Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain kuulla ystävältäni, että olen huono äiti, kun en laita

Vierailija
10.09.2011 |

lapsilleni jouluateriaa aattona. En itse pidä jouluruoista ja lapset pääsevät joka jouluaatto isänsä kanssa mummilaan perinteiseen joulupöytään. Asumme exän kanssa lähekkäin, joten hän tuo lapset sitten illalla luokseni ja minä vietän loput joulunpyhät lasten kanssa. Ollaan molemmat tyytyväisiä tilanteeseen. Ex saa viettää jouluaaton lasten kanssa mummilassa ja minä vältyn jouluruokatarjoilusta.

Nyt ystäväni moittii minua, etten anna lapsille jouluperinnettä, jota muistella. Näin toimienhan he sen juuri saavat! Olenko siis huono äiti, kun en sitä itse heille kotona järjestä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli menevät isänsä kanssa mummilaan, ja sitten takas kotiin loppuillaksi... perinnehän se tuokin on.

Missä muuten lahjat jaetaan/saadaan? Molemmissa paikoissa? Perinnehän sekin sitten on. Teidänlainen.

Vierailija
2/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva lapsi muuten ihan oikeasti edes aidon oikeasti pitää perinteisestä jouluateriasta !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"On äiti laittanut kystä kyllä, hän lahjat antaa ja lahjat saa..."

Huono on se äiti, joka antaa lastensaa saada mukavia joulumuistoja mummolassa isänsä kanssa ja joulunpyhinä äitinsä kanssa.

Kysyitkö ystävältäsi, että minä päivinä lapset saisivat vierailla isänsä kanssa mummolassa?

Vierailija
4/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sinä olisit mies olisit tottakai maailman hunoin ja nyt kun olet nainen se ei muuta asiaamiksikään lapset tarvii joulun tunnelman kotonaankin ja siihen kuuluu ruuat.

Vierailija
5/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun suvun lapsille kauhotaan joulupöydässä anopin tekemiä laatikoita, ja sitten niitä kyyneleet silmissä on pakko syödä, ettei Mummulle tule paha mieli...

Vierailija
6/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun suvun lapsille kauhotaan joulupöydässä anopin tekemiä laatikoita, ja sitten niitä kyyneleet silmissä on pakko syödä, ettei Mummulle tule paha mieli...

jolleivät yhtä päivää vuodessa voi syödä toisin kuin on totuttu .D Itkua :DDD *kraah*

Vierailija
7/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsilleni perinneruuat ja muutkin mitä joulun viettooni tärkeästi kuuluvat.

Vierailija
8/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat muutenkin hienolta ihmiseltä, kun annat lasten mennä eksäsi kanssa joulun viettoon. Monet lähit eivät todellakaan suostu yhteenkään joulupyhävierailuun...

Tuohan kuulostaa ideaaliratkaisulta kaikkien kannalta, jätä ystäväsi kommentit omaan arvoonsa :)

Vierailija
9/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teetkö muulloinkaan lapsillesi kunnon ruokaa? Näitä naisiakin on nähty, jotka eivät osaa lapsiaan ruokkia.

Vierailija
10/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan jo senkin takia, että et tässä mustamaalaa lasten isää ja mummoa, vaan ajattelet, että lapset saavat nauttia perinteisestä joulusta heidän kanssaan. Minustakin on tärkeää, että noita perinneruokia opitaan syömään, mutta monet ydinperheetkin syövät mummon jouluruokia, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Minun äitinikin kävi aikoinaan aina mummolassa jouluna, eli on niin tehty ennenkin.

Vierailija
11/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsillasihan on jouluperinne. Ei se tee siitä huonompaa, että se on erilainen kuin ystäväsi lasten joulu.

Vierailija
12/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesi saavat perinteisen joulun isänsä suvun puolella, ja sinulta oppivat etteivät kaikki vietä joulua samalla tavalla ja ettei perinteitä tarvitse noudattaa jos ei halua.

Meillä muuten miehen äiti ei tykkää jouluruuista. Hänen luonaan joulukylässä syömme aina hyvin mutta jotain muuta kuni perinteistä jouluruokaa. Minun vanhempani taas laittavat sen perinteisen joulun (ihan omasta halustaan), joten tulee sekin koettua :)

Vierailija
13/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun lapsillasihan on jouluperinne.

Vierailija
14/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annathan lapsillesi mahdollisuuden perinteiseen jouluun isänsä ja isovanhempien kanssa. Suurin osa äideistä ei vastaavaan pysty/halua.

Ja jos et itse välitä jouluruoista, miksi ihmeessä sun pitäisi niitä väkisin puuhata, kun lapset kuitenkin saavat niitä muualla. Ja mun mielestä on hienoa, että lapset saavat olla jouluna molempien vanhempien kanssa ja niin, että kaikki ovat tilanteeseen tyytyväisiä.

Vierailija
15/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annathan lapsillesi mahdollisuuden perinteiseen jouluun isänsä ja isovanhempien kanssa. Suurin osa äideistä ei vastaavaan pysty/halua. Ja jos et itse välitä jouluruoista, miksi ihmeessä sun pitäisi niitä väkisin puuhata, kun lapset kuitenkin saavat niitä muualla. Ja mun mielestä on hienoa, että lapset saavat olla jouluna molempien vanhempien kanssa ja niin, että kaikki ovat tilanteeseen tyytyväisiä.

Vierailija
16/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut perinteet voivat olla niin tärkeitä muka, että ne tekevät jostakusta huonon ihmisen? Olisikohan oikeasti aika avata silmät ja tajuta, että se joulun tunnelma kyllä ihan aidosti oikeasti syntyy jostain muusta kuin siitä, mitä ruokapöydässä on...

Me emme varsinaisesti vietä joulua, joskin lapset saavat joitakin lahjoja sukulaisilta. Jouluruuista olemme valinneet vain ne, joista edes joku meillä tykkää - käytännössä joulun aikaan kaappiin varataan kaikkea, mistä perheenjäsenet tykkäävät, ja jokainen saa syödä omia lempiruokiaan, niin lapset kuin aikuiset. Oli se sitten jouluruokaa tai vaikka pizzaa. Tapaamme ystäviä ja joitakin sukulaisia, ja viime jouluna eräät sukulaiset pyysivät meidät luokseen syömään. Se tuntui olevan heille tärkeää, eikä meillä ollut mitään syytä kieltäytyä. Yllättäen sinne oli kutsuttu myös joulupukki, jota meidän lapsemme eivät olleet koskaan nähneet, vain kuulleet tarinoita hänestä. Se oli mukava kokemus lapsille, vanhin lapsemmekin oli vilpittömästi iloinen että näki joulupukin edes kerran elämässään. Olisihan tästäkin voinut vetää hernekeitot nenän kautta nieluun ja hermostua, kun tyrkytetään näitä perinteitä meille, jotka emme niitä vietä, mutta mitä sekään olisi auttanut. Sukulaisille tuli hyvä mieli, kun saivat edes kerran järjestää meidän lapsillemme tällaisen joulun, ja meidänkin lapsistamme oli mukavaa kokea se, mistä he olivat aiemmin kuulleet vain kavereiltaan. Jatkossa emme siltikään aio joulupukkia tilailla.

Vierailija
17/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olette te tyhmiä se tuli jo nyt todistettua, eihän siinä ole mitään hyvää että jättää tekemättä jouluruuat kotona vaikka lapset söisikin ne jossain muualla, sama kun lapsi viettää eskarissa synttäripäivää niin ei sitten tarvi kotonakaan juhlia niitä enää, mitä järjenköyhyyttä.

Vierailija
18/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki äitit eivät todellakaan ole hyviä. Ehkä ystäväsi haluaa sinun miettivän miten muutenkin käyttäydyt lapsiasi kohtaan.

Vierailija
19/26 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan ole huono äiti! Lapsesi saavat riittävästi tutustua jouluperinteeseen mummulassaan.

Tuli vaan mieleeni, että jos kuitenkin tykkäät joulusta, niin voisitteko kehitellä lastesi kanssa omat jouluruuat? Semmoiset joita sitten tekisitte tulevinakin vuosina. Meillä on ollut lapsuuden kodissa joitain tämmöisiä juttuja perinteisten ruokien rinnalla, kun me lapset emme silloin pienenä suostuneet syömään perinteisiä jouluruokia. Meillä on ollut joka joulu pöydässä salaattia, jonka olen veljieni kanssa lapsena kehitellyt. Aika makuelämys rusinoineen päivineen nykyään, mutta tulee lapsuus niin mieleen

Vierailija
20/26 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittamasi perusteella annat lapsillesi parhaan mahdollisen joulun! Lapset saavat nähdä heille tärkeitä ihmisiä ja viettää joulua siten, etteivät tunne syyllisyyttä siitä, että joko isä tai äiti joutuisi viettämään joulua yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme