Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas kuului kohdusta klik!

Vierailija
10.09.2011 |

Onko kellään kokemusta vastaavasta: olen viikolla 33 ja mahasta kuuluu n. kerran päivässä napsahdus, yleensä kun vauva liikehtii. ???

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääni tulee? Mä en ymmärrä, onneks vauva tuntuu muuten liikkuvan ihan normaalisti... MIten usein kuulet napsahduksen?

ap

Vierailija
2/13 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta vastaavasta: olen viikolla 33 ja mahasta kuuluu n. kerran päivässä napsahdus, yleensä kun vauva liikehtii. ???

sillä on kamera ja se ottaa sillä kuvia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä virallista selitystä, mutta olen arvellut, että joko vauvan nivelet naksuvat tai sitten sikiökalvot paukkuvat.

Vierailija
4/13 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon joskus lukenut, että vauvan nivelet napsahtelis. Kuuluu ehkä kerran pari päivässä.

Vierailija
5/13 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä virallista selitystä, mutta olen arvellut, että joko vauvan nivelet naksuvat tai sitten sikiökalvot paukkuvat.

miehellä nimittäin naksuu nivelet että ehkä se on vain sukuvika joka esiintyy jo tässä vaiheessa!

Tykkään kovasti myös noista muista vaihtoehdoista - nörtti joka syntyy kamera kaulassa sopis ihan hyvin meidän perheeseen :)

ap

Vierailija
6/13 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla esikoisen raskausaikana myös vauva "naksahteli" mahassa. Syntymän jälkeen hänellä huomattiin lonkkaluksaatio, joka hoitui kolmen kuukauden lonkkalastoituksella.

Muuta selitystä naksahtelulle en nyt keksi.

Nykyään tyttöni on täysin terve ekaluokkalainen. Lonkkaluksaatio on helppo hoitaa, eikä siitä jää jälkiä. Että turha huoli pois. :)

Vierailija
7/13 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lonkkaluksaatio -> lonkan pallonivel on alikehittynyt, jonka seurauksena se napsahtaa pois nivelestään. betistä löytyy varmasti lisää tietoa

Vierailija
8/13 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita joilla on ollut lonkkaluksaatiolapsia, ja kuulitteko napsahduksia raskauden aikana?

ap

Vierailija
9/13 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normilonkat oli. Tosin meidän tyttölapsi on jo iso koululainen, mutta vähän kyllä nörtin vikaa. Isäänsä tullut. Veikkaan siis myös nörttiä, eli lahjakasta lasta.

Vierailija
10/13 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi syntyi täysin terveenä 42+2. kukaan ei tiennyt kertoa miksi naksui mutta kaikki tiesivät sanoa ettei ole vaarallista.

Vierailija
11/13 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kanssa kuului naksahduksia silloin tällöin ja luulen, että vauvan nivelet vain paukkuivat. Täysin terve poika syntyi.

Vierailija
12/13 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista, että kahdessa ensimmäisessä olisi kuulunut. Terve poika syntyi. Nörttiydestä ei vielä oikein osaa sanoa, kun ikää on vasta muutama kuukausi. Kameraa ei ainakaan ollut syntyessä kaulassa. ;)

Vierailija
13/13 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että kalvot paukkuu.. etenkin loppua kohden, kun vauva on jo niin iso, että kääntyillessään venyttää mahanahkaakin huomattavasti.

Kaikillahan ei edes rymähdä kerralla lapsivedet, vaan kalvoihin saattaa tulla vain reikä, jos ta valuttaa. Aikaisilla viikoilla, jos tulee vain ihan pieni reikä, niin se voi vielä sulkeutua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi