äitini haluaa vaivan palkkaa koska synnytti mut
äitini on kateellinen etäinen ja kylmä.
isäni oli minua kohtaan aivan päinvastainen, jos pyysin jotain hän auttoi mielellään.
asun 800km päässä äidistäni ja omistan isäni kuoltua hänen maitaan. nyt on ollut pari nopeaa juttua jotka on pitänyt hoitaa siellä. äitini on siis puolestani ajanut maille ja vienyt sieltä tavaran x paikkaan y. kilsoja tästä kertyi yhteensä n.40.
Hän sanoi nyt itse että haluaa vaivan palkkaa tms.
Musta tuntuu etten voi pyytää mitään ilman että hän haluaisi vaivan palkkaa. en ole vuoteen pyytänyt häneltä minkään laista apua, vaikka etäisyyden vuoksi olisin tarvinnut.
Hän on kuin vieras ihminen. koska hän vaatii palkkaa, en maksa mitään, en anna synttärilahjaksi kuin kortin ja joululahjaksi se muija saa kahvinsuodattimen.
Miksi turhaa leikkiä perhettä kuin olen hänelle kuin vieras jota kadehtia kaikissa raha, mies ja muissa asioissa.
mitä mieltä olette?
Kommentit (25)
Joka on tullut äitiinsä.
Miksi hänen pitäisi auttaa sinua pyyteettömästi, jos et itsekään arvosta häntä. Metsä vastaa kuten sinne huutaa.
Ei se auto ilman bensaa kulje vaikka tyttären tavaroita rahtais.
Äitisi vaatii siis jotain korvausta matkakuluistaan. MIstä sä tempaisit että äitisi vaatii vaivan palkkaa koska synnytti sut?
koska sen asenne mua kohtaan on aina niin ankea, on ollut siitä asti kun olen ollut jotain 10v.
tunnen olevani taakka, vaikka en edes ole ollut maisemissa sitten kun täytin 15v. kateutta tai jotain joka asiasta.
mun mielestä jos joskus harvoin pyytää tollasta niin ei oma vanhempi kuulu pyytää mitään. olen mäkin ajanut sen muuttokuormia ja tyhjentänyt taloa kaatikselle sen tavarasta, en pyytänyt mitään.
Joka on tullut äitiinsä.
Miksi hänen pitäisi auttaa sinua pyyteettömästi, jos et itsekään arvosta häntä. Metsä vastaa kuten sinne huutaa.
just, eiköhän mun asenne ole syntynyt sen kohtelun seurauksena.
No ei ole omena kauas puusta pudonnut.
voisinko saada asiallisia vastauksia siitä miten teidän vanhempanne toimivat eikä haukkuja sen perusteella että kun tämä on vuosia kohdellut huonosti niin jos päätän olla ostamatta hänelle lahjoja niin olen sitten juuri kuin äitini.
Tekö jatkatte huonossa ilmapiirissä ja haukkumisia käydä kuuntelemassa? eiköhän jokainen tee pesäeroa huonoihin vanhempiin.
mutta siis oletteko aina palveluksen velkaa tai rahaa vanhemmillenne jos jotain palvelusta pyydätte??
No ei ole omena kauas puusta pudonnut.
voisinko saada asiallisia vastauksia siitä miten teidän vanhempanne toimivat eikä haukkuja sen perusteella että kun tämä on vuosia kohdellut huonosti niin jos päätän olla ostamatta hänelle lahjoja niin olen sitten juuri kuin äitini.Tekö jatkatte huonossa ilmapiirissä ja haukkumisia käydä kuuntelemassa? eiköhän jokainen tee pesäeroa huonoihin vanhempiin.
mutta siis oletteko aina palveluksen velkaa tai rahaa vanhemmillenne jos jotain palvelusta pyydätte??
etkä suinkaan mitä meidän vanhemmat tekee vastaavassa tilanteessa.
jos et tuosta äskeisestäkään ymmärtänyt kysymystä.
Minusta on outoa jos omilta vanhemmilta ei voi pyytää tuollaista pientä palvelusta. Meillä koko perhe ja suku auttaa toisiaan juuri tuollaisissa tilanteissa, eikä kukaan edes oleta että siitä pitäisi jotain vaivanpalkkaa saada!
Tosin, toisaalta ymmärrän äitisi nihkeän suhtautumisen sinuun, jos sinäkään et pidä yhteyttä tai olet samalla tavalla nihkeä hänelle. Siitä tulee sellainen oravanpyörä. Mutta muutamasta kirjoitetusta rivistä on vaikea päätellä millainen suhde teillä on, mutta ainahan ihmissuhteet toimivat molempiin suuntiin. ;)
tuollaista kysymystä ymmärtää, kun sitä ei siinä ollut!
3
tuollaista kysymystä ymmärtää, kun sitä ei siinä ollut!3
tässä uudestaan:
Mutta jos äitini omalla autollaan hoitelisi mun menoja ja asioita niin korvaisin kyllä kulut hänelle sillä äitini on todella vähävarainen henkilö.
