Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kuulla ystävältäni, että olen huono äiti, kun en laita

Vierailija
10.09.2011 |

lapsilleni jouluateriaa aattona. En itse pidä jouluruoista ja lapset pääsevät joka jouluaatto isänsä kanssa mummilaan perinteiseen joulupöytään. Asumme exän kanssa lähekkäin, joten hän tuo lapset sitten illalla luokseni ja minä vietän loput joulunpyhät lasten kanssa. Ollaan molemmat tyytyväisiä tilanteeseen. Ex saa viettää jouluaaton lasten kanssa mummilassa ja minä vältyn jouluruokatarjoilusta.

Nyt ystäväni moittii minua, etten anna lapsille jouluperinnettä, jota muistella. Näin toimienhan he sen juuri saavat! Olenko siis huono äiti, kun en sitä itse heille kotona järjestä?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se nyt tee kenestäkään huonoa vanhempaa ettei laita lapsille lanttulaatikkoa! Tehkää perheellenne oma jouluperinne ja sellaisia ruokia joista pidätte. Ei ole mitään järkeä tehdä perinteisiä jouluruokia vain perinteen vuoksi jos kukaan ei niitä kuitenkaan syö. Ja jos se lanttulaatikko nyt on niin tärkeää niin saavathan lapset sitä mummolassa.

Minusta on ihanaa että lapset saavat viettää aaton molempien vanhempien kanssa ja vielä kaupanpäälle mummonkin kanssa. Eivät ruuat ole lapsille se tärkein juttu joulussa, vaan se on ihan muut asiat. Joulun tunnelma voidaan luoda monella muullakin asialla ja jokainen perhe luo juuri sellaisen perinteen, joka omalle perheelle tuntuu sopivalta.

Tuollaisen "ystävän" kommentit kannattaa jättää huomiotta.

Vierailija
22/26 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tavallahan lapsille tarjotaan jouluperinne ja itsekin saat nautti joulusta omalla tavallasi, sehän on kaikista ihanteellisin vaihtoehto. "Ystävä" vaan taitaa olla kateellinen sulle, jos hän joutuu kinkkua paistamaan vaikkei niin haluaisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä välittäisi edes muitten mielipiteistä.

Vierailija
24/26 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että raataa joulunalusajan tehdäkseen perheelleen täydellisen joulun ja on kateellinen ap:lle, joka pääsee hänen mielestään kuin koira veräjästä.

Mielestäni ap:lla ei ole mitään hävettävää, joulu kuulostaa kaikista mieluiselta. Joulu ja joulun tunnelma ja perinteet syntyvät kyllä muusta kuin perinteisestä jouluruuasta. Jokainen perhe voi tehdä omat perinteensä, pääasia on, että jokainen on tyytyväinen eikä koe uhrautuvansa.

Meillä taas perinteiset jouluruuat ovat kaikkien suosiossa eikä joulu tule ilman niitä. Minua ei haittaa, vaikka joku toinen perhe syö pitsaa ja sushia joulunpyhät, siitä vaan jos hyvältä tuntuu.

Vierailija
25/26 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikkei yhtään kiinnostaisi. Olen joka vuosi yrittänyt ehdottaa, että mitä jos tänä jouluna mentäisiin vaikka risteilylle tai etelään tai maatilajoulua viettämään jonnekin kodin ulkopuolelle valmiiseen pöytään, mutta ei. Se palanut kinkku pitää saada joka ainoa joulu... Kadehdin sua, ap!

Vierailija
26/26 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku ne jouluruokaperinteetkin on keksinyt eli keksi ihan rauhassa omasi! Meillä syödään mummolassa joulupäivänä / tapanina "perinteiset jouluruuat" modernismilla höystettynä ja aattona minä ja lapset paistetaan aina lettuja. Se on meidän jouluperinteemme. Sitten mennään saunaan ja herkutellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan