivan eri tasolla?

Olen itse sh ja haluan jatkuvasti päivittää osaamistani ja opiskella uutta. Jos jollain on intoa ja halua oppia uutta, kasvattaa osaamistaan ja laajentaa työnkuvaansa niin onko se niin vaikea ymmärtää?

Itse toimin sairaanhoitajana ja tiimissämme on useita lähihoitajia. Päivittäin tulee tilanteita, että apuani tarvitaan milloin missäkin kun lähihoitajan taidot tai tiedot eivät riitä tai lähihoitaja ei uskalla tehdä ratkaisua jonkin asian suhteen ja haluaa jonkun tekemään päätöksia. On aivan sama kuinka paljon meillä on eroa palkassa tai mitä lähihoitajat ajattelevat työnkuvastani. Itse tiedän, että yksikään heistä ei omaa yhtää laaja tietämystä ja kokemusta kuin minä eikä yksikään kykene siihen vastuuseen minkä minä otan potilaittemme hoidossa.

Vierailija
15/15 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen muutaman lähihoitajan, jotka ovat opiskelleet myöhemmin sairaanhoitajaksi. Vaikka miten tuntuu, että työ on sama, niin kyllä se todellisuus rävähtää naamalle aika nopeasti opintojen alettua ja varsinkin kun pääsee kentälle tekemään ja näkemään sitä oikeaa työtä. Yksikään näistä em. henkilöistä ei ole sh: ksi valmistuttuaan sitä mieltä, että työ on samaa nimikkeestä riippumatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän