Mikä teitä ärsyttää esimiehessänne?
Kysyy yksi tiimiesimies, jonka tiimissä on eräs henkilö, jonka kanssa on haastavaa työskennellä, kun "jokin selvästikin risoo". Muiden kanssa homma toimii joustavasti, avoimesti ja luottamus pelaa, mutta tämän yhden kanssa... Alan olla jo aika loppu tähän tilanteeseen, sillä vastaanhankaaja on todellinen energiansyöppö!
Nyt kehiin kokemuksia, josko niistä saisin vinkkiä siitä, että mikä mättää, kun ääneen sitä ei suostuta mulle sanomaan :)
Kommentit (7)
koska minua ärsyttää omassani se, että hän ei älyä jäädä eläkkeelle. Ei enää pysy ajan hermolla, ei opi mitään uutta, on jarruna kaikelle... Sinä tuskin olet tällainen.
Voisitko ihan kahden kesken kysyä mikä häntä risoo?
toisia työntekijöitä paremmin. Voi olla hyvin pienistäkin asioista kyse että työntekijä tuntee itsensä muita alempi arvoiseksi.
Palasi suoraan mammalomalta töihin ja vaikka oli ollut pois vain 9kk, en meinannut uskoa että oli tehnyt päivääkään esimiehen töitä sitä aiemmin.
Ei osannut vuorolistoja kirjoittaa, liike meinattiin joutua sulkemaan kun ei ollut työntekijöitä, kolme irtisanoutui kuukauden sisällä jne. Ihan uskomaton törppö, avuttoman oloinen ja koska oli epävarma + ei todellakaan ajan tasalla, alempiarvoiset alaiset alkoivat pyörittämään häntä mielensä mukaan saadakseen ideansa runnottua läpi.
toisia työntekijöitä paremmin. Voi olla hyvin pienistäkin asioista kyse että työntekijä tuntee itsensä muita alempi arvoiseksi.
ja koettanut tarkastella omaa käytöstäni ja tekemisiäni. Miettinyt myös ihan oikeasti, että näyttääkö ulospäin siltä, että pitäisin jostain työntekijästä muita enemmän?
Tiimini sisällä on hieman erilaisia työnkuvia, joten toisten kanssa olen työtehtävien luonteen takia enemmän tekemisissä. Toiset taas ottavat enemmän kontaktia, ihan muuten vaan. Tämä on kaikki mielestäni normaalin rajoissa ja tasapuolista kohtelua. Kenekään kanssa en myöskään kaveeraa.
Kahden kesken olen jo asian nostanut esiin, mutta tiimiläiseni ei halunnut asiasta keskustella.
Olen myös miettinyt, että puretaanko minuun nyt turhautumista omaan urakehitykseensä?
En pelkää kritiikkiä ja haluan jatkuvasti kehittyä esimiehenä. Siksi onkin niin ahdistavaa, kun tässä tilanteessa ei saa suoraa palautetta, vaan joutuu koko ajan arvailemaan ja sietämään "asioiden hankalaksi tekemistä".
Kiitos vastauksistanne. Lisää kommentteja kiitos!
ap
- Virheiden etsiminen ja niistä syyllistäminen. Tämä siis siten, että onnistuneesta projektista etsitään se yksi pilkkuvirhe ja tuijotetaan siihen sekä julkisesti vaaditaan syyllistä astumaan esiin.
- Itsensä, oman älykkyytensä ja ylivertaisuutensa korostaminen. Tätä tapahtuu kaikilla elämän saroilla; ei sellaista asiaa, että hän ja hänen armaat lapsukaisensa eivät sitä paremmin osaisi kuin kaverit töissä tai koulussa.
- Kiireisyys, se että tulee ovea vasten kasvoja (kirjaimellisesti) jos menee (etukäteen sovittuna aikana ja aiheesta) esittämään kysymyksen.
- Ristiriitaisuus, se että seuraavana päivänä tulee turpiin niin että tukka tutisee, kun et käynyt kysymässä vaikka piti.
- Kyvyttömyys nähdä minkäänlaisia virheitä omassa toiminnassa.
- Kyvyttömyys antaa palautetta rakentavassa hengessä.
- Kiroilu, loukkaaminen ja henkilökohtaisuudet.
- Julkinen nolaaminen.
- Se, että sovitusta ei pidetä kiinni. Koskee esim. palaveriaikoja ja työnjakoa.
Olisko siinä vähän aluksi :) Hyvä puoli esimiehessä on se, että puhumme hyvin harvoin ja näemme vielä harvemmin.
ettei hän ehdi vastata yhteydenottoihin. Asiat jäävät roikkumaan, kun ei tule vastauksia. Koulutusten ilmoittautumisajat kerkeävät mennä, ennen kuin hän reagoi. Tärkeät asiat hän "ottaa hoitaakseen" niin, ettei kukaan muu voi tehdä niille mitään, vaikka kaikki tietävät, ettei hän ehdi tehdä niille mitään, ennen kuin on liian myöhäistä.
Itse pitää pärjätä kaiken kanssa.
että deadlinet paukkuu joka jumalan kerta. Eli esimiehen pitäisi hoitaa oma osuutensa ja se on valmiina aina liian myöhään vaikka aikaa olisi ollut kuinka paljon. Sitten joudun itse painamaan pitkää päivää ja tuottamaan hutiloitua jälkeä.