Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunnon myymisestä kiinteistövälittäjän avulla (apuja tilanteeseen)

Vierailija
09.09.2011 |

Meillä on tilanne, että asuntoa ei ole pakko myydä (onneksi), mutta turvallisinta...

Kunnassamme on kuitenkin vähän meitä tyydyttäviä vuokra-asuntoja, joten miten pitäisi tehdä, että ei joutuisi epäsopivaan vuokra-asuntoon ja ei joutuisi maksamaan kiinteistönvälittäjälle, jos ei haluaisikaan myydä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/12 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluatteko myydä vai ei? Kiinteistövälittjän käyttö on sama asia kuin hänen palkkaamisensa, kyllä hänelle täytyy maksaa! Kamalaa hyväksikäyttöä meinaatte tehdä. Toki voi vaihtaa mielensä eíkä myydäkään, mutta kyllä silloinkin täytyy korvata kiinteistövälittäjän vaivannäkö ja esim. mainoskulut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis haluatteko myydä vai ei? Kiinteistövälittjän käyttö on sama asia kuin hänen palkkaamisensa, kyllä hänelle täytyy maksaa! Kamalaa hyväksikäyttöä meinaatte tehdä. Toki voi vaihtaa mielensä eíkä myydäkään, mutta kyllä silloinkin täytyy korvata kiinteistövälittäjän vaivannäkö ja esim. mainoskulut.

Onko pakko myydä, jos ei löydä itselleen sopivaa vuokra-asuntoa?

Lisäksi toimeksiantohan voi raueta myymättömyyteen eihän silloin tarvitse mitään maksaa.

ap

Vierailija
4/12 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeksiantajan oikeus irtisanoa toimeksiantosopimus sen voimassaoloaikana

Jos toimeksiannon mukaisen kiinteistönvälitystehtävän toteutuminen on tullut toimeksiantajan sairauden tai toimeksiantajan lähiomaisen tai tähän verrattavan läheisen henkilön sairauden tai kuoleman taikka lain tai viranomaisen toimenpiteen vuoksi tai muusta pääasiassa toimeksiantajasta riippumattomasta syystä toimeksiantajalle suhteettoman epäedulliseksi tai epätarkoituksenmukaiseksi, on toimeksiantajalla, ennen kuin hän on hyväksynyt välitettävää kohdetta koskevan tarjouksen, oikeus irtisanoa sopimus heti päättyväksi. Toimeksiantajan on tällöin korvattava kiinteistönvälittäjälle kohtuulliset kustannukset, jotka tälle ovat aiheutuneet välitystehtävän suorittamiseen kuuluvista toimenpiteistä.

------------------------

Se on tietenkin IHAN ERI TILANNE, jos asunto jää myymättä, silloinhan se on kiinteistövälittäjän moka! Hän ei ole pystynyt täyttämään sopimusehtoja siltä osin, että olisi saanut teidän kämpän kohtuullisessa ajassa myytyä. Mutta sen purkaminen TEIDÄN PUOLELTANNE on sopimusrikkomus, joka tietenkin on ihan laillista = mielensä voi muuttaa, mutta ei toisen kustannuksella! Ammattilaiselle on maksettava siitä mitä hän on tehnyt siihen saakka.

Vierailija
5/12 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ymmärrettävä aloittajan kysymys. Minkä takia myydä omistusasunto ja aloittaa elämä WT:nä vuokrakasarmissa?

Vierailija
6/12 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä voi aina olla myymättä asuntoaan, vaikka saisi siitä pyyntihinnan mukaisen tarjouksen. Tähän mielen muutokseen ei tarvitse olla mitään sen kummempaa syytä. Välittäjälle on silti maksettava korvaus jo tekemästään työstä. Korvauksen suuruus vaihtelee.

Vierailija
7/12 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos palkkaatte kiinteistövälittäjän ja vedätte kuitenkin asunnon pois myynnistä, maksatte kiinteistövälittäjälle palkkion. Simppeliä.

Vierailija
8/12 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kaupanehtoja", mutta ostaja voi?

ap

Vierailija
9/12 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kaupanehtoja", mutta ostaja voi? ap

Tuletko sä mun luokse siivoamaan, jos mä maksan sulle vaikka 1000 e tunti? Mutta hei, mä maksan vain jos olen tosi tyytyväinen enäkä tule katumapäälle...

Vierailija
10/12 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"kaupanehtoja", mutta ostaja voi?

ap

Ootko sä IHAN TOSISSASI? Siis helvetti, sä haluat ostaa palvelun, tässä tapauksessa kiinteistönvälityksen. Sä haluat, että se kiinteistövälittäjä tulee teille arvioimaan asuntonne, kuvaamaan sen, laittamaan ilmoituksen nettiin ja sanomalehtiin. Tuli pariin, kolmeen ehkä kymmeneen asuntonäyttöön - pääasiassa viikonloppuisin ja sitten sä et haluat maksaa siitä vaivasta mitään kun ei sua huvittanutkaan myydä? Ei jumalauta, mistä tällaisia ihmisiä sikiää?

Sama kuin menisit kampaajalle, kampaaja värjäisi sun hiukset ja leikkaisi ne. Maksun aikaan sa sanoisin, että itseasiassa - mä en oikeastaan tarvinnutkaan tätä palvelua, mä muutin mieleni, en mä olis halunnutkaan et sä värjäsit ja leikkasit mun hiukset. Ja sittenkö sä kävelisit ulos?? Palvelun olet saanut, mutta kun ei sua huvittanutkaan koko homman sittenkään, niin ei se kampaaja siitä palkkaansa tartte, vai mitä?

Vierailija
11/12 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. valita ostajan, vaikka hänen tarjouksensa ei olisi suurin yms. Mutta jos palkkaa myyjän, niin myyjälle on maksettava palkka, jos vetääkin myytävän tavaran itse pois. Myyjä usein antaa toimeksiannon vaikka kahdeksi kuukaudeksi välittäjälle, jonka työ on myydä asunto ja saada tarjouksia. Jos myyjä vetää asunnon myynnistä pois, niin silloinhan hän on tehnyt kuitenkin työnsä, ja ansaitsee palkan.

Vierailija
12/12 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjä usein antaa toimeksiannon vaikka kahdeksi kuukaudeksi välittäjälle, jonka työ on myydä asunto ja saada tarjouksia.

ei tarvitse maksaa? ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan