Onko oikein uhata lasta, että seuraavan kerran kun toivoo jotain lahjaksi, ei osteta?
Lapsi 6 v.
Joka syntymäpäivänään on toivonut jotain kalliimpaa lahjaksi ja on saanut sen.
Hän ei silti leiki niillä yhtään.
Alkaa raivostuttaa. Juuri oli 6 v. synttärit ja ostettiin ne vermeet mitä hän niin toivoi.
Sanoin ennen synttäriä että oletko varma oikeasti että toivot näitä, kun on ikävää jos et leikikään niillä!
Nyt ne lojuu tuolla huoneessa käyttämättöminä :(
Lapsi roikkuu minussa kiinni vaikka on sisaruksia kenen kanssa leikkiä.
Äsken suutuin kun tämä ei jätä minua hetkeksikään rauhaan ja sanoin että seuraavan kerran kun toivot jotain synttäriksi, ei taideta ostaa sitä kun et leiki niillä!
3v. 4 v. 5 v. ja 6 v. lahjoiksi on toivonut jo itse mutta millään niistä ei leiki.
Kommentit (4)
Olen leikkinyt palapeliä, pupupeliä, lukenut kirjaa, leiponut kakkua lasten kanssa, piirtänyt, opetellut kirjoittamista... Vaikka mitä!
Koskaan en saa istua hetkeä ilman että tämä esikoinen istuu vieressä!
En ymmärrä miksi häntä kiinnostaa vain telkkari tai tietokone tai istuu minun vieressäni!
Taidankin ostaa seuraavaksi oman tietokoneen niin nököttää sen ääressä sitten! :(
Harmittaa kun kivat lelut on ostettu turhaan!
kuin telkkari ja tietokone jos vain antaisimme hänen niitä jatkuvasti käyttää. Kyllä alkoi kiinnostamaan omat lelut ja niillä leikkiminen kun tuli sääntö taloon että yhteensä tunti päivässä telkkaa tai tietsikkaa. Tätä ennen ei juuri ollenkaan leikkinyt leluillaan..
Juu ja kyllä meilläkin leikitään ja touhutaan lapsen kanssa yhdessä. Mutta kyllä minä olen sitä mieltä että lapsen on myös osattava leikkiä itksekseen, ei vanhemmat aina vain pysty viihdyttämään/leikkimään vaikka läsnä ollaankin.
Juu ja seuraavaksi jo fanaattinen AV-mamma sitten lynkkaa minut.. "miksi olet lapsia tehnyt jos niiden kanssa et aikaa pysty viettämään" jne jne... Pystyn, haluan ja voin.. Mutta en AINA!!
ei meillä kukaan mitään äiti-ikävää ole koskaan potenut, eikä varmasti ajattele, ettenkö heistä välittäisi.
Aika monella lapsella on noin: äiti ei välitä. Mitä enemmän lapsi yrittää äidille näyttää, että hän on olemassa, sitä sitkeämmin äiti lasta pois häätää ja uhkailee.
Ehkä lapsellesi osui väärä äiti? Se oikea kun olisi leikkinyt lapsen kanssa.