Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka uskotte jumalaan ja kritisoitte vl:iä

Vierailija
09.09.2011 |

... siitä että he ajattelevat jumalan pelastavan vain niin pienen osan ja että jumala on siis julma. Eikä teidän mielestänne sitten sellainen jumala olisi julma, joka pelastaa kaikki kristityt mutta ei muita? Kuitenkin vain murto-osa ihmisistä on kristittyjä.

T: agnostikko

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeudesamme elää.

Eli Adam ja Eeva menettivät sen oikeuden ja siten möivät myös meidät synnin alaisuuteen.

He menettivät oikeuden elää kapinoimalla Jumalan hallisemisoikeutta vastaan.

Eli Jumala tarvitsee uskoa ja niitä uskon tekoja ennenkaikkea, siksi että sillä me todistamme olevamme suostuvia hänen hallittusvallan alle ja tunnustamme hänen oikeuden hallita meitä sitten kun sen aika tulee.

"Tulkoon sinun valtakuntasi. Tapahtukoon sinun tahtosi,: myös maan päällä niin kuin taivaassa".

19

Vierailija
42/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan opetusten mukaan rakkaudessa. Antavat niille, joilla ei ole, auttavat toisia, rakastavat vihollistaankin... Pyyteetön Rakkaus on mielestäni sama kuin Jumala! Sen rakkauden meille opetti Jeesus! Siunausta kaikille!

olleet unikkeja. Nämä opit olivat jo monilla kansoilla ja kulttuureissa. Vaivautukaa lukemaan moraalin kehittymisestä niin tiedätte hiukan enemmän.

On ikävä todetta että raamatun Jumala ei ole pyyteetön, se on ikävä fakata. Lohduts voi olla siinä ettei ihminen pystynyt kuvaamaan täydellistä rakkauttaja Raamatussa siitä on vain pilkahdus. Kun ihmiset oppivat ymmärtämmään että kaikki pyhät kirjat ovat vajavaisen ihmisen käsialaa alkavat he etsimään totuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun mukaan usko syntyy Jumalan sanan vaikutuksesta. Porkkana syntyy porkkanan siemenestä, heinä heinän siemenestä. Uskon syntyminen ei ole sekään tuurista kiinni, vaan siitä miten suhtaudut Jumalan sanaan Raamattuun. Jumala on ilmoittanut itsensä luomakunnassa ja Raamatussa. Näiden lisäksi hän synnyttää henkilökohtaisen uskon Pyhän Hengen kautta. Rukoile ja aloita lukemaan vaikkapa Johanneksen evankeliumia ja pyydä vilpittömästi, että Jumala ilmaisee sinulle itsensä. Etsikää häntä silloin, kun hänet löytää voidaan...Nyt on otollinen hetki, nyt on pelastuksen päivä! Jeesus rakastaa sinua ja tahtoo tulla elämääsi, avaa hänelle ovi ja löydät ilon ja tarkoituksen elämääsi!

Vierailija
44/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse löysin itselleni maailman parhaimman miehen kristillisestä kotisataman (tmv.) nettipalstalta ja lähes kymmenenen vuotta sitten. Minäkin elin silloin omaa etsikkoaikaani ja halusin aloittaa elämäni puhtaalta pöydältä; juuri uskoon tulleena. Rohkaisen sinua syvästi, mene ihmeessä rohkeasti esim.nuorten aikuisten tilaisuuksiin, sieltä saat taatusti ainakin samanhenkistä seuraa ja usko pois, se elämänkummpanikin löytyy ajan kanssa;-). Kaikkea hyvää elämääsi!

en uskalla. Olen vielä sinkkukin ja unelmana olisi löytää uskossa oleva miesystävä. Kannattaisiko sittenkin ensin etsiä netin kautta mies ja sitten käydä yhdessä seurakunnassa, jos joku löytyisi?

Olen kauhean arka menneisyyteni takia.

Vierailija
45/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei hän takoittanut että kunhan uskotaan pikkusen ja se saa riittää, vaan sitä että uskon pitää olla aitoa vaikka sitä olisikin vähän, koska siitä kasvaa iso ja vahva usko.

19

Vierailija
46/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ryhdy tässä kirjanoppineiden kanssa väittelemäänkään,puhun siis ihan omasta kokemuksestani. Ei Jumala minun uskoni määrää mittaa mitenkään eikä vertaa sitä jonkun toisen uskoon. Jeesus kertoi minusta todella hyvän vertauksen sinapinsiemenestä ja jos olet nähnyt niitä joskus niin tiedät miten pieni se on, sellainen määrä uskoa riittää. Kaikkea ei tarvitsekaan ymmärtää, Raamattu on paljon täynnä asioita jotka tuntuvat ristiriitaisilta mutta vuosien ajan sitä lukiessa jonkinlainen punainen lanka sieltä on löytynut. Itse en omassa olemuksessani koe millään lailla olevani hyvä ihminen, olen täynnä kaikkea pahaa ja teen vääriä valintoja elämässäni mutta silti tieden että kristinuskon Jumalani rakastaa mua just tällaisena kuin olen,kaikkine virheineni ja epätäydellisyyksini, koska hän on minut luonut. Uskon Jeesukseen ja uskon siihen että hänen vuodattamansa veri on se jolla omat syntini on anteeksiannettu.

siitä mihin uskontoja tarvitaan. Psykologian näkökulmasta ihmisen suurin pelko on täydellin hylkääminen. Se ei katso ihmisen uskontokuntaa tai uskoa. Jokainen ihminen hakee hyväksyntää ja pyyteetöntä rakkautta. Se on kaiken perusta. Kukaan ei selviä yksin ihminen elää turvassa vain laumassa.

Vierailija
47/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun uskoni määrää omaasi :-) mulle riittää se mitä sydämessäni tunnen ja tiedän.

Se, jos sinapinsiemeneni on jonain päivän ison puun kokoinen on asia jota et sinä enkä minä voi tietääkään. Usko on lahja ja jo siksi kallisarvoinen, en voi omilla teoillani sen määrää millään lailla kasvattaa. Mun pieni sinapinsiemeneni riittää sillä se "siemen" tietää että Jeesus on Herra ja Jumalan poika;-).

ei hän takoittanut että kunhan uskotaan pikkusen ja se saa riittää, vaan sitä että uskon pitää olla aitoa vaikka sitä olisikin vähän, koska siitä kasvaa iso ja vahva usko.

19

Vierailija
48/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän saattaa oikeuden ihmisille, kärsiville rauhan ja ruokaa kaikille ihmisille, hän poistaa rasismin, eriarvoisuuden, saastet.

Olen todella onnekas kun olet löytänyt sen oikean tien hänen luokseen.

19

Vierailija
49/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matt. 7:7 Anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan

Jaak. 4:8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä.

23. Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;

Matt. 7:26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.

Ei jumala etsi ketään , ihmisen tulee etsiä häntä. Hän on pannut ikuisuuden sydämmimme, meidän tulee kuunnella sitä ääntä.

19

Vierailija
50/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hellari ja minun oppini mukaan Jeesukseen uskova, syntejään katuva ja uskonsa ääneen myöntävä on se joka taivaaseen pääsee. EI omillä ansioillaan, ei millään omilla teoillaan. Vain sillä, että uskot Jeesukseen, on merkitystä.

Vierailija
51/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.

23. Sillä jos joku on sanan kuulija eikä sen tekijä, niin hän on miehen kaltainen, joka katselee kuvastimessa luonnollisia kasvojaan;

Matt. 7:26 Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi.

24. hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.

25. Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään

-kopsasin sen edelliseen vähän väärin.

Tätä kannattaa miettiä.

Mitä hyötyä on pelkästä uskosta? Uskoohan Saatanakin jumalaa mutta ei sen usko sitä pelasta.

19

Vierailija
52/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhurskas, niinkuin hän on vanhurskas.

24. hän katselee itseään, lähtee pois ja unhottaa heti, millainen hän oli.

25. Mutta joka katsoo täydelliseen lakiin, vapauden lakiin, ja pysyy siinä, eikä ole muistamaton kuulija, vaan todellinen tekijä, hän on oleva autuas tekemisessään

-kopsasin sen edelliseen vähän väärin.

Tätä Raamatun paikkaa kannattaa miettiä.

Mitä hyötyä on pelkästä uskosta? Uskoohan Saatanakin jumalaa mutta ei sen usko sitä pelasta.

19

Vierailija
53/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vl:t uskotaan et usko on lahja, jota ei halua menettää, siksi pyydetään syntejä anteeksi. Uskoa ei voi valita. Kun on etsikon aika, voi rukoilla että jumala kirkastAa uskon. Jos uskon menettää, sitä ei välttis takas saa. Halu uskoa on tärkein, jumala on luvannut hoitaa silloin. Me ajatellaan, että raamattu tuomitsee synnin, vk:t vain saarnaa sen mukaan ja parhaansa mukaan yrittää julistaa raamatun sanomaa. Myös raamatussa puhutaan että on vain yksi jumala ja yksi usko, ja jotenkin tähänkin perustuu tuo että vain näin uskova pelastuu. Ei siis vain vk vaan näin uskova. Who knows ketä taivaaseen päseekään, jumala päättää, ei ihminen.

Vierailija
54/54 |
24.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus, olet suurin olet kirkkain, olet korkein! Jeesus, oi Jeesus, olet rakkain, olet tärkein!