Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka uskotte jumalaan ja kritisoitte vl:iä

Vierailija
09.09.2011 |

... siitä että he ajattelevat jumalan pelastavan vain niin pienen osan ja että jumala on siis julma. Eikä teidän mielestänne sitten sellainen jumala olisi julma, joka pelastaa kaikki kristityt mutta ei muita? Kuitenkin vain murto-osa ihmisistä on kristittyjä.

T: agnostikko

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

versiokaan koska eihän tässä sunkaan mallissas pelastus kuulu kaikille ja ihan jokaiselle vaan vain niille joilla sattuu olemaan niin hyvä tuuri että uskovat johonkin minkä todellisuudesta ei ole olemassa mitään todisteita.

Eli ansioitahan tässäkin katsotaan, ansiot määritellään vaan niin että uskoo oikeaan asiaan.

kaikille; ihan jokaiselle, ihonväristä, sukupuolesta, arvoasteikosta tai uskonnosta riippumatta. Sillä mitä sinä tällä hetkellä olet, ei ole mitään merkitystä vaan sillä että jonain päivänä tunnet sen hetken jolloin Jumala kutsuu sinua puoleensa. Vanhoillislestat vääristelevät Jumalan sanaa niin että katsovat olevansa se valittu ryhmä joka on vain oikeutettu taivaspaikkaan muiden tunnustuttejun kristittyjen sijasta. Itse olen hellari ja minun oppini mukaan Jeesukseen uskova, syntejään katuva ja uskonsa ääneen myöntävä on se joka taivaaseen pääsee. EI omillä ansioillaan, ei millään omilla teoillaan. Vain sillä, että uskot Jeesukseen, on merkitystä. Vanhoillislestoille on muuten suuri järkytys kun eräänä päivänä huomaavat miten avara ja rakastava Jumalamme on-paitsi että uhrasi rakkaan poikansa Jeesuksen niin tällä teolla avasi ikuisen elämän ovet IHAN JOKAISELLE.

Kristinusko on muuten maailman nopeiten leviävä uskonto ja ainoa jossa pelastus tarjotaan täysin ilmaiseksi. Ei siinä kysellä kenenkään hyvyyttä eikä huonuutta vaan Jeesus on syntynyt ja kuollut sitä varten että jokainen maailman ihminen pelastuisi. Se on hänen hyvä tahtonsa. Siunaan sinua Ap ja toivon kaikkea hyvää elämääsi!

Vierailija
22/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hellari ja minun oppini mukaan Jeesukseen uskova, syntejään katuva ja uskonsa ääneen myöntävä on se joka taivaaseen pääsee. EI omillä ansioillaan, ei millään omilla teoillaan. Vain sillä, että uskot Jeesukseen, on merkitystä. Vanhoillislestoille on muuten suuri järkytys kun eräänä päivänä huomaavat miten avara ja rakastava Jumalamme on-paitsi että uhrasi rakkaan poikansa Jeesuksen niin tällä teolla avasi ikuisen elämän ovet IHAN JOKAISELLE.

Mutta tarvitaanpa kuitenkin, kun pitää uskoa Jeesukseen ja katua ja myöntää uskonsa ääneen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä ja ihmiksuntaa. Me itse asiassa käymme nyt omaa oikeudenkäyntiämme tässä elämässä saadaksemme elää paratiisissa, siinä minkä Jeesus lupasi.

Jos me etsimme häntä kuin maahan kätkettyä aaretta, niin me voimme saada armon.

Jos me etsimme hänen (Jumalan) tuntemustaan ja hänen jonka hän lähetti ( eli Jeesuksen) niin me saamme elää.

Raamatussa sanotaan myös että vain harvat sen tien löytävät...

Vierailija
24/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

versiokaan koska eihän tässä sunkaan mallissas pelastus kuulu kaikille ja ihan jokaiselle vaan vain niille joilla sattuu olemaan niin hyvä tuuri että uskovat johonkin minkä todellisuudesta ei ole olemassa mitään todisteita. Eli ansioitahan tässäkin katsotaan, ansiot määritellään vaan niin että uskoo oikeaan asiaan.

ai että joku uskoo koska sattuu olemaan hyvä tuuri ?

Vierailija
25/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille; ihan jokaiselle, ihonväristä, sukupuolesta, arvoasteikosta tai uskonnosta riippumatta. Sillä mitä sinä tällä hetkellä olet, ei ole mitään merkitystä vaan sillä että jonain päivänä tunnet sen hetken jolloin Jumala kutsuu sinua puoleensa. Vanhoillislestat vääristelevät Jumalan sanaa niin että katsovat olevansa se valittu ryhmä joka on vain oikeutettu taivaspaikkaan muiden tunnustuttejun kristittyjen sijasta. Itse olen hellari ja minun oppini mukaan Jeesukseen uskova, syntejään katuva ja uskonsa ääneen myöntävä on se joka taivaaseen pääsee. EI omillä ansioillaan, ei millään omilla teoillaan. Vain sillä, että uskot Jeesukseen, on merkitystä. Vanhoillislestoille on muuten suuri järkytys kun eräänä päivänä huomaavat miten avara ja rakastava Jumalamme on-paitsi että uhrasi rakkaan poikansa Jeesuksen niin tällä teolla avasi ikuisen elämän ovet IHAN JOKAISELLE. Kristinusko on muuten maailman nopeiten leviävä uskonto ja ainoa jossa pelastus tarjotaan täysin ilmaiseksi. Ei siinä kysellä kenenkään hyvyyttä eikä huonuutta vaan Jeesus on syntynyt ja kuollut sitä varten että jokainen maailman ihminen pelastuisi. Se on hänen hyvä tahtonsa. Siunaan sinua Ap ja toivon kaikkea hyvää elämääsi!

vapahtajia oli ennen Jeesusta kymmeniä. Elivät täysin saman kohtalon. Kuolivat ristillä haudattiin ja nousivat ylös kuolleista. Minulle se kertoo ajasta jolloin ihmiset uskoivat myytteihin koska tiedonmäärä oli vhäinen. Kaupattiin pelastusta kuolemalta, siihen tarvittin vapahtajaa joka oli oltava esikoinen ja poikalapsi.

Myytien myynti on helppoa, kun houkutin on hyvä. Ja hyvähän se on, kun ei tarvitse itse vastata pahuudestaan.

Tutustu moraalin kehitykseen ja uhrauksen historiaan ihmiskunassa. Opit tuntemaan itsesi muut paremmin.

Vierailija
26/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

Jaak 2:

14 ¶ Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?

17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.

18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon

Vierailija
27/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhtä pätevä kertomus ja myydä se ihmisille.

Voi olla että siihen aikaan monia mestattiin mutta moniko heistä jäi historiaan?

Tässä mekin häenstä kiistelemme vaikka hän kuoli 2000 vuotta sitten ja oli pelkkä köyhä puusepän poika.

18

Vierailija
28/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

20

Vierailija
29/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa sanotaan niin sydämen uskolla ja suun tunnustuksella pelastuu;-)

Mutta muistakaa se että missään ei sanota että vaan tietyn kuppikunnan "edustajat" pelastuvat joten siinä tapauksessa varon sanojani tästä lähtien.

Meidän hellareiden tilaisuudet ovat kaikille avoimia ja jokainen on sinne sydämellisesti tervetullut. Ketään ei voi pakottaa uskomaan sillä usko annetaan sinulle lahjana;-) se tulee, kun sen aika on. Jokaisella ihmisellä on oma etsikköaikansa jolloin miettii elämän syviä asioita, sillä näin Raamatussa sanotaan. Eli vaikka ihminen ei olisi koskaan kuullut Jeesuksesta niin Jumalalla on omat tiensä toimia. " Olkaa lapsen kaltaisia", sanoo Jeesuskin. Lapsi on puhdas ja viaton, pahaan kykenemätön ja jo tämän ansiosta taivaskelpoinen. ME aikuiset joudutaan kamppailemaan omien kipujemme ja pahojen tekojemme kanssa ja Jumala on tästä ahdingosta tarjonnut ulostien, nimittäin Jeesuksen sovitustyön.

Voiko olla sitten niin paatunut ettei halua kuulla omaa sisintään tai pyhän kaipuuta? Voi olla, sillä Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon. Kristinuskon Jumala ei pakota ketään luokseen vaan rakastavan Isän tavoin luottaa siihen että tuhlaajalapsi palaa kotiin;-).

Anteeksi jos kuulostan kliseiseltä sanoineni mutta kiitän silti jo kaikkia keskustelijoita yhdestä parhaimmasta päivän aloituksesta!

Vierailija
30/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisiä ja ihmiksuntaa. Me itse asiassa käymme nyt omaa oikeudenkäyntiämme tässä elämässä saadaksemme elää paratiisissa, siinä minkä Jeesus lupasi. Jos me etsimme häntä kuin maahan kätkettyä aaretta, niin me voimme saada armon. Jos me etsimme hänen (Jumalan) tuntemustaan ja hänen jonka hän lähetti ( eli Jeesuksen) niin me saamme elää. Raamatussa sanotaan myös että vain harvat sen tien löytävät...

joka ei anna ihmisten löytää itseään. Eli löytöpalkkion saavat löytäjät ja lohdutspalkintoja ei jaeta.

Vierailija
31/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

versiokaan koska eihän tässä sunkaan mallissas pelastus kuulu kaikille ja ihan jokaiselle vaan vain niille joilla sattuu olemaan niin hyvä tuuri että uskovat johonkin minkä todellisuudesta ei ole olemassa mitään todisteita. Eli ansioitahan tässäkin katsotaan, ansiot määritellään vaan niin että uskoo oikeaan asiaan.

ai että joku uskoo koska sattuu olemaan hyvä tuuri ?

Maailmassa on miljoonia asioita, joihin voisi uskoa vaikka niiden totuudenmukaisuudesta ei ole mitään todisteita. On se aika hyvä tuuri jos kaikista näistä asioista sattuu kohdalle juuri se yksi asia joka takaa pelastuksen.

Vierailija
32/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa sanotaan niin sydämen uskolla ja suun tunnustuksella pelastuu;-) Mutta muistakaa se että missään ei sanota että vaan tietyn kuppikunnan "edustajat" pelastuvat joten siinä tapauksessa varon sanojani tästä lähtien. Meidän hellareiden tilaisuudet ovat kaikille avoimia ja jokainen on sinne sydämellisesti tervetullut. Ketään ei voi pakottaa uskomaan sillä usko annetaan sinulle lahjana;-) se tulee, kun sen aika on. Jokaisella ihmisellä on oma etsikköaikansa jolloin miettii elämän syviä asioita, sillä näin Raamatussa sanotaan. Eli vaikka ihminen ei olisi koskaan kuullut Jeesuksesta niin Jumalalla on omat tiensä toimia. " Olkaa lapsen kaltaisia", sanoo Jeesuskin. Lapsi on puhdas ja viaton, pahaan kykenemätön ja jo tämän ansiosta taivaskelpoinen. ME aikuiset joudutaan kamppailemaan omien kipujemme ja pahojen tekojemme kanssa ja Jumala on tästä ahdingosta tarjonnut ulostien, nimittäin Jeesuksen sovitustyön. Voiko olla sitten niin paatunut ettei halua kuulla omaa sisintään tai pyhän kaipuuta? Voi olla, sillä Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon. Kristinuskon Jumala ei pakota ketään luokseen vaan rakastavan Isän tavoin luottaa siihen että tuhlaajalapsi palaa kotiin;-). Anteeksi jos kuulostan kliseiseltä sanoineni mutta kiitän silti jo kaikkia keskustelijoita yhdestä parhaimmasta päivän aloituksesta!

täysin puihin :) Kerrotko mihin se Jumala tässä systeemissä sitä usko tarvitsee?

Vierailija
33/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavat hyvät teot. Mutta muista se, että hyvät teot ilman USKOA Jeesukseen eivät ole minkään arvoisia. Vanhoillislestat lukevat raamattua niinkuin siinä sananlaskussakin sanotaan, sillä tavoin he puolustelevat esim.sen että hiuksiaan värjäävä ja meikkiä käyttävä nainen ei voi olla oikea uskova.

Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!'

Jaak 2:

14 ¶ Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?

17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.

18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon

Vierailija
34/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatussa sanotaan niin sydämen uskolla ja suun tunnustuksella pelastuu;-) Mutta muistakaa se että missään ei sanota että vaan tietyn kuppikunnan "edustajat" pelastuvat joten siinä tapauksessa varon sanojani tästä lähtien. Meidän hellareiden tilaisuudet ovat kaikille avoimia ja jokainen on sinne sydämellisesti tervetullut. Ketään ei voi pakottaa uskomaan sillä usko annetaan sinulle lahjana;-) se tulee, kun sen aika on. Jokaisella ihmisellä on oma etsikköaikansa jolloin miettii elämän syviä asioita, sillä näin Raamatussa sanotaan. Eli vaikka ihminen ei olisi koskaan kuullut Jeesuksesta niin Jumalalla on omat tiensä toimia. " Olkaa lapsen kaltaisia", sanoo Jeesuskin. Lapsi on puhdas ja viaton, pahaan kykenemätön ja jo tämän ansiosta taivaskelpoinen. ME aikuiset joudutaan kamppailemaan omien kipujemme ja pahojen tekojemme kanssa ja Jumala on tästä ahdingosta tarjonnut ulostien, nimittäin Jeesuksen sovitustyön. Voiko olla sitten niin paatunut ettei halua kuulla omaa sisintään tai pyhän kaipuuta? Voi olla, sillä Jumala on antanut ihmiselle vapaan tahdon. Kristinuskon Jumala ei pakota ketään luokseen vaan rakastavan Isän tavoin luottaa siihen että tuhlaajalapsi palaa kotiin;-). Anteeksi jos kuulostan kliseiseltä sanoineni mutta kiitän silti jo kaikkia keskustelijoita yhdestä parhaimmasta päivän aloituksesta!

Tulee lapsuus mieleen ja kaikki se hömppä mitä lapsen mieleen yritettiin ujuttaa.

Vierailija
35/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mehän ei tiedetä kuka ja ketkä pelastuu, mutta Jumala tutkii ihmisen sydämet.

Helppohan se olisi tuudittautua siihen harhaan että "kerran pelastettu, aina pelastettu" Oikeasti näiltä ihmisiltä puuttuu uskoa ja sen myötä myös uskon tekoja.

13 Menkää sisään ahtaasta portista, koska se tie on leveä ja avara, joka vie tuhoon, ja monet ovat ne, jotka sitä sinne menevät, 14 kun taas se portti on ahdas ja tie kapea, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.

Matteus 13

19

19

Vierailija
36/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en uskalla. Olen vielä sinkkukin ja unelmana olisi löytää uskossa oleva miesystävä. Kannattaisiko sittenkin ensin etsiä netin kautta mies ja sitten käydä yhdessä seurakunnassa, jos joku löytyisi?

Olen kauhean arka menneisyyteni takia.

Vierailija
37/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavat hyvät teot. Mutta muista se, että hyvät teot ilman USKOA Jeesukseen eivät ole minkään arvoisia. Vanhoillislestat lukevat raamattua niinkuin siinä sananlaskussakin sanotaan, sillä tavoin he puolustelevat esim.sen että hiuksiaan värjäävä ja meikkiä käyttävä nainen ei voi olla oikea uskova.

Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!' Jaak 2: 14 ¶ Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa? 17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut. 18 Joku ehkä sanoo: "Sinulla on usko, ja minulla on teot"; näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, niin minä teoistani näytän sinulle uskon

muuta kuin paska jätkä jos tuomisee hyvät ihmiset kidutettavaksi. Miksi sen niin pitää toimia? Mihin sitä uskoa niin kovasti tarvitaan?

Vierailija
38/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalan opetusten mukaan rakkaudessa. Antavat niille, joilla ei ole, auttavat toisia, rakastavat vihollistaankin...

Pyyteetön Rakkaus on mielestäni sama kuin Jumala!

Sen rakkauden meille opetti Jeesus!

Siunausta kaikille!

Vierailija
39/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mehän ei tiedetä kuka ja ketkä pelastuu, mutta Jumala tutkii ihmisen sydämet. Helppohan se olisi tuudittautua siihen harhaan että "kerran pelastettu, aina pelastettu" Oikeasti näiltä ihmisiltä puuttuu uskoa ja sen myötä myös uskon tekoja. 13 Menkää sisään ahtaasta portista, koska se tie on leveä ja avara, joka vie tuhoon, ja monet ovat ne, jotka sitä sinne menevät, 14 kun taas se portti on ahdas ja tie kapea, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät. Matteus 13 19 19

sitä uskoa tarvitsee? Ihan okeesti te ette taida tietää sitä.

Vierailija
40/54 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä ryhdy tässä kirjanoppineiden kanssa väittelemäänkään,puhun siis ihan omasta kokemuksestani.

Ei Jumala minun uskoni määrää mittaa mitenkään eikä vertaa sitä jonkun toisen uskoon. Jeesus kertoi minusta todella hyvän vertauksen sinapinsiemenestä ja jos olet nähnyt niitä joskus niin tiedät miten pieni se on, sellainen määrä uskoa riittää.

Kaikkea ei tarvitsekaan ymmärtää, Raamattu on paljon täynnä asioita jotka tuntuvat ristiriitaisilta mutta vuosien ajan sitä lukiessa jonkinlainen punainen lanka sieltä on löytynut.

Itse en omassa olemuksessani koe millään lailla olevani hyvä ihminen, olen täynnä kaikkea pahaa ja teen vääriä valintoja elämässäni mutta silti tieden että kristinuskon Jumalani rakastaa mua just tällaisena kuin olen,kaikkine virheineni ja epätäydellisyyksini, koska hän on minut luonut. Uskon Jeesukseen ja uskon siihen että hänen vuodattamansa veri on se jolla omat syntini on anteeksiannettu.