Olisiko kalliimpaa matkustaa 1600 km niille maille kuin heittää vaikka 50 egee mutsilles.
Jos sinulla on omaisuutta/varallisuutta ja äitisi tilannetta et kertonut onko kenties taloudellisesti tiukoilla.
Minulla ei olisi mahdollisuutta tehdä hyväntekeväisyyttä kun olen köyhä.
Mutta jos äitini omalla autollaan hoitelisi mun menoja ja asioita niin korvaisin kyllä kulut hänelle sillä äitini on todella vähävarainen henkilö.
mun äiti ei. tulot sinänsä pienet mut niin on menotkin ja omaisuutta n.80 000€ ja tilillä melkeen sama.
kun isäni kuoli ja hän ei tiennyt saiko lopulta testamentilla asiaa joka isän piti jättää, hän oli niin pettynyt ja sanoi " olen ollut aasi, en saanut edes sitä xxx" ikään kuin hän olisi ollut turhaan isän kanssa naimisissa.
vieläkin on epäselvää mitä hän tuolla tarkoitti, ei kai kukaan ole niin hullu että jonkun halvan vanhan asian x vuoksi on naimisissa vuosikymmenet? tai sitten on todella laskelmoiva ja rahan ahne pienestäkin... mutta penniäkään hän ei tuhlaa mihinkään.
siis sinä perit isäsi vaikka äitisi on vielä? Minusta se voi antaa toiselle jolla on paljon rahaa.
ja sinulla ilmeisesti enemmänkuin äidilläsi, koska sinä perit isäsi, äitisi ei.
sinäkin vaikutat kylmältä ja laskelmoivalta.
miksi täällä ollaan aina menemässä omien johtopäätösten kanssa asioiden edelle ja ajatellaan vaan paskaa kaikista??
vanhemmilla oli avioehtosopimus, perintö meni lasten kesken. en ole äitiäni varakkaampi. iäsni omaisuus oli hankittu ennen äitiäni, siksi isäni ei halunnut jättää hänelle.
sellainen perhe ei ole mistään kotoisin jossa joka asiasta kuuluu antaa korvaus. sama sitten pyytää joku tuntematon ja maksaa sille.
vaivan palkkaa jos on itse pyytänyt omaistaan jotain tekemään. esim. Äitini pyytää minua käymään kaupassa ja ostamassa hänelle sitä ja tätä ja tarjoaa minulle rahaa kouraan. En huoli sitä vaan sanon että katsotaan sitten mitä ne tekee ja maksat sitten myöhemmin. Kun äiti sitten saa ostoksensa ja kysyy mitä ne maksoivat, sanoin että eivät paljon mitään ja annetaan olla.
Tai jos sisko pyytää kyytiä paikasta A paikkaan B hän sanoo samalla että maksaa kyllä bensakulut. Minä sanon että antaa olla, ei tarvitse. jne.
Näin siis meidän perheessä.
vaivan palkkaa jos on itse pyytänyt omaistaan jotain tekemään. esim. Äitini pyytää minua käymään kaupassa ja ostamassa hänelle sitä ja tätä ja tarjoaa minulle rahaa kouraan. En huoli sitä vaan sanon että katsotaan sitten mitä ne tekee ja maksat sitten myöhemmin. Kun äiti sitten saa ostoksensa ja kysyy mitä ne maksoivat, sanoin että eivät paljon mitään ja annetaan olla.
Tai jos sisko pyytää kyytiä paikasta A paikkaan B hän sanoo samalla että maksaa kyllä bensakulut. Minä sanon että antaa olla, ei tarvitse. jne.
Näin siis meidän perheessä.
Jos itse pyydän toista tekemään itselleni vaivaa aiheuttavan, mutta toiselle pienen hetken vievän asian, tarjoan toki rahaa korvaukseksi pyysi tekijä tai ei. Ap:n tapauksessa olisin maksanut äidin matkakulut, sillä itse hoitaen matka olisi tullut tosi kalliiksi.
Jos taas äitini vaatisi minulta korvausta siitä, että on synnyttänyt minut ja joutunut huolehtimaan minusta, vastaus olisi ehdoton ei. En ole itse pyytänyt syntymääni, äitini on itse päättänyt synnyttää minut. Se, että oikeasti olen vahinkolapsi, ei muuta tilannetta.
eivätkä vanhempani todellakaan odota korvausta avustaan, ottaisivat loukkauksena jos tyrkyttäisin rahaa tms.
sä annat äidillesi bensarahat.
kasvahan sinä äitiäsi fiksummaksi ja koita olla väleissä vaikka vaikeaa se voi ollakin, mutta välit paranevat ja juttu luistaa paremmin.
Äitisi vaatii siis jotain korvausta matkakuluistaan. MIstä sä tempaisit että äitisi vaatii vaivan palkkaa koska synnytti sut?